Het Nederlandse snellaadbedrijf Leap24 maakt de sprong naar Duitsland. Aan de autoweg 28 bij de plaats Westerstede heeft het het eerste Duitse laadstation geopend. Het is de 25e laadllocatie van Leap24 in totaal en volgens het bedrijf blijft het daar niet bij.
'ook groei in UK'

Leap24 start in Duitsland en komt op 25 laadlocaties: ‘Nog maar het begin’

Het Nederlandse Leap24 heeft de sprong naar Duitsland gemaakt en ook in Groot-Brittannië heeft het snellaadbedrijf ambitieuse plannen. Foto: Leap24, 2024

Het Nederlandse snellaadbedrijf Leap24 maakt de sprong naar Duitsland. Aan de autoweg 28 bij de plaats Westerstede heeft het het eerste Duitse laadstation geopend. Het is de 25e laadllocatie van Leap24 in totaal en volgens het bedrijf blijft het daar niet bij.

De laadlocatie is te vinden in het noorden van Duitsland, aan de An der Autobahn in Westerstede, tussen Autobahndreieck Leer en Oldenburg, zo’n veertig kilometer ten oosten van de grens met Groningen. Het is de eerste laadlocatie van het Nederlandse bedrijf in Duitsland dat hiermee op 25 locaties met snelladers in totaal komt. Leap24 Westerstede biedt twee opstelplaatsen waar elektrische personenauto’s kunnen laden aan een dubbele Alpitronic snellader met een laadsnelheid tot 200 kWh. Volgens het bedrijf is de laadlocatie geschikt voor zowel kleine als grote voertuigen. Betalen kan met laadpassen, bank- of creditcard, en het kWh-tarief is zoals gebruikelijk 59 cent per kWh.

Het begin

‘Dit is slechts het begin van onze internationale uitbreiding’, aldus het bedrijf dat na de start in Duitsland aankondigt ook in Groot-Brittannië ‘te blijven doorbouwen’. Leap24 is sinds de start in 2021 bezig met de realisatie van nieuwe snellaadstations op meer dan vijftig locaties. Met de start in Duitsland zijn er op dit moment 25 operationeel. De locaties van Leap24 zijn vooral gericht op het ondersteunen van de mobiliteit en logistiek in en rondom de grote steden vanwege de opkomst van zero-emissiezones en milieuzones.

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Leap24 start in Duitsland en komt op 25 laadlocaties: ‘Nog maar het begin’ | TankPro.nl
Het Nederlandse snellaadbedrijf Leap24 maakt de sprong naar Duitsland. Aan de autoweg 28 bij de plaats Westerstede heeft het het eerste Duitse laadstation geopend. Het is de 25e laadllocatie van Leap24 in totaal en volgens het bedrijf blijft het daar niet bij.
'ook groei in UK'

Leap24 start in Duitsland en komt op 25 laadlocaties: ‘Nog maar het begin’

Het Nederlandse Leap24 heeft de sprong naar Duitsland gemaakt en ook in Groot-Brittannië heeft het snellaadbedrijf ambitieuse plannen. Foto: Leap24, 2024

Het Nederlandse snellaadbedrijf Leap24 maakt de sprong naar Duitsland. Aan de autoweg 28 bij de plaats Westerstede heeft het het eerste Duitse laadstation geopend. Het is de 25e laadllocatie van Leap24 in totaal en volgens het bedrijf blijft het daar niet bij.

De laadlocatie is te vinden in het noorden van Duitsland, aan de An der Autobahn in Westerstede, tussen Autobahndreieck Leer en Oldenburg, zo’n veertig kilometer ten oosten van de grens met Groningen. Het is de eerste laadlocatie van het Nederlandse bedrijf in Duitsland dat hiermee op 25 locaties met snelladers in totaal komt. Leap24 Westerstede biedt twee opstelplaatsen waar elektrische personenauto’s kunnen laden aan een dubbele Alpitronic snellader met een laadsnelheid tot 200 kWh. Volgens het bedrijf is de laadlocatie geschikt voor zowel kleine als grote voertuigen. Betalen kan met laadpassen, bank- of creditcard, en het kWh-tarief is zoals gebruikelijk 59 cent per kWh.

Het begin

‘Dit is slechts het begin van onze internationale uitbreiding’, aldus het bedrijf dat na de start in Duitsland aankondigt ook in Groot-Brittannië ‘te blijven doorbouwen’. Leap24 is sinds de start in 2021 bezig met de realisatie van nieuwe snellaadstations op meer dan vijftig locaties. Met de start in Duitsland zijn er op dit moment 25 operationeel. De locaties van Leap24 zijn vooral gericht op het ondersteunen van de mobiliteit en logistiek in en rondom de grote steden vanwege de opkomst van zero-emissiezones en milieuzones.

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.