V2x pilot BMW Rotterdam en TotalEnergies

Proef met ‘bi-directioneel laden’: piekbelasting van netaansluiting met kwart verminderd

De proef van BMW en TotalEnergies in Rotterdam bleek een succes Foto: BMW Group

Uit een zes maanden durende proef van TotalEnergies Marketing Nederland, BMW Group en de gemeente Rotterdam blijkt dat slim gebruik van EV’s en hun batterijen de piekbelasting van een netaansluiting met een kwart kan verminderen. 

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

sTART ABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

 
 
 
 
 

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Proef met ‘bi-directioneel laden’: piekbelasting van netaansluiting met kwart verminderd | TankPro.nl
V2x pilot BMW Rotterdam en TotalEnergies

Proef met ‘bi-directioneel laden’: piekbelasting van netaansluiting met kwart verminderd

De proef van BMW en TotalEnergies in Rotterdam bleek een succes Foto: BMW Group

Uit een zes maanden durende proef van TotalEnergies Marketing Nederland, BMW Group en de gemeente Rotterdam blijkt dat slim gebruik van EV’s en hun batterijen de piekbelasting van een netaansluiting met een kwart kan verminderen. 

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

sTART ABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

 
 
 
 
 

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.