Metamorfose tankstation Spijkenisse afgerond; Ototol kiest voor Peut

Het compleet verbouwde tankstation van Ototol in Spijkenisse opent donderdag officieel zijn deuren. De locatie aan de Boyleweg heeft afgelopen tijd een flinke metamorfose ondergaan en het groen van BP heeft plaatsgemaakt voor het zwart en groen van Peut. “Er is keihard gewerkt en het resultaat is prachtig geworden”, vertelt algemeen manager Charlot van Tol.

Met de officiële opening komt er een eind aan een lange periode van verbouwen. “Sinds de overname van dit station begin vorig jaar zijn we eigenlijk al aan het werk om deze locatie onder handen te nemen. Dat de omkleuring nu voltooid is, willen we graag vieren met klanten, collega’s en medewerkers”, vertelt Van Tol. De heropening is ook om een andere reden een bijzonder moment. “Mijn vader zag in deze locatie volop mogelijkheden. Na zijn overlijden hebben mijn broer en ik ons uiterste best gedaan om zijn plannen te realiseren. Daar willen we graag bij stilstaan.”

Vrijheid en interessante marges

Tankstation-icoon Martin van Tol overleed april vorig jaar. Hij was een bekende naam in de branche en zette zich jarenlang in voor brancheorganisatie Beta. Ook was hij oprichter van SWO de Splinter, de coöperatie van en voor zelfstandige tankstationondernemers. “Vanaf het eerste moment had mijn vader al het idee om van deze locatie een Peut-tankstation te maken. Mijn broer en ik hebben heel wat partijen uitgenodigd om een voorstel te doen. Peut kwam uiteindelijk voor ons als heel positief en gunstig uit de bus. We ervaren veel ondernemingsvrijheid en de marges op de brandstof zijn interessant.”

Ototol heeft in totaal zeven tankstations, die locaties hebben stuk voor stuk een andere kleur op de luifel staan. Het gaat om BP, Esso, Tamoil, Total, Tango en Texaco. Daar wordt nu een Peut-station aan toegevoegd. “Bij de andere tankstations gaat het om franchise-locaties. Hier in Spijkenisse hebben we meer vrijheid om onze eigen ideeën uit te voeren. We zijn niet gebonden aan bepaalde voorwaarden voor de shop of de carwash. We mogen dit naar eigen inzicht inrichten. Dat is een groot voordeel.”

Brandstofinkoop

Peut is een tankstationmerk dat in 2014 werd gelanceerd door het ondernemerscollectief De Vrije Pomp (DVP). De inkoopcoöperatie richt zich onder meer op samen inkopen van brandstof. Door gezamenlijk als tankstation-ondernemers in te kopen via Platts valt de marge hoger uit. Daarnaast levert DVP ook eigen ruitenwisservloeistof en smeermiddelen. Ook is er een eigen tankpas, waarmee klanten overal in Nederland kunnen tanken. Leden pakken daarbij de volle marge. Bovendien heeft DVP een eigen spaarprogramma. Met dit programma, genaamd Tank&Schenk, kunnen tankende klanten sparen voor lokale verenigingen of goede doelen, onder meer bij Peut-stations. In ons land zijn er op dit moment zeventien Peut-locaties.

(De tekst gaat verder onder de foto)

De shop is flink onder handen genomen, vertelt Van Tol. De locatie ligt aan een doorgaande weg (N493) en vlakbij de N218. “Ook liggen we met het station tegen een industriegebied aan. Het is een interessant station dat dag en nacht geopend is. De shop was heel groot en bood een in onze ogen te groot assortiment. Wij geloven in een compacter aanbod. We willen inspringen op producten en diensten waar de klant echt op zit te wachten. Lectuur verkopen we niet meer, daar verkoop je te weinig van en de marges zijn klein. We hebben echt goed gekeken wat we wel en niet willen. Kortom, er is afgelopen tijd wel het nodige veranderd.”

Uitgebreide bakery

Een van de speerpunten van de tankshop is de eigen bakkerij, met een uitgebreid aanbod aan broodjes, vertelt Van Tol. “We hebben de bakery verder vergroot en klanten kunnen bij ons onder meer aankloppen voor vers gesmeerde broodjes. We hebben een zitgedeelte gecreëerd, waar mensen even rustig kunnen zitten.” De bakery is niet alleen interessant voor de tankende klanten, maar ook voor andere gasten, merken ze bij het tankstation. “We zitten in de buurt van een industrieterrein. Veel van onze buren komen voor de lunch bij ons langs. Ook is het mogelijk om broodjes te laten bezorgen.”

Klanten kunnen in de shop ook terecht voor het ophalen van pakketjes, het tankstation is namelijk ook een DHL-locatie. Het aantal zelfwasboxen werd uitgebreid van vier naar zes en er werden zelfs een textielwasmachine en een doggywash neergezet. “We geloven dat een tankstation multifunctioneel moet zijn. Het moet meer zijn dan een plek waar je brandstof kunt krijgen. Daarom kiezen we er ook voor om andere producten en diensten aan te bieden.”

Laatste loodjes

Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de laatste voorbereidingen voor de opening. “Het zijn de allerlaatste loodjes. Het eindresultaat ziet er sowieso geweldig uit en we zijn heel trots op het werk dat geleverd is en op alle collega’s die daarbij geholpen hebben. Kortom, we zijn er bijna klaar voor om de klant te verrassen in ons vernieuwde tankstation.”

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Metamorfose tankstation Spijkenisse afgerond; Ototol kiest voor Peut | TankPro.nl

Metamorfose tankstation Spijkenisse afgerond; Ototol kiest voor Peut

Het compleet verbouwde tankstation van Ototol in Spijkenisse opent donderdag officieel zijn deuren. De locatie aan de Boyleweg heeft afgelopen tijd een flinke metamorfose ondergaan en het groen van BP heeft plaatsgemaakt voor het zwart en groen van Peut. “Er is keihard gewerkt en het resultaat is prachtig geworden”, vertelt algemeen manager Charlot van Tol.

Met de officiële opening komt er een eind aan een lange periode van verbouwen. “Sinds de overname van dit station begin vorig jaar zijn we eigenlijk al aan het werk om deze locatie onder handen te nemen. Dat de omkleuring nu voltooid is, willen we graag vieren met klanten, collega’s en medewerkers”, vertelt Van Tol. De heropening is ook om een andere reden een bijzonder moment. “Mijn vader zag in deze locatie volop mogelijkheden. Na zijn overlijden hebben mijn broer en ik ons uiterste best gedaan om zijn plannen te realiseren. Daar willen we graag bij stilstaan.”

Vrijheid en interessante marges

Tankstation-icoon Martin van Tol overleed april vorig jaar. Hij was een bekende naam in de branche en zette zich jarenlang in voor brancheorganisatie Beta. Ook was hij oprichter van SWO de Splinter, de coöperatie van en voor zelfstandige tankstationondernemers. “Vanaf het eerste moment had mijn vader al het idee om van deze locatie een Peut-tankstation te maken. Mijn broer en ik hebben heel wat partijen uitgenodigd om een voorstel te doen. Peut kwam uiteindelijk voor ons als heel positief en gunstig uit de bus. We ervaren veel ondernemingsvrijheid en de marges op de brandstof zijn interessant.”

Ototol heeft in totaal zeven tankstations, die locaties hebben stuk voor stuk een andere kleur op de luifel staan. Het gaat om BP, Esso, Tamoil, Total, Tango en Texaco. Daar wordt nu een Peut-station aan toegevoegd. “Bij de andere tankstations gaat het om franchise-locaties. Hier in Spijkenisse hebben we meer vrijheid om onze eigen ideeën uit te voeren. We zijn niet gebonden aan bepaalde voorwaarden voor de shop of de carwash. We mogen dit naar eigen inzicht inrichten. Dat is een groot voordeel.”

Brandstofinkoop

Peut is een tankstationmerk dat in 2014 werd gelanceerd door het ondernemerscollectief De Vrije Pomp (DVP). De inkoopcoöperatie richt zich onder meer op samen inkopen van brandstof. Door gezamenlijk als tankstation-ondernemers in te kopen via Platts valt de marge hoger uit. Daarnaast levert DVP ook eigen ruitenwisservloeistof en smeermiddelen. Ook is er een eigen tankpas, waarmee klanten overal in Nederland kunnen tanken. Leden pakken daarbij de volle marge. Bovendien heeft DVP een eigen spaarprogramma. Met dit programma, genaamd Tank&Schenk, kunnen tankende klanten sparen voor lokale verenigingen of goede doelen, onder meer bij Peut-stations. In ons land zijn er op dit moment zeventien Peut-locaties.

(De tekst gaat verder onder de foto)

De shop is flink onder handen genomen, vertelt Van Tol. De locatie ligt aan een doorgaande weg (N493) en vlakbij de N218. “Ook liggen we met het station tegen een industriegebied aan. Het is een interessant station dat dag en nacht geopend is. De shop was heel groot en bood een in onze ogen te groot assortiment. Wij geloven in een compacter aanbod. We willen inspringen op producten en diensten waar de klant echt op zit te wachten. Lectuur verkopen we niet meer, daar verkoop je te weinig van en de marges zijn klein. We hebben echt goed gekeken wat we wel en niet willen. Kortom, er is afgelopen tijd wel het nodige veranderd.”

Uitgebreide bakery

Een van de speerpunten van de tankshop is de eigen bakkerij, met een uitgebreid aanbod aan broodjes, vertelt Van Tol. “We hebben de bakery verder vergroot en klanten kunnen bij ons onder meer aankloppen voor vers gesmeerde broodjes. We hebben een zitgedeelte gecreëerd, waar mensen even rustig kunnen zitten.” De bakery is niet alleen interessant voor de tankende klanten, maar ook voor andere gasten, merken ze bij het tankstation. “We zitten in de buurt van een industrieterrein. Veel van onze buren komen voor de lunch bij ons langs. Ook is het mogelijk om broodjes te laten bezorgen.”

Klanten kunnen in de shop ook terecht voor het ophalen van pakketjes, het tankstation is namelijk ook een DHL-locatie. Het aantal zelfwasboxen werd uitgebreid van vier naar zes en er werden zelfs een textielwasmachine en een doggywash neergezet. “We geloven dat een tankstation multifunctioneel moet zijn. Het moet meer zijn dan een plek waar je brandstof kunt krijgen. Daarom kiezen we er ook voor om andere producten en diensten aan te bieden.”

Laatste loodjes

Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de laatste voorbereidingen voor de opening. “Het zijn de allerlaatste loodjes. Het eindresultaat ziet er sowieso geweldig uit en we zijn heel trots op het werk dat geleverd is en op alle collega’s die daarbij geholpen hebben. Kortom, we zijn er bijna klaar voor om de klant te verrassen in ons vernieuwde tankstation.”

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.