Supertank wil met nieuw station in Bunschoten groeien naar 25 locaties

Supertank wil binnen afzienbare tijd uitbreiden naar 25 tankstations. Momenteel beschikt het bedrijf uit Dronten over 18 vestigingen, maar dat aantal moet omhoog. Op lange termijn hoopt moederbedrijf Bol zelfs op een netwerk van vijftig stations. Dat vertelde directeur Lambert van Ommen (foto midden) bij de officiële start van de bouw van de negentiende locatie in Bunschoten. Op het plaatselijke industrieterrein Haarbrug-Zuid moet binnen zes maanden een Supertank-locatie komen, voorzien van een grote carwash en een royale tankshop.

Met het plaatsen van de ondergrondse brandstoftanks werd het officiële startsein voor de bouw van het nieuwe tankstation gegeven. Het was een bijzonder moment voor de vrouw, drie kinderen en familie van de in februari overleden Hans Bol. De oud-eigenaar en -directeur van Supertank-moederbedrijf Bol Handelsonderneming was dé drijvende kracht achter de totstandkoming van het tankstation op het industrieterrein in Bunschoten. Het voorterrein wordt gerund door Supertank, de shop en de carwash door twee lokale ondernemers.

Samenwerking met Supertank

“Hans had vertrouwen in ons plan en heeft veel voor ons betekend”, vertelt Jouke Koelewijn, die het project samen met Ad Beukers lanceerde. De twee ondernemers kropen al in 2014 samen rond de tafel om hun ideeën voor het bouwen van een eigen carwash op papier te krijgen. “We wilden niet alleen een carwash, maar ook een tankstation en een shop. In Hans vonden we een enthousiaste partner, die op deze locatie grote kansen zag om een succesvol tankstation te realiseren.”

Regio vol ondernemers

In de regio Bunschoten-Spakenburg zitten veel ondernemers die dagelijks op pad gaan om hun producten in het land te verkopen. Koelewijn: “We hebben hier onder meer heel veel vishandelaren en in Spakenburg zit het centrale distributiecentrum van Bakkerij ‘t Stoepje.” Bovendien zitten we op een steenworp afstand van de A1, een belangrijke verkeersader in ons land. Er komen veel trucks en bedrijfswagens langs. Ook daar mikken we op.”

Na het overlijden van Hans Bol nam directeur Lambert van Ommen van Supertank de zaken over. “Er is door alle omstandigheden behoorlijk wat tijd overheen gegaan. Hans was betrokken bij het complete plan en heeft alle onderdelen uitgedacht. Het is voor ons een mooie samenwerking. In februari was er overeenstemming over de hoofdlijnen. Ik ben blij dat de schop nu écht in de grond is gegaan.”

Gunstige ligging

De plek in Bunschoten is een strategisch goede locatie voor Supertank, vindt Van Ommen. “We willen zowel het verkeer van de snelweg aantrekken als auto’s, bedrijfswagens en trucks uit de omringende plaatsen; uit Bunschoten en Spakenburg, maar ook uit Baarn en Soest. Door de grote oppervlakte van het station, kunnen grote vrachtwagens hier makkelijk manoeuvreren. De aanwezigheid van de shop en de carwash zijn bovendien interessante pluspunten voor ons. In totaal gaat het om een grondoppervlak van zo’n 6000 vierkante meter. De grond is eigendom van Ad en Jouke.”

Tanks met compartimenten

Het nieuwe tankstation krijgt zes opstelplaatsen voor auto’s en vier voor vrachtwagens. “We gaan diesel en Euro 95 verkopen aan de pomp. Ook kunnen klanten bij ons hun voorraad propaan aanvullen, wat vooral voor de markthandelaren in de buurt heel handig is. Veel van die ondernemers werken met propaan voor de bereiding van producten in hun karren.”

Cng gaat Supertank niet verkopen. “In Amersfoort zit al een cng-station. Op dit moment zien we niet de meerwaarde om dat te verkopen. Datzelfde geldt overigens ook voor het plaatsen van een laadpaal. We denken de komende tien jaar nog wel vooruit te kunnen met fossiele brandstoffen. We maken bewust gebruik van tanks met verschillende compartimenten, zodat we in de loop van de tijd snel en eenvoudig kunnen wisselen tussen de brandstoffen die we aanbieden”, legt Van Ommen uit.

Pinnen aan de pomp

Supertank is bekend van de onbemande locaties en ook in Bunschoten kan de klant pinnen aan de pomp, ondanks dat er sprake is van een bemande vestiging. “Snel tanken en snel betalen vormen een belangrijk onderdeel van onze formule. Daar willen we niet aan tornen. We willen niet dat mensen die alleen tanken in de rij moeten staan. Het mooie hier is dat klanten die wel een broodje halen of een andere aankoop doen, hun brandstof ook direct kunnen afrekenen in de shop.”

Verse producten

Beide lokale ondernemers, die nog geen andere shop- of carwashlocatie in bezit hebben, hebben grote plannen met de shop. Beukers is werkzaam bij Market Food Group, het bedrijf achter bakkerij ‘t Stoepje, Koelewijn is directeur bij Koelewijn Bronbemalingen. “We zijn allebei rasondernemers en hebben goede contacten in de regio”, vertelt Koelewijn.

“In de shop beneden, die 150 vierkante meter wordt, willen we luxe broodjes en frituurproducten aanbieden. Ook zitten we te denken aan luxere etenswaren, denk bijvoorbeeld aan sushi. We zetten in op een mix van verse en voorverpakte producten. Op dit moment zijn we nog de puntjes op de i aan het zetten. We willen het aanbod langzaam maar zeker gaan uitbreiden en inspelen op de wensen die bij de klanten leven.”

Meet & greet

De shop zal zes dagen per week om 05.00 uur opengaan en sluiten om 22.00 uur. “Veel ondernemers in de buurt gaan al vroeg op pad. Daarom willen we de deuren mooi op tijd openen.” Boven de shop wordt bovendien een etage gebouwd, waar verschillende ruimtes komen die gasten kunnen reserveren. “Bijvoorbeeld voor het afspreken met zakelijke contacten of voor kleine events. Ook daar verwachten we veel van, gezien onze centrale ligging. De snelweg is hemelsbreed hooguit 2 kilometer van ons vandaan.”

Truckwash

Voor het realiseren van de grote carwash, werd contact gezocht met EenzetCarwash. Het realiseren van een truckwash was een must voor beide ondernemers. “Zo is ons plan in eerste instantie ook ontstaan. Daarmee springen we in op een wens van veel ondernemers in de regio. Zij moeten nu naar Nijkerk om hun truck te wassen. Dat kost een hoop tijd en geld”, vertelt Koelewijn.

Naast een truckwash worden er nog een hoge roll-over neergezet en een TA-model, een soort korte wasstraat. Er is ruimte om een tweede truckwash te realiseren. Daarnaast komen er drie wasboxen en een stofzuigplein. De carwash gaat opereren onder de naam Bling Bling.

Blijven groeien

Supertank wil komende periode graag verder groeien, laat Van Ommen weten. Maar waar en wanneer er locaties bij zullen komen, blijft vooralsnog een verrassing. “Hans had ooit een aantal van vijftig tankstations in gedachten. Dat zou natuurlijk geweldig zijn. We willen onszelf in elk geval niet voorbijlopen. In eerste instantie is de doelstelling voor komende tijd 25. Daarna kijken we verder wat de toekomst brengt.”

Benieuwd hoe de carwash van Bling Bling in Bunschoten eruit komt te zien? Lees het artikel dat de collega’s van zusterblad CarwashPro schreven:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Supertank wil met nieuw station in Bunschoten groeien naar 25 locaties | TankPro.nl

Supertank wil met nieuw station in Bunschoten groeien naar 25 locaties

Supertank wil binnen afzienbare tijd uitbreiden naar 25 tankstations. Momenteel beschikt het bedrijf uit Dronten over 18 vestigingen, maar dat aantal moet omhoog. Op lange termijn hoopt moederbedrijf Bol zelfs op een netwerk van vijftig stations. Dat vertelde directeur Lambert van Ommen (foto midden) bij de officiële start van de bouw van de negentiende locatie in Bunschoten. Op het plaatselijke industrieterrein Haarbrug-Zuid moet binnen zes maanden een Supertank-locatie komen, voorzien van een grote carwash en een royale tankshop.

Met het plaatsen van de ondergrondse brandstoftanks werd het officiële startsein voor de bouw van het nieuwe tankstation gegeven. Het was een bijzonder moment voor de vrouw, drie kinderen en familie van de in februari overleden Hans Bol. De oud-eigenaar en -directeur van Supertank-moederbedrijf Bol Handelsonderneming was dé drijvende kracht achter de totstandkoming van het tankstation op het industrieterrein in Bunschoten. Het voorterrein wordt gerund door Supertank, de shop en de carwash door twee lokale ondernemers.

Samenwerking met Supertank

“Hans had vertrouwen in ons plan en heeft veel voor ons betekend”, vertelt Jouke Koelewijn, die het project samen met Ad Beukers lanceerde. De twee ondernemers kropen al in 2014 samen rond de tafel om hun ideeën voor het bouwen van een eigen carwash op papier te krijgen. “We wilden niet alleen een carwash, maar ook een tankstation en een shop. In Hans vonden we een enthousiaste partner, die op deze locatie grote kansen zag om een succesvol tankstation te realiseren.”

Regio vol ondernemers

In de regio Bunschoten-Spakenburg zitten veel ondernemers die dagelijks op pad gaan om hun producten in het land te verkopen. Koelewijn: “We hebben hier onder meer heel veel vishandelaren en in Spakenburg zit het centrale distributiecentrum van Bakkerij ‘t Stoepje.” Bovendien zitten we op een steenworp afstand van de A1, een belangrijke verkeersader in ons land. Er komen veel trucks en bedrijfswagens langs. Ook daar mikken we op.”

Na het overlijden van Hans Bol nam directeur Lambert van Ommen van Supertank de zaken over. “Er is door alle omstandigheden behoorlijk wat tijd overheen gegaan. Hans was betrokken bij het complete plan en heeft alle onderdelen uitgedacht. Het is voor ons een mooie samenwerking. In februari was er overeenstemming over de hoofdlijnen. Ik ben blij dat de schop nu écht in de grond is gegaan.”

Gunstige ligging

De plek in Bunschoten is een strategisch goede locatie voor Supertank, vindt Van Ommen. “We willen zowel het verkeer van de snelweg aantrekken als auto’s, bedrijfswagens en trucks uit de omringende plaatsen; uit Bunschoten en Spakenburg, maar ook uit Baarn en Soest. Door de grote oppervlakte van het station, kunnen grote vrachtwagens hier makkelijk manoeuvreren. De aanwezigheid van de shop en de carwash zijn bovendien interessante pluspunten voor ons. In totaal gaat het om een grondoppervlak van zo’n 6000 vierkante meter. De grond is eigendom van Ad en Jouke.”

Tanks met compartimenten

Het nieuwe tankstation krijgt zes opstelplaatsen voor auto’s en vier voor vrachtwagens. “We gaan diesel en Euro 95 verkopen aan de pomp. Ook kunnen klanten bij ons hun voorraad propaan aanvullen, wat vooral voor de markthandelaren in de buurt heel handig is. Veel van die ondernemers werken met propaan voor de bereiding van producten in hun karren.”

Cng gaat Supertank niet verkopen. “In Amersfoort zit al een cng-station. Op dit moment zien we niet de meerwaarde om dat te verkopen. Datzelfde geldt overigens ook voor het plaatsen van een laadpaal. We denken de komende tien jaar nog wel vooruit te kunnen met fossiele brandstoffen. We maken bewust gebruik van tanks met verschillende compartimenten, zodat we in de loop van de tijd snel en eenvoudig kunnen wisselen tussen de brandstoffen die we aanbieden”, legt Van Ommen uit.

Pinnen aan de pomp

Supertank is bekend van de onbemande locaties en ook in Bunschoten kan de klant pinnen aan de pomp, ondanks dat er sprake is van een bemande vestiging. “Snel tanken en snel betalen vormen een belangrijk onderdeel van onze formule. Daar willen we niet aan tornen. We willen niet dat mensen die alleen tanken in de rij moeten staan. Het mooie hier is dat klanten die wel een broodje halen of een andere aankoop doen, hun brandstof ook direct kunnen afrekenen in de shop.”

Verse producten

Beide lokale ondernemers, die nog geen andere shop- of carwashlocatie in bezit hebben, hebben grote plannen met de shop. Beukers is werkzaam bij Market Food Group, het bedrijf achter bakkerij ‘t Stoepje, Koelewijn is directeur bij Koelewijn Bronbemalingen. “We zijn allebei rasondernemers en hebben goede contacten in de regio”, vertelt Koelewijn.

“In de shop beneden, die 150 vierkante meter wordt, willen we luxe broodjes en frituurproducten aanbieden. Ook zitten we te denken aan luxere etenswaren, denk bijvoorbeeld aan sushi. We zetten in op een mix van verse en voorverpakte producten. Op dit moment zijn we nog de puntjes op de i aan het zetten. We willen het aanbod langzaam maar zeker gaan uitbreiden en inspelen op de wensen die bij de klanten leven.”

Meet & greet

De shop zal zes dagen per week om 05.00 uur opengaan en sluiten om 22.00 uur. “Veel ondernemers in de buurt gaan al vroeg op pad. Daarom willen we de deuren mooi op tijd openen.” Boven de shop wordt bovendien een etage gebouwd, waar verschillende ruimtes komen die gasten kunnen reserveren. “Bijvoorbeeld voor het afspreken met zakelijke contacten of voor kleine events. Ook daar verwachten we veel van, gezien onze centrale ligging. De snelweg is hemelsbreed hooguit 2 kilometer van ons vandaan.”

Truckwash

Voor het realiseren van de grote carwash, werd contact gezocht met EenzetCarwash. Het realiseren van een truckwash was een must voor beide ondernemers. “Zo is ons plan in eerste instantie ook ontstaan. Daarmee springen we in op een wens van veel ondernemers in de regio. Zij moeten nu naar Nijkerk om hun truck te wassen. Dat kost een hoop tijd en geld”, vertelt Koelewijn.

Naast een truckwash worden er nog een hoge roll-over neergezet en een TA-model, een soort korte wasstraat. Er is ruimte om een tweede truckwash te realiseren. Daarnaast komen er drie wasboxen en een stofzuigplein. De carwash gaat opereren onder de naam Bling Bling.

Blijven groeien

Supertank wil komende periode graag verder groeien, laat Van Ommen weten. Maar waar en wanneer er locaties bij zullen komen, blijft vooralsnog een verrassing. “Hans had ooit een aantal van vijftig tankstations in gedachten. Dat zou natuurlijk geweldig zijn. We willen onszelf in elk geval niet voorbijlopen. In eerste instantie is de doelstelling voor komende tijd 25. Daarna kijken we verder wat de toekomst brengt.”

Benieuwd hoe de carwash van Bling Bling in Bunschoten eruit komt te zien? Lees het artikel dat de collega’s van zusterblad CarwashPro schreven:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.