Ook Tango start met betaaldienst MyOrder

Klanten van Tango kunnen vanaf dinsdag 6 juni hun brandstof betalen via MyOrder. Deze app stelt gebruikers in staat om via de smartphone hun tankbeurt af te rekenen bij alle ruim 190 Tango-locaties. De onbemande formule is de derde grote keten die met de mobiele betaaldienst in zee gaat. Eerder al startten Tamoil en AVIA met MyOrder.

De benodigde app is gratis te downloaden in de App Store of de Google Play Store. Eenmaal gearriveerd bij het Tango-tankstation herkent de app de tanklocatie. Mobiel betalen kan met Ideal of met de MyOrder SmartWallet. Als een klant voor minder geld tankt dan het vooraf gekozen bedrag, wordt het restantbedrag automatisch teruggestort op de bankrekening.

Gemak

“Wij blijven innovatieve ontwikkeling toepassen om het tanken voor onze klanten gemakkelijker en sneller te maken. Met je mobiele telefoon betalen hoort hier uiteraard ook bij,” aldus Edwin van Walsum, customer proposition coordinator bij Tango. Thomas Brinkman is oprichter van MyOrder en vult aan: “Tango sluit perfect aan bij onze filosofie: autorijdend Nederland zoveel mogelijk snelheid, gemak en voordeel bieden. Door Tango’s landelijke netwerk van onbemande tankstations kunnen nog meer consumenten profiteren van het gemak van mobiel tanken.”

MyOrder is in 2008 opgericht en werd vier jaar later een dochteronderneming van de Rabobank. MyOrder ontwikkelt mobiele diensten voor zijn eigen app, maar ook voor derde partijen zoals PayPal, Stadkado en meest recent de Rabo Wallet. Voor MyOrder betekent de introductie van mobiel tanken een nieuw segment op haar mobiele platform. Ook parkeren, autowassen en onderweg een broodje bestellen behoren tot de mogelijkheden.

Lees ook:

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is de vaste redacteur voor vakblad TankPro en schrijft ook regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.