OK/ShopPoint kiest voor BackOffice van Extendas: ‘Verdere stap in professionalisering’

OK/ShopPoint kiest voor BackOffice van Extendas: ‘Verdere stap in professionalisering’

OK Rotterdam Ommoord Foto: Extendas, 2023

Na een pilot van twee maanden heeft ShopPoint ervoor gekozen alle locaties aan te gaan sluiten op FuelOffice, de BackOffice van Extendas. Volgens beide partijen is dit een verdere stap in de professionalisering van ShopPoint die noodzakelijk is om de groeiambities waar te maken.

Extendas en ShopPoint startten afgelopen oktober met een pilot waarbij de drie locaties Hoezaar, Maastricht en Zoetermeer volledig over zijn gegaan op FuelOffice. De pilot betrof een volledige installatie en implementatie van FuelOffice, opschoning van het artikelbestand, inrichting van een datawarehouse, verwerking van alle inkoopfacturen en een uitbreiding op de bestaande interface van Logic Vision. In deze uitdagende periode is ook nog de recent overgenomen locatie van Schipper in Rotterdam toegevoegd aan de FuelOffice pilot. Inmiddels is de uitrol in de afrondende fase en draaien de meeste locaties op de software van Extendas, waarbij het doel is om de komende week nog alle locaties te hebben overgezet.

Voordelen

“Ik ben erg blij met de professionele en flexibele houding vanuit Extendas die noodzakelijk is geweest om het project te laten slagen”, zegt Alex Tramper, projectleider vanuit ShopPoint. “Ondanks de grote operationele impact die de overgang naar een nieuw softwaresysteem heeft, zien wij nu al grote voordelen in de optimalisatie van onze voorraad en daarmee het vergroten van de marges. Daarnaast worden veel administratieve handelingen uit handen genomen, wat ons uiteindelijk veel tijd gaat besparen.”

Uitrol zelfstandig

Vanuit Extendas heeft senior consultant Niels Voortman de lead in het project en hij ervaart het als een zeer prettig traject. “De bevlogenheid en het duidelijke projectmanagement bij ShopPoint heeft ervoor gezorgd dat wij, ondanks de korte periode, de volledige software hebben geïmplementeerd. Het is altijd enorm leuk als er zoveel enthousiasme is bij gebruikers over de mogelijkheden en procesoptimalisaties die ervaren worden. Wij hebben veel tijd gestoken in het trainen van de medewerkers waarmee we inmiddels hebben bereikt dat de uitrol zelfstandig door ShopPoint wordt uitgevoerd. Hierdoor kan voor mij de focus met name gelegd worden op de inrichting zo goed mogelijk afstemmen op de bestaande processen bij de klant en het doorvoeren van verdere optimalisaties. Een voorbeeld daarvan is de integratie met de tankmeetsystemen van Veeder-root en Utodas.”

Software-oplossing

ShopPoint was op zoek naar een software-oplossing die moest zorgen voor vermindering van de administratieve lasten en voor meer grip op de voorraden en andere retailgerelateerde processen. Voor de oliehandel en financiële administratie maakt ShopPoint gebruik van de software van Logic Vision, waar Extendas al jaren een integratie mee heeft. Met de combinatie van beide systemen, is ShopPoint klaar om verder en sneller op te schalen.

Breed scala

Extendas is een innovatief softwarebedrijf dat een breed scala aan producten levert voor tankstations en carwashes. De core producten zijn het ERP systeem FuelOffice, het mobiliteitsplatform SPIN en diverse bemande en onbemande betaaloplossingen. De visie van het bedrijf is om klanten te helpen de transitie te maken van een traditioneel tankstation naar een moderne mobiliteitshub met nieuwe vormen van energie en aanvullende diensten. Het bedrijf gelooft dat de software-oplossingen het onderscheidende vermogen bieden om de transitie te kunnen maken.

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

OK/ShopPoint kiest voor BackOffice van Extendas: ‘Verdere stap in professionalisering’ | TankPro.nl
OK/ShopPoint kiest voor BackOffice van Extendas: ‘Verdere stap in professionalisering’

OK/ShopPoint kiest voor BackOffice van Extendas: ‘Verdere stap in professionalisering’

OK Rotterdam Ommoord Foto: Extendas, 2023

Na een pilot van twee maanden heeft ShopPoint ervoor gekozen alle locaties aan te gaan sluiten op FuelOffice, de BackOffice van Extendas. Volgens beide partijen is dit een verdere stap in de professionalisering van ShopPoint die noodzakelijk is om de groeiambities waar te maken.

Extendas en ShopPoint startten afgelopen oktober met een pilot waarbij de drie locaties Hoezaar, Maastricht en Zoetermeer volledig over zijn gegaan op FuelOffice. De pilot betrof een volledige installatie en implementatie van FuelOffice, opschoning van het artikelbestand, inrichting van een datawarehouse, verwerking van alle inkoopfacturen en een uitbreiding op de bestaande interface van Logic Vision. In deze uitdagende periode is ook nog de recent overgenomen locatie van Schipper in Rotterdam toegevoegd aan de FuelOffice pilot. Inmiddels is de uitrol in de afrondende fase en draaien de meeste locaties op de software van Extendas, waarbij het doel is om de komende week nog alle locaties te hebben overgezet.

Voordelen

“Ik ben erg blij met de professionele en flexibele houding vanuit Extendas die noodzakelijk is geweest om het project te laten slagen”, zegt Alex Tramper, projectleider vanuit ShopPoint. “Ondanks de grote operationele impact die de overgang naar een nieuw softwaresysteem heeft, zien wij nu al grote voordelen in de optimalisatie van onze voorraad en daarmee het vergroten van de marges. Daarnaast worden veel administratieve handelingen uit handen genomen, wat ons uiteindelijk veel tijd gaat besparen.”

Uitrol zelfstandig

Vanuit Extendas heeft senior consultant Niels Voortman de lead in het project en hij ervaart het als een zeer prettig traject. “De bevlogenheid en het duidelijke projectmanagement bij ShopPoint heeft ervoor gezorgd dat wij, ondanks de korte periode, de volledige software hebben geïmplementeerd. Het is altijd enorm leuk als er zoveel enthousiasme is bij gebruikers over de mogelijkheden en procesoptimalisaties die ervaren worden. Wij hebben veel tijd gestoken in het trainen van de medewerkers waarmee we inmiddels hebben bereikt dat de uitrol zelfstandig door ShopPoint wordt uitgevoerd. Hierdoor kan voor mij de focus met name gelegd worden op de inrichting zo goed mogelijk afstemmen op de bestaande processen bij de klant en het doorvoeren van verdere optimalisaties. Een voorbeeld daarvan is de integratie met de tankmeetsystemen van Veeder-root en Utodas.”

Software-oplossing

ShopPoint was op zoek naar een software-oplossing die moest zorgen voor vermindering van de administratieve lasten en voor meer grip op de voorraden en andere retailgerelateerde processen. Voor de oliehandel en financiële administratie maakt ShopPoint gebruik van de software van Logic Vision, waar Extendas al jaren een integratie mee heeft. Met de combinatie van beide systemen, is ShopPoint klaar om verder en sneller op te schalen.

Breed scala

Extendas is een innovatief softwarebedrijf dat een breed scala aan producten levert voor tankstations en carwashes. De core producten zijn het ERP systeem FuelOffice, het mobiliteitsplatform SPIN en diverse bemande en onbemande betaaloplossingen. De visie van het bedrijf is om klanten te helpen de transitie te maken van een traditioneel tankstation naar een moderne mobiliteitshub met nieuwe vormen van energie en aanvullende diensten. Het bedrijf gelooft dat de software-oplossingen het onderscheidende vermogen bieden om de transitie te kunnen maken.

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.