De mobiliteitssector ondergaat momenteel een van de grootste transformaties in de geschiedenis, mede gedreven door de opkomst van elektrische voertuigen (EV). Dit opent kansen, maar kan ook voor angst zorgen. Hoe kan je als tankstationhouder meebewegen met de evoluerende markt?
'volledig geïntegreerd'

Loogman zet samen met Extendas eerste stappen op gebied van EV

Extendas heeft een laadpas ontwikkeld die bij meer dan 500.000 oplaadpunten in 35 Europese landen kan laden. Foto: Extendas, 2024

De mobiliteitssector ondergaat momenteel een van de grootste transformaties in de geschiedenis, mede gedreven door de opkomst van elektrische voertuigen (EV). Dit opent kansen, maar kan ook voor angst zorgen. Hoe kan je als tankstationhouder meebewegen met de evoluerende markt?

Extendas, een vooruitstrevend softwarebedrijf gespecialiseerd in oplossingen voor servicestations en carwashes, heeft deze transformatie vroeg herkend. Sinds 2017 heeft het bedrijf meer dan tienduizend uur geïnvesteerd in de ontwikkeling van EV-oplossingen waardoor er veel expertise binnen het bedrijf aanwezig is. Guido Beijk, product owner EV, kan dit beamen: “Waar onze kennis in 2017 nog nihil was, hebben wij inmiddels een laadpas die bij meer dan 500.000 oplaadpunten in 35 Europese landen kan laden. Daarnaast hebben wij een volledig geïntegreerde backoffice oplossing om laadpalen te beheren binnen de Extendas omgeving.”

Nieuwe business

Loogman Tanken en Wassen heeft samen met Extendas de eerste EV stappen gezet op het gebied van laadpalen en laadpassen. “Eenvoudig was het niet”, zegt manager Data en Innovatie Lisianne Coors. “We moesten een hele nieuwe business toevoegen en dat natuurlijk het liefst meteen op ons vertrouwde hoge niveau en volledig geïntegreerd met het Loogman loyaltymodel. Wij zijn blij met Extendas als partner, die samen met ons het avontuur aangaat en met wie we samen kunnen leren.”

Oplossingen

Wat Extendas onderscheidt van andere aanbieders op het gebied van EV is dat zij in staat is de oplossingen met specifieke marktkennis te combineren. Het bedrijf beschouwt de transitie namelijk niet alleen vanuit EV, maar vanuit een breder perspectief. “Voor Extendas gaat het om alle ontwikkelingen die leiden tot het servicestation van de toekomst, waarbij alle processen en producten geïntegreerd dienen te worden en toekomstbestendige businessmodellen voor de ondernemer beschikbaar worden gesteld”, aldus Beijk. “Als Extendas nemen we een integrator rol aan, zodat de ondernemer de keuzevrijheid heeft om samen te werken met partijen die het beste bij zijn onderneming en toekomstvisie passen.”

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Loogman zet samen met Extendas eerste stappen op gebied van EV | TankPro.nl
De mobiliteitssector ondergaat momenteel een van de grootste transformaties in de geschiedenis, mede gedreven door de opkomst van elektrische voertuigen (EV). Dit opent kansen, maar kan ook voor angst zorgen. Hoe kan je als tankstationhouder meebewegen met de evoluerende markt?
'volledig geïntegreerd'

Loogman zet samen met Extendas eerste stappen op gebied van EV

Extendas heeft een laadpas ontwikkeld die bij meer dan 500.000 oplaadpunten in 35 Europese landen kan laden. Foto: Extendas, 2024

De mobiliteitssector ondergaat momenteel een van de grootste transformaties in de geschiedenis, mede gedreven door de opkomst van elektrische voertuigen (EV). Dit opent kansen, maar kan ook voor angst zorgen. Hoe kan je als tankstationhouder meebewegen met de evoluerende markt?

Extendas, een vooruitstrevend softwarebedrijf gespecialiseerd in oplossingen voor servicestations en carwashes, heeft deze transformatie vroeg herkend. Sinds 2017 heeft het bedrijf meer dan tienduizend uur geïnvesteerd in de ontwikkeling van EV-oplossingen waardoor er veel expertise binnen het bedrijf aanwezig is. Guido Beijk, product owner EV, kan dit beamen: “Waar onze kennis in 2017 nog nihil was, hebben wij inmiddels een laadpas die bij meer dan 500.000 oplaadpunten in 35 Europese landen kan laden. Daarnaast hebben wij een volledig geïntegreerde backoffice oplossing om laadpalen te beheren binnen de Extendas omgeving.”

Nieuwe business

Loogman Tanken en Wassen heeft samen met Extendas de eerste EV stappen gezet op het gebied van laadpalen en laadpassen. “Eenvoudig was het niet”, zegt manager Data en Innovatie Lisianne Coors. “We moesten een hele nieuwe business toevoegen en dat natuurlijk het liefst meteen op ons vertrouwde hoge niveau en volledig geïntegreerd met het Loogman loyaltymodel. Wij zijn blij met Extendas als partner, die samen met ons het avontuur aangaat en met wie we samen kunnen leren.”

Oplossingen

Wat Extendas onderscheidt van andere aanbieders op het gebied van EV is dat zij in staat is de oplossingen met specifieke marktkennis te combineren. Het bedrijf beschouwt de transitie namelijk niet alleen vanuit EV, maar vanuit een breder perspectief. “Voor Extendas gaat het om alle ontwikkelingen die leiden tot het servicestation van de toekomst, waarbij alle processen en producten geïntegreerd dienen te worden en toekomstbestendige businessmodellen voor de ondernemer beschikbaar worden gesteld”, aldus Beijk. “Als Extendas nemen we een integrator rol aan, zodat de ondernemer de keuzevrijheid heeft om samen te werken met partijen die het beste bij zijn onderneming en toekomstvisie passen.”

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.