Trends in non-food: ‘Ga verstandig om met je meters’

De marges op non-food producten zijn interessant, maar de ruimte in de tankshop is vaak beperkt. Daarom moet je de juiste keuzes maken. Maar wat zijn dé verkooptoppers? En welke producten kun je als ondernemer beter links laten liggen?  

Bemande locaties staan behoorlijk onder druk. Wil je als tankstationondernemer een succesvolle shop exploiteren, dan moet je elke meter optimaal benutten. Op het gebied van non-food is dat voor veel ondernemers een flinke uitdaging, vertelt Martijn Venema van non-food leverancier Newco Europe. We zijn vandaag onder meer te gast bij het tankstation van Haan aan de Zegerbaan in Alphen aan den Rijn. De locatie ligt langs de provinciale weg N207.

De Shell-kleuren van het tankstation werden hier onlangs vervangen door die van Haan. Ook de shop werd flink onder handen genomen en uitgevoerd in het Tony’s coffee & more-concept. “Deze shop is niet al te groot. Daarom is het van groot belang om de beschikbare ruimte met de juiste producten in te vullen”, legt Venema uit.

“Bij ons shopconcept speelt non-food een grote rol”, vertelt formulemanager Nicole in ’t Veld van Haan. “Non-food is een breed begrip. Autogebonden producten zijn voor een tankstation eigenlijk een must. Niet alleen qua omzet, maar ook als extra service. Met het overige non-food assortiment kun je iets toevoegen voor je klanten waarmee je je onderscheidt en waar klanten graag voor terugkomen.”

Het complete verhaal over trends op het gebied van non-food artikelen is te lezen in TankPro Magazine 3. Kijk hier voor meer informatie en het aanvragen van een abonnement.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.