RCCS neemt groot deel van geldtransporten van SecurCash over

Duizenden geldtransporten van het begin deze week failliet verklaarde SecurCash worden overgenomen door RCCS Waardetransport. Bij het Meldpunt Cashafhandeling hebben zich inmiddels circa drieduizend ondernemers gemeld die bang zijn in de problemen te komen als hun contante geld niet meer wordt opgehaald.

Sinds het Meldpunt Cashafhandeling in de lucht is, melden zich ieder uur winkeliers die bang zijn in de problemen te komen als hun contante geld niet meer wordt opgehaald. Dankzij een noodkrediet van de banken blijven de geldtransporten van SecurCash nog tot uiterlijk eind januari rijden. Het meldpunt heeft voor de winkeliers een speciaal telefoonnummer geopend: 085-4884077.

Geldtransporteur SecurCash werd dinsdag failliet verklaard. De oorzaak van de financiële problemen ligt waarschijnlijk in de grote concurrentie en de lage marges in de markt. Naar verluidt werden de mogelijkheden voor een doorstart nog bekeken, maar een overnamebod bleef uit.

Gevolgen faillissement beperken

Het meldpunt is een initiatief van RCCS Waardetransport uit Waddinxveen. Dit is een van de twee partijen die gevraagd is om vanaf begin februari de duizenden geldtransporten van SecurCash over te nemen. “Wij willen alles doen om de gevolgen van dit faillissement voor retailers en consumenten zo veel mogelijk te beperken door de waardetransporten ook vanaf begin februari overeind te houden”, aldus George Rietbergen van RCCS.

RCCS biedt onder meer een slimme kluis aan die in staat is vals geld te detecteren, geld te tellen, geld af te storten en het geld te beschermen tegen inbraak. Het geld dat in de SmartSafe wordt gestort, staat vrijwel direct op de bankrekening van de ondernemer. RCCS biedt naast een slimme kluis ook traditioneel geld- en waardetransport aan. RCCS heeft inmiddels duizenden slimme kluizen verkocht, onder andere aan vestigingen van Shell, Sligro en Subway.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.