Zo zorgt Extendas voor een veilige afrekenmethode in carwashes

Anderhalve meter afstand houden bij het afrekenen van een wasprogramma is nog niet zo eenvoudig. Extendas heeft echter oplossingen in huis waarmee carwashes en roll-overs op een verantwoorde en veilige manier betalingen kunnen ontvangen. Het softwarebedrijf uit Enschede biedt oplossingen voor zowel bemande als onbemande wasgelegenheden.

Volgens marketing manager Marieke Beld komt de innovatie op het juiste moment: “Veel wasgelegenheden hebben door de corona-crisis met omzetdaling te maken. Door met een ludieke en veilige oplossing te komen kun je het verschil maken. Met ons betaalsysteem kun je op een verantwoorde manier klanten laten afrekenen.”

Dankzij de oplossingen van Extendas kan er volgens de geldende regels rond social distancing – anderhalve meter afstand houden – gewerkt worden. “Onze betaaloplossingen zijn geschikt voor alle typen wasgelegenheden”, verduidelijkt Beld. “Kentekenwassen is een dienst die we aanbieden aan bemande en onbemande wasgelegenheden. Het is ideaal voor vaste klanten die veelvuldig hun auto wassen. Op basis van kentekenregistratie kunnen ze direct doorrijden, waarna het wasprogramma van hun keuze volgt. Het bedrag wordt dan via prepaid of wassen op rekening verwerkt. Dit systeem is bijvoorbeeld ideaal voor bedrijven met een roll-over, denk dan bijvoorbeeld aan tankstations.”

Betalen met mobiel

Een andere oplossing is de plaatsing van een betaalautomaat voor roll-overs. “Klanten kiezen hun wasprogramma en betalen contactloos via de Payter die in de betaalautomaat geïntegreerd zit. Door wegwerphandschoenen aan te bieden bij de automaat, kunnen klanten de automaat veilig bedienen. Naast het vermijden van contact met medewerkers, bespaar je met zulke betaalsystemen een hoop tijd en personeelskosten.”

Vooral voor bemande carwashes is een kassa in combinatie met Payconiq erg handig in deze tijd, stelt Beld: “Bij binnenkomst van een wasstraat kunnen mensen aangeven welk wasprogramma ze willen bestellen. Na het maken van een keuze, krijgen klanten een QR-code te zien op de iPad kassa waarmee de carwash-medewerkers werken. Deze code kunnen bezoekers eenvoudig scannen door het autoraam via hun smartphone. Vervolgens worden ze direct naar hun eigen bankieren-app geleid. Via deze applicatie kunnen ze het programma betalen, waarna het wasproces in gang wordt gezet.”

Onderwerpen: ,

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.