Shell, Eco-marathon, marketing

Shell start social media-campagne voor Eco-marathon

Shell start met een campagnesite voor social media en user generated content ter promotie van de Shell Eco-marathon 2011 in Lausitz van 26 tot en met 28 mei. Het interactieve online platform is te vinden via Fanvaneco-marathon.nl. Het platform wordt gevuld met content van Shell zelf, maar ook van de deelnemende teams aan de Eco-marathon.

Het is de eerste keer dat Shell een dergelijk interactief platform opzet in Nederland. De site omvat drie onderdelen. De 12 deelnemende teams zorgen voor content op de site met blogs, video’s, foto’s en tweets. Shell levert de andere twee onderdelen, waaronder een Facebook-game en een 360º movie.

Game

Met name de Facebook-game moet voor bereik zorgen onder de consument. De game is een virtuele versie van het echte evenement. Normaal gesproken zou het team met het Europese efficiëntierecord er zeven dagen over doen om met 1 liter brandstof 3.836 kilometer af te leggen.

Met de Facebook-game krijgen de deelnemers juist zeven dagen de tijd om een zo groot mogelijke afstand online af te leggen. Dat kan door een virtuele auto door het Facebook-netwerk van de deelnemer te laten rijden. De deelnemer die via de game de meeste kilometers heeft gemaakt, krijgt volgens Admanager.nl een ticket naar de echte Shell Eco-marathon 2011.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Shell start social media-campagne voor Eco-marathon | TankPro.nl
Shell, Eco-marathon, marketing

Shell start social media-campagne voor Eco-marathon

Shell start met een campagnesite voor social media en user generated content ter promotie van de Shell Eco-marathon 2011 in Lausitz van 26 tot en met 28 mei. Het interactieve online platform is te vinden via Fanvaneco-marathon.nl. Het platform wordt gevuld met content van Shell zelf, maar ook van de deelnemende teams aan de Eco-marathon.

Het is de eerste keer dat Shell een dergelijk interactief platform opzet in Nederland. De site omvat drie onderdelen. De 12 deelnemende teams zorgen voor content op de site met blogs, video’s, foto’s en tweets. Shell levert de andere twee onderdelen, waaronder een Facebook-game en een 360º movie.

Game

Met name de Facebook-game moet voor bereik zorgen onder de consument. De game is een virtuele versie van het echte evenement. Normaal gesproken zou het team met het Europese efficiëntierecord er zeven dagen over doen om met 1 liter brandstof 3.836 kilometer af te leggen.

Met de Facebook-game krijgen de deelnemers juist zeven dagen de tijd om een zo groot mogelijke afstand online af te leggen. Dat kan door een virtuele auto door het Facebook-netwerk van de deelnemer te laten rijden. De deelnemer die via de game de meeste kilometers heeft gemaakt, krijgt volgens Admanager.nl een ticket naar de echte Shell Eco-marathon 2011.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.