‘Wildgroei van laders, aanbieders en abonnementen is heikel punt’

De opkomst van elektrisch rijden brengt een hoop nieuwe uitdagingen met zich mee. Niet alleen de beschikbaarheid van laders is een hot item, ook de wildgroei aan laadpaalaanbieders, abonnementen en prijzen is een punt van zorg. Hoe gaan we dat beter stroomlijnen? We vragen het aan Patrick Roozeman van MultiTankcard en Bart Fick van Eneco eMobility.

Van laadpaalstress was afgelopen tijd nauwelijks sprake. Sinds de invoering van de coronamaatregelen stond een groot deel van het Nederlandse wagenpark immers stil. Volgens Eneco eMobility, een van de grotere laaddienstverleners in de Benelux, maakten vooral EV-rijders fors minder kilometers. Ook bij MultiTankcard was duidelijk te merken dat het land ‘in lockdown’ was. Met het laten vieren van de teugels is inmiddels weer een voorzichtige stijging van het aantal tank- en laadbeurten zichtbaar, vertelt directeur Patrick Roozeman van kaartaanbieder MultiTankcard. “De afname was ongekend. Wat betreft benzine en diesel liep het nog wel een beetje door – busjes en vrachtwagens reden immers deels verder – maar de reductie in het aantal laadtransacties was echt dramatisch.”

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

1 maand gratis proefabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.