ANAC, winterartikelen, Newco

Ook nieuwe winterartikelen vliegen tankshop uit

Nu het vriest en de eerste sneeuw zich heeft laten doen gelden in grote delen van het land, stijgt ook meteen de verkoop van wintergerelateerde artikelen in de shop van het tankstation. Antivries, screenwash, slot-ontdooier en de ijskrabber zijn daarbij de aloude toppers maar ook handschoenen, shawls, mutsen en zelfs sleeën weten hun weg naar de consument te vinden. Daarbij lijkt de stelregel: wie zijn assortiment durft te vernieuwen zal ook de klant hiervoor vinden.

Voor Corien Schenk, stationsmanager van tankstation ANAC te Nijmegen leidt het geen twijfel. De investering in een uitgebreid wintergerelateerd aanbod in de shop is meer dan succesvol te noemen. “Natuurlijk gaan de antivriezers, slot-ontdooiers en ijskrabbers het best. Maar we hebben nu ook voor het eerst handschoenen en mutsen en sleeën. Er hoeft maar een sneeuwvlokje te vallen en de sleeën vliegen de shop uit.”

Complimenten

ANAC besloot in samenwerking met non food-distributeur Newco het shopaanbod rigoureus aan te passen en uit te breiden. In de vernieuwde shop is hiertoe een speciaal themaplein gecreëerd, waar alle seizoensgebonden artikelen worden uitgestald. Schenk:” Deze presentatie helpt echt in de verkoop. Ook de nieuwe artikelen komen hierdoor beter tot hun recht. We krijgen veel complimenten van klanten.”

Newco loopt inmiddels spitsroeden vanwege het winterweer. Met dit soort dagen, wanneer de winter zich voor het eerst laat zien met sneeuw en ijs, stijgt de afzet met factor 3 tot 4. Ter illustratie: op normale dagen tijdens de winterperiode verlaten zo’n 3 tot 4 vrachtwagens met winterartikelen het magazijn. Op echte winterdagen zoals nu zijn dit gemakkelijk 12 tot 15 vrachtwagens per dag.

Goede voorbereiding

Bij Newco draait alles om een goede voorbereiding. Dit geldt extra in de voor Newco belangrijkste tijd van het jaar: de winterperiode, zegt woordvoerster Renate Remie: “We zijn in de zomer al hard aan de slag met het aanleggen van voorraden screenwash, haardhout en strooizout. Streven hierbij is dat we met de start van het winterseizoen (september), 80% van onze begrote afzet op voorraad hebben. Onze begrote voorraad is 5 miljoen liter screenwash en 500 ton strooizout.”

Newco moet hierbij terdege rekening houden met de wensen van de klant: “De trend die je ziet bij de verkoop van bijvoorbeeld screenwash is dat consumenten in het begin van het seizoen voornamelijk kleine verpakkingen kopen (2L). Dat komt omdat men dan nog een halve tank zomerscreenwash heeft. Pas verder in het seizoen gaan de grote verpakkingen (5L) harder lopen. Dit is iets om rekening mee te houden voor tankstationondernemers”, aldus Remie.

Fred Kramer

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ook nieuwe winterartikelen vliegen tankshop uit | TankPro.nl
ANAC, winterartikelen, Newco

Ook nieuwe winterartikelen vliegen tankshop uit

Nu het vriest en de eerste sneeuw zich heeft laten doen gelden in grote delen van het land, stijgt ook meteen de verkoop van wintergerelateerde artikelen in de shop van het tankstation. Antivries, screenwash, slot-ontdooier en de ijskrabber zijn daarbij de aloude toppers maar ook handschoenen, shawls, mutsen en zelfs sleeën weten hun weg naar de consument te vinden. Daarbij lijkt de stelregel: wie zijn assortiment durft te vernieuwen zal ook de klant hiervoor vinden.

Voor Corien Schenk, stationsmanager van tankstation ANAC te Nijmegen leidt het geen twijfel. De investering in een uitgebreid wintergerelateerd aanbod in de shop is meer dan succesvol te noemen. “Natuurlijk gaan de antivriezers, slot-ontdooiers en ijskrabbers het best. Maar we hebben nu ook voor het eerst handschoenen en mutsen en sleeën. Er hoeft maar een sneeuwvlokje te vallen en de sleeën vliegen de shop uit.”

Complimenten

ANAC besloot in samenwerking met non food-distributeur Newco het shopaanbod rigoureus aan te passen en uit te breiden. In de vernieuwde shop is hiertoe een speciaal themaplein gecreëerd, waar alle seizoensgebonden artikelen worden uitgestald. Schenk:” Deze presentatie helpt echt in de verkoop. Ook de nieuwe artikelen komen hierdoor beter tot hun recht. We krijgen veel complimenten van klanten.”

Newco loopt inmiddels spitsroeden vanwege het winterweer. Met dit soort dagen, wanneer de winter zich voor het eerst laat zien met sneeuw en ijs, stijgt de afzet met factor 3 tot 4. Ter illustratie: op normale dagen tijdens de winterperiode verlaten zo’n 3 tot 4 vrachtwagens met winterartikelen het magazijn. Op echte winterdagen zoals nu zijn dit gemakkelijk 12 tot 15 vrachtwagens per dag.

Goede voorbereiding

Bij Newco draait alles om een goede voorbereiding. Dit geldt extra in de voor Newco belangrijkste tijd van het jaar: de winterperiode, zegt woordvoerster Renate Remie: “We zijn in de zomer al hard aan de slag met het aanleggen van voorraden screenwash, haardhout en strooizout. Streven hierbij is dat we met de start van het winterseizoen (september), 80% van onze begrote afzet op voorraad hebben. Onze begrote voorraad is 5 miljoen liter screenwash en 500 ton strooizout.”

Newco moet hierbij terdege rekening houden met de wensen van de klant: “De trend die je ziet bij de verkoop van bijvoorbeeld screenwash is dat consumenten in het begin van het seizoen voornamelijk kleine verpakkingen kopen (2L). Dat komt omdat men dan nog een halve tank zomerscreenwash heeft. Pas verder in het seizoen gaan de grote verpakkingen (5L) harder lopen. Dit is iets om rekening mee te houden voor tankstationondernemers”, aldus Remie.

Fred Kramer

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.