ACM wil meer transparantie over kosten laadsessie elektrische auto

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat het voor consumenten duidelijker wordt wat de precieze kosten voor een laadsessie zijn en waar dit bedrag uit opgebouwd is. Vanaf 1 december zal het daarom beginnen met controles van aanbieders van laadpassen en laadpalen, om hen zo tot meer transparantie aan te zetten.

“De regels zijn niet nieuw. Nu steeds meer mensen een elektrische auto aanschaffen, is het nog belangrijker dat de tarieven voor het opladen van elektrische auto’s duidelijk zijn. Dan kunnen mensen een geïnformeerde keuze maken”, zegt directeur consumenten bij de ACM Edwin van Houten.

Onbeperkt lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad TankPro.nl.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de tankstation-, brandstof- en convenience branche.

1 maand gratis proefabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is als freelance redacteur verbonden aan TankPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.