Shell Peelland trekt AllRide Connect over de 250.000 stuks

Het was een aangename verrassing voor eigenaar Willemjan van Golstein Brouwers van Shell Peelland toen Newco Europe voor de deur stond met een lekkere taart en een fles champagne. Aanleiding was dat het tankstation in Asten het 250.000ste AllRide Connect-artikel heeft afgenomen bij de non-food leverancier.

Het tankstation in het Noord-Brabantse dorp beschikt over een grote shop. Ook voor non-food artikelen zijn flink wat meters ingeruimd, vertelt de ondernemer. “We krijgen hier heel veel verschillende klanten over de vloer. We hebben volop ruimte en kunnen daardoor flink wat producten aanbieden. Voor elk wat wils.”

De AllRide Connect-lijn loopt volgens Van Golstein Brouwers altijd goed door. “De nieuwe lijn is herkenbaar en klanten weten het zonder problemen te vinden. Het zijn kwalitatief goede accessoires waar in de shop veel vraag naar is.” De oorkonde heeft inmiddels een mooi plekje gekregen aan de muur. “Dat is natuurlijk altijd leuk. We doen al jarenlang zaken met Newco en ze adviseren ons uitstekend bij het maken van de juiste keuzes op het gebied van non-food artikelen.”

Nieuwe lijn

Op 10 september 2018 lanceerde Newco de verbeterde AllRide Connect lijn. “Al sinds de introductie van onze eerste versie AllRide Connect is het overgrote deel van onze klanten enthousiast over dit assortiment smartphone- en tablet-accessoires,” vertelt Jean-Pierre Bakker, CEO van Newco Europe. “Uiteindelijk werd het tijd voor een vernieuwingsslag van onze producten; de digitale ontwikkelingen gaan immers snel.”

Ook de verbeterde versie van de lijn werd volgens Bakker razendsnel geadopteerd door zowel bestaande als nieuwe klanten in binnen- en buitenland. “We hebben intern steeds hoog ingezet als het gaat om afzetdoelstellingen van deze nieuwe lijn. Maar dat we zo snel de magische grens van 250.000 stuks zouden bereiken, had ik niet durven dromen. Mooi om te zien dat zoveel klanten succesvol zijn met onze productlijn.”

Kansen non-food

De tankstation-ondernemer vindt het belangrijk om in te spelen op non-food producten in de shop. “We bieden heel veel autogerelateerde artikelen aan, denk aan motorolie, startkabels, autolampen, ruitenwisservloeistof. Ook voor klanten die hun auto komen wassen, hebben we een uitgebreid assortiment.” Niet alles wat er in de shop gelegd wordt, verkoopt goed. “We krijgen goed advies van onze leveranciers, maar soms moet je ook gewoon kijken of het werkt. Dat is niet altijd te voorspellen. Maar gelukkig hebben we de ruimte. Daarmee verkeren we in een luxepositie.”

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.