AVIA en Lekkerland aan de slag als ‘petrolpartners’

AVIA Nederland en Lekkerland werken sinds begin januari samen als zogenaamde petrolpartners. Het partnerschap houdt in dat de partijen kennis, data en ervaringen uitwisselen over de shop. Daarmee moet de shop toekomstbestendiger worden. 

Volgens Bianca van Es van Achilles Brandstoffen Maatschappij (ABM), lid van de coöperatie AVIA Nederland, zetten de locaties zich in voor een steeds betere klantbeleving in de tankshop. “Kenmerkend en tegelijkertijd onderscheidend voor een grote petrolpartij als AVIA Nederland, is onze coöperatie die bestaat uit verschillende leden met lokale ondernemers die buitengewoon hart voor de zaak hebben”, aldus de directeur. 

Scherpe blik

“Om in de behoefte van deze leden en ondernemers te voldoen, waren wij niet zozeer op zoek naar een nieuwe toeleverancier, maar juist naar een nieuwe partner. Een partner die invulling kan geven aan onze visie en een scherpe blik heeft op de wens van de consument en het vergroten van de klantbeleving. Als ondernemer wil je jezelf kunnen richten op je klant en je bedrijfsvoering. Dan is het uiterst waardevol om een partner te hebben die actief meedenkt, zodat je de tijd en ruimte voor andere belangrijke zaken krijgt”, vervolgt ze. 

Met de samenwerking hoopt AVIA ‘de handen vrij te houden voor een retailtransitie en voor de beweging van de oude naar de nieuwe petrolwereld’. “Naast een relevant assortiment rekenen wij op Lekkerland voor oplossingen die bijdragen aan het succes van onze ondernemers en hun teams”, aldus Van Es. 

Rendement

Lekkerland zal voor AVIA Nederland analyses maken van de (kassa)data en de bestelgegevens. Ook onderzoekt het bedrijf hoe consumenten door een shop bewegen en welke promoties het meest effectief zijn. Daarmee worden vervolgens oplossingen gecreëerd waar meer rendement in de shop mee behaald moet worden. Een voorbeeld is de specifieke koffie die wordt aangeboden, omdat de voorkeur per locatie zou verschillen.

AVIA Nederland bestaat uit vijf leden: Achilles Brandstoffen Maatschappij, Marees & Kistemaker, SO Retail, Vollenhoven Olie en Weghorst Tankstations. Samen beheren zij 365 tankstations door heel Nederland. Sinds februari werkt Lekkerland ook samen met bijvoorbeeld De Haan Minerale Oliën en GP Groot. 

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

AVIA en Lekkerland aan de slag als ‘petrolpartners’ | TankPro.nl

AVIA en Lekkerland aan de slag als ‘petrolpartners’

AVIA Nederland en Lekkerland werken sinds begin januari samen als zogenaamde petrolpartners. Het partnerschap houdt in dat de partijen kennis, data en ervaringen uitwisselen over de shop. Daarmee moet de shop toekomstbestendiger worden. 

Volgens Bianca van Es van Achilles Brandstoffen Maatschappij (ABM), lid van de coöperatie AVIA Nederland, zetten de locaties zich in voor een steeds betere klantbeleving in de tankshop. “Kenmerkend en tegelijkertijd onderscheidend voor een grote petrolpartij als AVIA Nederland, is onze coöperatie die bestaat uit verschillende leden met lokale ondernemers die buitengewoon hart voor de zaak hebben”, aldus de directeur. 

Scherpe blik

“Om in de behoefte van deze leden en ondernemers te voldoen, waren wij niet zozeer op zoek naar een nieuwe toeleverancier, maar juist naar een nieuwe partner. Een partner die invulling kan geven aan onze visie en een scherpe blik heeft op de wens van de consument en het vergroten van de klantbeleving. Als ondernemer wil je jezelf kunnen richten op je klant en je bedrijfsvoering. Dan is het uiterst waardevol om een partner te hebben die actief meedenkt, zodat je de tijd en ruimte voor andere belangrijke zaken krijgt”, vervolgt ze. 

Met de samenwerking hoopt AVIA ‘de handen vrij te houden voor een retailtransitie en voor de beweging van de oude naar de nieuwe petrolwereld’. “Naast een relevant assortiment rekenen wij op Lekkerland voor oplossingen die bijdragen aan het succes van onze ondernemers en hun teams”, aldus Van Es. 

Rendement

Lekkerland zal voor AVIA Nederland analyses maken van de (kassa)data en de bestelgegevens. Ook onderzoekt het bedrijf hoe consumenten door een shop bewegen en welke promoties het meest effectief zijn. Daarmee worden vervolgens oplossingen gecreëerd waar meer rendement in de shop mee behaald moet worden. Een voorbeeld is de specifieke koffie die wordt aangeboden, omdat de voorkeur per locatie zou verschillen.

AVIA Nederland bestaat uit vijf leden: Achilles Brandstoffen Maatschappij, Marees & Kistemaker, SO Retail, Vollenhoven Olie en Weghorst Tankstations. Samen beheren zij 365 tankstations door heel Nederland. Sinds februari werkt Lekkerland ook samen met bijvoorbeeld De Haan Minerale Oliën en GP Groot. 

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.