Hamer aan de slag met plaatsing Shell Recharge snelladers

Foto: Hamer

Hamer gaat de helft van de tweehonderd snellaadpalen bij tankstations van Shell in Nederland installeren. Alle laadpalen hebben een vermogen van 150 kW. Eigenaren van een elektrische auto kunnen daardoor binnen 15 minuten weer op weg.

Totaalleverancier Hamer is al jaren een vertrouwd gezicht bij nieuwbouw en verbouwingen van tankstations en het onderhoud van tankinstallaties in de Benelux. Voor Shell Nederland is het bedrijf al jaren een vaste leverancier bij de realisatie van tankstations. Daarbij ligt de focus al lang niet alleen meer op de vertrouwde brandstoffen, maar ook op nieuwe alternatieven (CNG, LNG, waterstof) en snelladers. Onlangs zette het bedrijf een hele rits palen neer bij de Deventer locatie van Hotel Postillion, binnenkort volgen in opdracht van Shell Nederland de Shell Recharge snelladers.

Het aantal elektrische auto’s in Nederland neemt snel toe. De vraag naar snelle laadpalen daardoor ook. Het begon een aantal jaar geleden voor Hamer met de installatie van de zogenaamde huis-tuin-en-keuken-palen. Die werden vooral geplaatst bij bedrijven en in de openbare ruimte. Ondertussen is er ook steeds meer vraag naar ultrasnelle laadpalen. Niet alleen van nieuwe partijen zoals Van der Valk, McDonalds, Fastned en La Place, maar ook van tankstations.

Opkomst elektrisch rijden

De stijging van het aantal elektrische auto’s gaat de komende vijftien jaar grote gevolgen hebben voor tankstations. Dat bleek uit het onderzoek ‘Tankstations in transitie’, dat deze week werd gepresenteerd. Het rapport werd opgesteld in opdracht van de Vereniging Nederlandse Petroleum Industrie (VNPI). Door de opkomst van elektrisch rijden neemt de verkoop van motorbrandstoffen komende 15 jaar flink af. Inspringen op elektrisch rijden lijkt een must. Voor tankstations wordt het inspelen op (food)retail, horeca en services vooral interessant. Locaties die op een goede strategische plek liggen, langs snelwegen, drukke provinciale wegen of in de stad, kunnen de vruchten plukken van hun ligging. Laadpalen vormen daarbij een interessante aanvulling op het aanbod.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hamer aan de slag met plaatsing Shell Recharge snelladers | TankPro.nl

Hamer aan de slag met plaatsing Shell Recharge snelladers

Foto: Hamer

Hamer gaat de helft van de tweehonderd snellaadpalen bij tankstations van Shell in Nederland installeren. Alle laadpalen hebben een vermogen van 150 kW. Eigenaren van een elektrische auto kunnen daardoor binnen 15 minuten weer op weg.

Totaalleverancier Hamer is al jaren een vertrouwd gezicht bij nieuwbouw en verbouwingen van tankstations en het onderhoud van tankinstallaties in de Benelux. Voor Shell Nederland is het bedrijf al jaren een vaste leverancier bij de realisatie van tankstations. Daarbij ligt de focus al lang niet alleen meer op de vertrouwde brandstoffen, maar ook op nieuwe alternatieven (CNG, LNG, waterstof) en snelladers. Onlangs zette het bedrijf een hele rits palen neer bij de Deventer locatie van Hotel Postillion, binnenkort volgen in opdracht van Shell Nederland de Shell Recharge snelladers.

Het aantal elektrische auto’s in Nederland neemt snel toe. De vraag naar snelle laadpalen daardoor ook. Het begon een aantal jaar geleden voor Hamer met de installatie van de zogenaamde huis-tuin-en-keuken-palen. Die werden vooral geplaatst bij bedrijven en in de openbare ruimte. Ondertussen is er ook steeds meer vraag naar ultrasnelle laadpalen. Niet alleen van nieuwe partijen zoals Van der Valk, McDonalds, Fastned en La Place, maar ook van tankstations.

Opkomst elektrisch rijden

De stijging van het aantal elektrische auto’s gaat de komende vijftien jaar grote gevolgen hebben voor tankstations. Dat bleek uit het onderzoek ‘Tankstations in transitie’, dat deze week werd gepresenteerd. Het rapport werd opgesteld in opdracht van de Vereniging Nederlandse Petroleum Industrie (VNPI). Door de opkomst van elektrisch rijden neemt de verkoop van motorbrandstoffen komende 15 jaar flink af. Inspringen op elektrisch rijden lijkt een must. Voor tankstations wordt het inspelen op (food)retail, horeca en services vooral interessant. Locaties die op een goede strategische plek liggen, langs snelwegen, drukke provinciale wegen of in de stad, kunnen de vruchten plukken van hun ligging. Laadpalen vormen daarbij een interessante aanvulling op het aanbod.

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.