Op Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer aan de snelweg A16/E19 vlakbij grensovergang ‘Hazeldonk’ tussen Nederland en België, is een begin gemaakt met de realisatie van wat DCB Energy het ‘vlaggenschip’ van het bedrijf noemt: een multifuel tank- en laadstation voor zowel auto’s als vrachtwagens.
'44.000 m2 groot'

Bouw multifuel tankstation DCB Energy van start op Transportzone Meer

DCB Energy heeft in Nederland op dit moment tien multifuel hubs (foto) en nu komt het volgende vlaggenschip op de grens van Nederland en België. Foto: DCB Energy, 2024

Op Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer aan de snelweg A16/E19 vlakbij grensovergang ‘Hazeldonk’ tussen Nederland en België, is een begin gemaakt met de realisatie van wat DCB Energy het ‘vlaggenschip’ van het bedrijf noemt: een multifuel tank- en laadstation voor zowel auto’s als vrachtwagens.

Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer ligt precies op de grens van Nederland en België en bestaat uit twee bedrijventerreinen waarvan de ene, Hazeldonk, op Nederlands grondgebied ligt en de andere, Meer, in België. De drukke snelweg A16/E19 snijdt het immense terrein in tweeën. Het is hier waar ContrAll al meer dan zeven jaar bezig is met de voorbereidingen voor een van de allergrootste multifuel tank- en laadstations van Nederland en België. Onder de naam BCT Energy wordt momenteel op de Transportzone Meer een terrein van 44.000 vierkante meter herontwikkeld voor het nieuwste vlaggenschip van DCB Energy. Het multifuel tank- en laadstation krijgt vier opstelplaatsen voor personenwagens, vijftien voor vrachtwagens en nog zes voor elektrische trucks. Naast diesel, gasolie, HVO, AdBlue en LNG is ook waterstof opgenomen in de vergunning voor toekomstig gebruik.

Op dit moment worden enkele gebouwen gesloopt om plaats te maken voor het toekomstige vlaggenschip van DCB Energy. Het bedrijf uit Spijkenisse streeft ernaar om het project tegen het einde van 2024 te voltooien waarna het multifuel tank- en laadstation de deuren moet gaan openen.

Centrale ligging

Door de centrale ligging tussen de twee wereldhavens in Rotterdam en Antwerpen, de locatie pal aan de snelweg en de goede bereikbaarheid hebben ruim 160 bedrijven Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer als uitvalsbasis gekozen.

Uitbreiding hubs

DCB Groep is een familiebedrijf en bestaat al sinds 1961. De huidige directie bestaat uit de tweede generatie: broer Freddy en zus Carola Berkel die de onderneming in 1995 hebben overgenomen. In 2011 namen zij de beslissing om de hub-strategie te introduceren met een belangrijke rol voor duurzame brandstoffen. Op dit moment heeft DCB Energy naast dertig reguliere tankstations in de Benelux, ook tien hubs gerealiseerd. Hier biedt DCB Energy alle mogelijke brandstoffen geschikt voor trucks. De locaties hebben altijd brede opstelplaatsen met een grote draaicirkel zodat ook LZV’s er terecht kunnen. Daarbij beschikken ze over hoge luifels en zijn de voorzieningen aangevuld met horeca of andere services. DCB Energy is in hoog tempo druk bezig op logistieke hotspots het hub-netwerk verder uit te bouwen.

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bouw multifuel tankstation DCB Energy van start op Transportzone Meer | TankPro.nl
Op Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer aan de snelweg A16/E19 vlakbij grensovergang ‘Hazeldonk’ tussen Nederland en België, is een begin gemaakt met de realisatie van wat DCB Energy het ‘vlaggenschip’ van het bedrijf noemt: een multifuel tank- en laadstation voor zowel auto’s als vrachtwagens.
'44.000 m2 groot'

Bouw multifuel tankstation DCB Energy van start op Transportzone Meer

DCB Energy heeft in Nederland op dit moment tien multifuel hubs (foto) en nu komt het volgende vlaggenschip op de grens van Nederland en België. Foto: DCB Energy, 2024

Op Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer aan de snelweg A16/E19 vlakbij grensovergang ‘Hazeldonk’ tussen Nederland en België, is een begin gemaakt met de realisatie van wat DCB Energy het ‘vlaggenschip’ van het bedrijf noemt: een multifuel tank- en laadstation voor zowel auto’s als vrachtwagens.

Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer ligt precies op de grens van Nederland en België en bestaat uit twee bedrijventerreinen waarvan de ene, Hazeldonk, op Nederlands grondgebied ligt en de andere, Meer, in België. De drukke snelweg A16/E19 snijdt het immense terrein in tweeën. Het is hier waar ContrAll al meer dan zeven jaar bezig is met de voorbereidingen voor een van de allergrootste multifuel tank- en laadstations van Nederland en België. Onder de naam BCT Energy wordt momenteel op de Transportzone Meer een terrein van 44.000 vierkante meter herontwikkeld voor het nieuwste vlaggenschip van DCB Energy. Het multifuel tank- en laadstation krijgt vier opstelplaatsen voor personenwagens, vijftien voor vrachtwagens en nog zes voor elektrische trucks. Naast diesel, gasolie, HVO, AdBlue en LNG is ook waterstof opgenomen in de vergunning voor toekomstig gebruik.

Op dit moment worden enkele gebouwen gesloopt om plaats te maken voor het toekomstige vlaggenschip van DCB Energy. Het bedrijf uit Spijkenisse streeft ernaar om het project tegen het einde van 2024 te voltooien waarna het multifuel tank- en laadstation de deuren moet gaan openen.

Centrale ligging

Door de centrale ligging tussen de twee wereldhavens in Rotterdam en Antwerpen, de locatie pal aan de snelweg en de goede bereikbaarheid hebben ruim 160 bedrijven Logistiek Centrum Hazeldonk-Meer als uitvalsbasis gekozen.

Uitbreiding hubs

DCB Groep is een familiebedrijf en bestaat al sinds 1961. De huidige directie bestaat uit de tweede generatie: broer Freddy en zus Carola Berkel die de onderneming in 1995 hebben overgenomen. In 2011 namen zij de beslissing om de hub-strategie te introduceren met een belangrijke rol voor duurzame brandstoffen. Op dit moment heeft DCB Energy naast dertig reguliere tankstations in de Benelux, ook tien hubs gerealiseerd. Hier biedt DCB Energy alle mogelijke brandstoffen geschikt voor trucks. De locaties hebben altijd brede opstelplaatsen met een grote draaicirkel zodat ook LZV’s er terecht kunnen. Daarbij beschikken ze over hoge luifels en zijn de voorzieningen aangevuld met horeca of andere services. DCB Energy is in hoog tempo druk bezig op logistieke hotspots het hub-netwerk verder uit te bouwen.

Lees ook:

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.