Tankstation Zwart Mokobouw snelladers

Tankstation Zwart sluit zich als eerste Shell-dealer aan bij Recharge netwerk

Foto: Leon Jeekel

Bij tankstation Zwart aan de Ookmeerweg in Amsterdam zijn twee snelladers van het merk Tritium geplaatst. Zwart is daarmee de eerste Shell-dealer die zich heeft aangesloten bij het Shell Recharge netwerk.

Bij de onderneming zijn laadvoorzieningen al sinds 2017 onderwerp van gesprek, vertelt directeur Jochen van der Voort. Voordat de ambitie werkelijkheid kon worden, moest eerst het compact station een upgrade krijgen. Het elektriciteitshuisje beschikte niet over voldoende capaciteit voor de snelladers, ondanks dat er 370 zonnepanelen op het dak liggen. “Het heeft, inclusief de keuze voor de leverancier, best een hoop tijd in beslag genomen. Als je het woord laadpaal laat vallen, staan er gelijk diverse aanbieders op de stoep met mooie verhalen.”

Samenwerking Mokobouw

De kans deed zich vervolgens voor om samen met Shell laders te plaatsen. “Wij wilden heel graag de samenwerking met Shell versterken door Shell-branded laadpalen te krijgen. Dat was dus echt een belangrijke factor in onze keuze voor de leverancier. En gelukkig heeft Shell ervoor gekozen om met Mokobouw in zee te gaan, want daar lag ook onze voorkeur. Het moet gewoon goed zijn.” Dat laatstgenoemde bedrijf plaatste uiteindelijk twee zogenaamde PK175-laders. Met de laders, die een vermogen hebben van 175 kW, kunnen klanten in tien minuten zo’n 175 kilometer rij-afstand bijladen.

(De tekst gaat verder onder de afbeelding)

Tankstation Zwart Mokobouw snelladers
Als het aan Van der Voort ligt, blijft het niet bij twee snelladers. Foto: Leon Jeekel

Bij de twee laadpalen die er sinds kort staan, blijft het niet. Het huidige compact station wordt daarom nogmaals vergroot, zodat nog meer klanten tegelijkertijd hun auto van stroom kunnen voorzien bij Tankstation Zwart. “Er was al behoorlijk wat vraag naar laadpalen op ons tankstation, dus ik denk dat het een goede investering is geweest en dat het niet lang duurt voordat er meer laadpalen volgen. De laadcapaciteit in Amsterdam wordt niet heel veel groter de komende jaren, maar het aantal elektrische auto’s groeit wel. Er zal daardoor meer vraag komen naar plekken om te laden, want niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat thuis voor de deur te doen”, aldus de directeur.

Plan gemeente

Ook het feit dat de gemeente Amsterdam auto’s op fossiele brandstoffen vanaf 2030 wil weren uit de stad, maakt dat Van der Voort geloof heeft in laden op zijn tankstation. “Aangezien wij op het randje van Amsterdam zitten, hebben wij denk ik best een goede kans in de toekomst.”

Shell hoopt aan het einde van dit jaar 250 snelladers in het Recharge-netwerk te hebben. Momenteel zijn dat er ongeveer 180. Deze moeten verspreid over tachtig locaties te vinden zijn, waarvan Tankstation Zwart er nu dus een is. Wie bij het Amsterdamse tankstation de auto oplaadt, kan in de tussentijd in de shop terecht voor een vers broodje of een kop koffie. Zelfs het repareren van de telefoon is bij de locatie mogelijk. “Wij willen als tankstation graag alles willen bieden aan de klant en daar horen zeker laadpalen bij. Als de keuze breed is, zal een klant sneller voor ons tankstation kiezen dan voor een ander die die opties niet heeft.”

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tankstation Zwart sluit zich als eerste Shell-dealer aan bij Recharge netwerk | TankPro.nl
Tankstation Zwart Mokobouw snelladers

Tankstation Zwart sluit zich als eerste Shell-dealer aan bij Recharge netwerk

Foto: Leon Jeekel

Bij tankstation Zwart aan de Ookmeerweg in Amsterdam zijn twee snelladers van het merk Tritium geplaatst. Zwart is daarmee de eerste Shell-dealer die zich heeft aangesloten bij het Shell Recharge netwerk.

Bij de onderneming zijn laadvoorzieningen al sinds 2017 onderwerp van gesprek, vertelt directeur Jochen van der Voort. Voordat de ambitie werkelijkheid kon worden, moest eerst het compact station een upgrade krijgen. Het elektriciteitshuisje beschikte niet over voldoende capaciteit voor de snelladers, ondanks dat er 370 zonnepanelen op het dak liggen. “Het heeft, inclusief de keuze voor de leverancier, best een hoop tijd in beslag genomen. Als je het woord laadpaal laat vallen, staan er gelijk diverse aanbieders op de stoep met mooie verhalen.”

Samenwerking Mokobouw

De kans deed zich vervolgens voor om samen met Shell laders te plaatsen. “Wij wilden heel graag de samenwerking met Shell versterken door Shell-branded laadpalen te krijgen. Dat was dus echt een belangrijke factor in onze keuze voor de leverancier. En gelukkig heeft Shell ervoor gekozen om met Mokobouw in zee te gaan, want daar lag ook onze voorkeur. Het moet gewoon goed zijn.” Dat laatstgenoemde bedrijf plaatste uiteindelijk twee zogenaamde PK175-laders. Met de laders, die een vermogen hebben van 175 kW, kunnen klanten in tien minuten zo’n 175 kilometer rij-afstand bijladen.

(De tekst gaat verder onder de afbeelding)

Tankstation Zwart Mokobouw snelladers
Als het aan Van der Voort ligt, blijft het niet bij twee snelladers. Foto: Leon Jeekel

Bij de twee laadpalen die er sinds kort staan, blijft het niet. Het huidige compact station wordt daarom nogmaals vergroot, zodat nog meer klanten tegelijkertijd hun auto van stroom kunnen voorzien bij Tankstation Zwart. “Er was al behoorlijk wat vraag naar laadpalen op ons tankstation, dus ik denk dat het een goede investering is geweest en dat het niet lang duurt voordat er meer laadpalen volgen. De laadcapaciteit in Amsterdam wordt niet heel veel groter de komende jaren, maar het aantal elektrische auto’s groeit wel. Er zal daardoor meer vraag komen naar plekken om te laden, want niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat thuis voor de deur te doen”, aldus de directeur.

Plan gemeente

Ook het feit dat de gemeente Amsterdam auto’s op fossiele brandstoffen vanaf 2030 wil weren uit de stad, maakt dat Van der Voort geloof heeft in laden op zijn tankstation. “Aangezien wij op het randje van Amsterdam zitten, hebben wij denk ik best een goede kans in de toekomst.”

Shell hoopt aan het einde van dit jaar 250 snelladers in het Recharge-netwerk te hebben. Momenteel zijn dat er ongeveer 180. Deze moeten verspreid over tachtig locaties te vinden zijn, waarvan Tankstation Zwart er nu dus een is. Wie bij het Amsterdamse tankstation de auto oplaadt, kan in de tussentijd in de shop terecht voor een vers broodje of een kop koffie. Zelfs het repareren van de telefoon is bij de locatie mogelijk. “Wij willen als tankstation graag alles willen bieden aan de klant en daar horen zeker laadpalen bij. Als de keuze breed is, zal een klant sneller voor ons tankstation kiezen dan voor een ander die die opties niet heeft.”

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.