Nieuwe BP-app laat klanten brandstof betalen vanuit auto

BP heeft een nieuwe app ontwikkeld waarmee klanten in Nieuw-Zeeland brandstof kunnen betalen vanuit de auto. De nieuwe toepassing, BPMe genaamd, is kortgeleden gelanceerd en is nu nog uitsluitend beschikbaar voor zakelijke gebruikers. Op termijn kunnen ook particuliere klanten er gebruik van maken. In Nederland is de technologie op dit moment niet beschikbaar.

De app kan zien waar de klant zich op dat moment bevindt en kan de pomp vrijgeven. Het gehele betalingsproces geschiedt vanuit de auto, waardoor de mobiele telefoon niet hoeft te worden gebruikt op het voorterrein zelf. Dit is namelijk op veel plekken niet toegestaan. Naast brandstof kunnen ook shopproducten worden besteld middels de app. BPMe registreert alle betalingen, waardoor klanten hun eigen transactiegeschiedenis kunnen inzien.

Tijdsbesparing

Het energieconcern wil door de innovatie zorgen voor tijdsbesparing voor de klanten, een wens die de consument regelmatig heeft geuit richting de oliemaatschappij. Ook moet het meer betalingsgemak bieden voor mensen die slecht ter been zijn of kleine kinderen in de auto hebben.

De gebruiker hoeft namelijk niet meer in de rij te staan in de tankshop voor het afrekenen van brandstof. Dit moet niet alleen zorgen voor kortere rijen bij de kassa, maar ook voor snellere doorstroming op het voorterrein. Uiteraard moet de klant wel zijn voertuig verlaten om te tanken, al kan aan het personeel worden gevraagd om een handje te helpen, mits het niet te druk is. Voor shopproducten moet de klant wél de winkel in.

De nieuwe technologie is enkele maanden getest op een aantal plekken en wordt in de toekomst verder uitgerold over Nieuw-Zeeland. Op termijn kan de app ook betalingen van creditcards en pinpassen verwerken.

Tamoil

Nieuwe vormen van betalen kom je in de tankstationbranche steeds vaker tegen. Zo werd eerder dit jaar bekend dat Tamoil start met betalen aan de pomp, in samenwerking met MyOrder. Het project bevindt zich nu nog in de beginfase, maar moet later dit jaar verder worden uitgerold.

Ook BP heeft in Nederland al een nieuwe vorm van betalen mogelijk gemaakt op meer dan de helft van zijn locaties. Het gaat hierbij om het contactloos afrekenen met de bankpas. Daarbij hoeft de pas slechts langs een reader te worden gehaald en niet meer in de betaalterminal te worden geschoven. Bovendien hoeft bij kleine bedragen geen pincode te worden ingetoetst.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

 
 
 
 
 

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe BP-app laat klanten brandstof betalen vanuit auto | TankPro.nl

Nieuwe BP-app laat klanten brandstof betalen vanuit auto

BP heeft een nieuwe app ontwikkeld waarmee klanten in Nieuw-Zeeland brandstof kunnen betalen vanuit de auto. De nieuwe toepassing, BPMe genaamd, is kortgeleden gelanceerd en is nu nog uitsluitend beschikbaar voor zakelijke gebruikers. Op termijn kunnen ook particuliere klanten er gebruik van maken. In Nederland is de technologie op dit moment niet beschikbaar.

De app kan zien waar de klant zich op dat moment bevindt en kan de pomp vrijgeven. Het gehele betalingsproces geschiedt vanuit de auto, waardoor de mobiele telefoon niet hoeft te worden gebruikt op het voorterrein zelf. Dit is namelijk op veel plekken niet toegestaan. Naast brandstof kunnen ook shopproducten worden besteld middels de app. BPMe registreert alle betalingen, waardoor klanten hun eigen transactiegeschiedenis kunnen inzien.

Tijdsbesparing

Het energieconcern wil door de innovatie zorgen voor tijdsbesparing voor de klanten, een wens die de consument regelmatig heeft geuit richting de oliemaatschappij. Ook moet het meer betalingsgemak bieden voor mensen die slecht ter been zijn of kleine kinderen in de auto hebben.

De gebruiker hoeft namelijk niet meer in de rij te staan in de tankshop voor het afrekenen van brandstof. Dit moet niet alleen zorgen voor kortere rijen bij de kassa, maar ook voor snellere doorstroming op het voorterrein. Uiteraard moet de klant wel zijn voertuig verlaten om te tanken, al kan aan het personeel worden gevraagd om een handje te helpen, mits het niet te druk is. Voor shopproducten moet de klant wél de winkel in.

De nieuwe technologie is enkele maanden getest op een aantal plekken en wordt in de toekomst verder uitgerold over Nieuw-Zeeland. Op termijn kan de app ook betalingen van creditcards en pinpassen verwerken.

Tamoil

Nieuwe vormen van betalen kom je in de tankstationbranche steeds vaker tegen. Zo werd eerder dit jaar bekend dat Tamoil start met betalen aan de pomp, in samenwerking met MyOrder. Het project bevindt zich nu nog in de beginfase, maar moet later dit jaar verder worden uitgerold.

Ook BP heeft in Nederland al een nieuwe vorm van betalen mogelijk gemaakt op meer dan de helft van zijn locaties. Het gaat hierbij om het contactloos afrekenen met de bankpas. Daarbij hoeft de pas slechts langs een reader te worden gehaald en niet meer in de betaalterminal te worden geschoven. Bovendien hoeft bij kleine bedragen geen pincode te worden ingetoetst.

Lees ook:

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.