Hamer sluit contract met Defensie over onderhoud brandstofcontainers

Hamer Service gaat een samenwerking aan met Defensie. Het Apeldoornse techniekbedrijf zal de komende tien jaar de mobiele brandstofcontainers van de krijgsmacht zowel preventief als correctief onderhouden. 

Omdat de voertuigen van Defensie niet overal zomaar kunnen tanken, bijvoorbeeld tijdens oefeningen en missies, werken ze met brandstofcontainers. Elke brandstofcontainer bestaat uit een tank, pomp, aggregaat, brandstofslang met haspel en een besturingssysteem. Hiermee kunnen zowel vrachtauto’s als kleinere voertuigen afgetankt worden. In totaal gaat het om veertig nieuwe brandstofcontainers die elke vijf jaar gekeurd moeten worden.

100 procent inzetbaar

Defensie heeft de containers aangeschaft bij het Italiaanse Amatec SpA, dat de aanbesteding voor de opdracht won. “We zijn erg trots dat Amatec, die hoofdaannemer is van het totale project, Hamer Service als onderaannemer voor het onderhoud heeft geselecteerd en dat ook Defensie achter deze keuze staat”, laat het bedrijf weten.

Aan de Gelderse onderneming is het de taak dat ‘de werkzaamheden zodanig goed uitgevoerd worden dat Defensie te allen tijde kan beschikken over mobiele brandstofcontainers die 100 procent inzetbaar en up-to-date zijn.’ Het preventief jaarlijks onderhoud en de 5-jaarlijkse tankkeuring van de containers zal grotendeels plaatsvinden in de nieuwe werkplaats van Hamer in Apeldoorn. Hierin zitten 4 bovenloopkranen waardoor de containers eenvoudig van en op de vrachtwagens, die de containers brengen en weer ophalen, gezet kunnen worden.

Hulp tijdens oefeningen

Het correctief onderhoud kan op elke locatie in Nederland gedaan worden, maar als een brandstofcontainer mee is op oefening kan het zijn dat de hulp van Hamer ook op de oefenlocatie wordt ingeroepen. Wanneer de containers terugkomen van een training of missie stelt Hamer een rapport op van de conditie van de container en een offerte voor het herstel, zodat de container weer volledig in orde is voor een volgende inzet. In het contract is een mogelijke verlenging voor het onderhoud opgenomen.

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.