BP, logo

BP UK introduceert BP Essentials voor meer shop-omzet

BP United Kingdom introduceert een nieuw shop-concept: BP Essentials. Het shop-concept moet onafhankelijke pomphouders helpen om meer omzet te genereren nu de brandstofvolumes afnemen en de concurrentie van supermarkten toeneemt.

Kleine zelfstandigen zouden met dit nieuwe concept de concurrentie aan kunnen gaan met supermarkten, zegt Peter Molloy, BP Fuel Operations Manager. “Een onafhankelijk onderzoeksbureau zegt dat de gemakshandel de komende vijf jaar groeit met vijf procent. Dat hebben de pomphouders echt nodig.”

Assortiment

Het concept voorziet in een uitgebreid assortiment voor de tankshop. Ook worden aantrekkelijke promoties aangeboden die worden ondersteund met promotiemateriaal. Pompeigenaren die meedoen hebben toegang tot het extranet van BP, waar ze online producten kunnen bestellen en advies krijgen over hoe er meer omzet gegenereerd kan worden. Het concept is volgens BP gratis.

Daarnaast biedt BP de optie om in winkels groter dan 25 vierkante meter en een omzet van 3 miljoen liter per jaar gratis een Wild Bean Café te plaatsen.  BP Engeland heeft al 325 Wild Bean Cafés.

Pomphouder

Meer dan 100 van de 850 onafhankelijke pomphouders van BP UK hebben al interesse getoond voor het Essentials concept of voor een Wild Bean Café. BP verwacht dat dit aantal de komende tijd nog toe neemt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.