De Digitale bestelzuil Divers Woerden

De Digitale plaatst eerste twee orderkiosken in tankstationbranche

De eerste bestelzuilen van De Digitale zijn woensdagochtend in werking gesteld bij tankstation Divers Woerden. Op de twee zogenaamde orderkiosken kunnen klanten producten uit de bakery bestellen. ”Eigenlijk gedraagt de bestelzuil zich als de perfecte horecamedewerker”, zegt Jeffrey Brouwer van De Digitale. 

De bestelzuilen zijn gebaseerd op de besteloplossing die MacDonald’s jaren geleden ontwikkelde. Het bedrijf uit Zaltbommel plaatste eerder al zo’n dertig orderkiosken in de horeca, maar voor de tankstations is het nieuw. ”Je kunt je broodje daarop kiezen, of je lunchdeal. Er zijn ook tijdzones ingesteld, dus in de morgen krijg je opties voor het ontbijt, in de middag voor de lunch, en in de avond krijg je suggesties voor een diner”, vertelt de directeur van De Digitale.

Perfecte vragen

Volgens Brouwer is het belangrijk dat de zuil de perfecte vragen stelt. ”Als je klikt op een broodje, krijg je de vraag of je er ook wat bij wil drinken. Of de vraag of je een extra ei op het broodje gezond wil. Er wordt goed over nagedacht. Het zijn allemaal vragen die een horecamedewerker je stelt als je in een beter restaurant komt.” Overigens kunnen alleen producten uit de bakery aangeklikt worden op de zuil. Wel kan bijvoorbeeld een zak snoep gescand worden met de orderkiosk.

Daarna worden de producten aan het kassamandje toegevoegd en kunnen ze afgerekend worden. Voor het invoeren van de shopartikelen werkte De Digitale samen met softwarebedrijf Extendas. ”Je kunt de producten wel scannen en in je mandje toevoegen, maar je kunt ze niet actief opzoeken in het assortiment. We willen niet dat klanten door de hele database van de kassa kunnen bladeren. Het is echt bedoeld als checkout”, aldus Brouwer.

Kinderziektes

De zuilen zitten nog in de ontwikkelfase. Aan het einde van het jaar is het de bedoeling dat ze ruimer verkocht worden. Divers Woerden werd gekozen voor dit project omdat de locatie niet aan de snelweg zit. Resultaten kunnen dan later juist vergeleken worden met een snelwelocatie. ”En de restaurantmanager was heel meewerkend en voorzag ons van goede input. We hebben mensen nodig die open staan voor ontwikkeling. Er kunnen nog kinderziektes inzitten, daar gaan ze de komende weken naar op zoek.”

De eerste resultaten van de bestelzuilen zijn al hoopgevend. ”De warme dranken doen het goed vandaag”, vertelt Brouwer.

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De Digitale plaatst eerste twee orderkiosken in tankstationbranche | TankPro.nl
De Digitale bestelzuil Divers Woerden

De Digitale plaatst eerste twee orderkiosken in tankstationbranche

De eerste bestelzuilen van De Digitale zijn woensdagochtend in werking gesteld bij tankstation Divers Woerden. Op de twee zogenaamde orderkiosken kunnen klanten producten uit de bakery bestellen. ”Eigenlijk gedraagt de bestelzuil zich als de perfecte horecamedewerker”, zegt Jeffrey Brouwer van De Digitale. 

De bestelzuilen zijn gebaseerd op de besteloplossing die MacDonald’s jaren geleden ontwikkelde. Het bedrijf uit Zaltbommel plaatste eerder al zo’n dertig orderkiosken in de horeca, maar voor de tankstations is het nieuw. ”Je kunt je broodje daarop kiezen, of je lunchdeal. Er zijn ook tijdzones ingesteld, dus in de morgen krijg je opties voor het ontbijt, in de middag voor de lunch, en in de avond krijg je suggesties voor een diner”, vertelt de directeur van De Digitale.

Perfecte vragen

Volgens Brouwer is het belangrijk dat de zuil de perfecte vragen stelt. ”Als je klikt op een broodje, krijg je de vraag of je er ook wat bij wil drinken. Of de vraag of je een extra ei op het broodje gezond wil. Er wordt goed over nagedacht. Het zijn allemaal vragen die een horecamedewerker je stelt als je in een beter restaurant komt.” Overigens kunnen alleen producten uit de bakery aangeklikt worden op de zuil. Wel kan bijvoorbeeld een zak snoep gescand worden met de orderkiosk.

Daarna worden de producten aan het kassamandje toegevoegd en kunnen ze afgerekend worden. Voor het invoeren van de shopartikelen werkte De Digitale samen met softwarebedrijf Extendas. ”Je kunt de producten wel scannen en in je mandje toevoegen, maar je kunt ze niet actief opzoeken in het assortiment. We willen niet dat klanten door de hele database van de kassa kunnen bladeren. Het is echt bedoeld als checkout”, aldus Brouwer.

Kinderziektes

De zuilen zitten nog in de ontwikkelfase. Aan het einde van het jaar is het de bedoeling dat ze ruimer verkocht worden. Divers Woerden werd gekozen voor dit project omdat de locatie niet aan de snelweg zit. Resultaten kunnen dan later juist vergeleken worden met een snelwelocatie. ”En de restaurantmanager was heel meewerkend en voorzag ons van goede input. We hebben mensen nodig die open staan voor ontwikkeling. Er kunnen nog kinderziektes inzitten, daar gaan ze de komende weken naar op zoek.”

De eerste resultaten van de bestelzuilen zijn al hoopgevend. ”De warme dranken doen het goed vandaag”, vertelt Brouwer.

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.