Eerste kettingwasstraat van Klik Exploitaties in april een feit

Het Gelderse Oosterhout is vanaf april een carwash rijker in de vorm van Klik Carewash Park 15. Deze wasgelegenheid ligt direct aan de A15 bij afslag 38 en is de eerste kettingwasstraat van Klik Exploitaties, dat ook een groot aantal shoplocaties bij tankstations exploiteert. Eigenaar Jappie Buijk vertelt er meer over. “We hopen de carwash tussen 4 en 5 april te openen. In eerste instantie wilden we een week eerder open, maar dat gaat door alle perikelen rond het coronavirus niet lukken.”

Het coronavirus heeft ook gevolgen voor Klik Exploitaties, maar de bouw van de wasgelegenheid kwam niet in gevaar. “Voordat het virus heel Nederland in de ban had, was het project al bouwklaar”, verduidelijkt Buijk. “De montage was in principe ook al klaar, In de aanloop naar de opening hebben we in de carwash weinig problemen ondervonden door deze bijzondere situatie. Dat is helaas wel anders in onze tankshops. Het is erg rustig en dat heeft alles te maken met het coronavirus. De impact is enorm voor de tankstationsector. Maar dat geldt voor talloze branches uiteraard.”

Klik Carewash Park 15 is een speciaal project voor Buijk, omdat het zijn eerste kettingwastraat is: “In het verleden hebben we in nauwe samenwerking met investeerders en partners een wasgelegenheid gehuurd. Het ging hier om wasboxen. De tijd was rijp om te kiezen voor iets nieuws en dat is dus een kettingwasstraat geworden. Nu er allerlei ontwikkelingen gaande zijn in de tankstationbranche moeten we namelijk nieuwe manieren vinden om omzet te genereren. Het verbod op de tabaksverkoop is zeer ingrijpend en daar moeten we ook op inspelen.”

Interessant verdienmodel

Inspelen op ontwikkelingen in de tankstationbranche kan volgens Buijk onder meer door een wasgelegenheid naast een tankstation te plaatsen. Zo voldoe je als ondernemer aan een behoefte stelt hij: “Steeds minder mensen wassen hun auto thuis. Gemak dient de mens en daarom besluiten steeds meer automobilisten om hun voertuig in een wasgelegenheid te laten wassen. Een carwash wordt steeds meer een publiekstrekker. De panden zijn groot en staan vaak op zichtlocaties. Daarnaast wordt er met veel schuim gewerkt en kunnen bezoekers zich vermaken met een lichtshow en profiteren van een stofzuigplein waar je gratis het interieur kunt reinigen. Je moet je auto goed onderhouden en daarom is een carwash voor veel ondernemers een interessant verdienmodel.”

(Het artikel gaat verder onder de foto)

Eigenaar Jappie Buijk (foto rechts) van Klik Exploitaties exploiteert ook een groot aantal shoplocaties bij tankstations.

Klik Carewash Park 15 is een echte blikvanger te noemen. Letterlijk. “De wasgelegenheid staat op een zichtlocatie en is vanaf de A15 goed te zien. Op het terrein zijn ook een Shell Express, Febo, Subway en McDonalds gevestigd. Dat is ideaal, want als mensen besluiten om de afslag te nemen om snel een hapje te eten, kunnen ze meteen hun wagen laten wassen. Fastfoodketens trekken een groot publiek. We zijn al gesprek met een aantal partijen om te kijken hoe we kunnen samenwerken. McDonalds is alvast erg enthousiast om de handen ineen te slaan. We kunnen elkaar versterken. Mensen vinden het geweldig om korting te krijgen en daar spelen we op in. Stel je voor dat je korting je auto kunt laten wassen als je een menu bestelt. Dat geldt ook omgekeerd en dat is een zeer gunstige kruisbestuiving.”

Investering

EenzetCarwash heeft de wasinstallatie geplaatst. “Er is voor een zeer uitgebreide Istobal T’Wash30 gekozen. We hebben goede ervaringen met deze partij en hebben al vaker samengewerkt. Een groot voordeel is dat dat bedrijf op ongeveer tien kilometer afstand van deze carwash ligt. Mocht er iets aan de hand zijn, kan men snel ter plaatse zijn. Dat is een erg prettige gedachte. Voor de plaatsing van de vloer, hebben we de hulp van Mesa Coatings ingeschakeld. Zij hebben de vloer gelegd van de wasstraat, het kantoor en de technische ruimte. We zijn zeer tevreden over het eindresultaat.”

Als de eerste kettingwasstraat onder de Klik naam een succes wordt, volgen er zeker meer zegt Buijk: “We willen op den duur meerdere carwashes exploiteren. De naam Carewash is in ons bezit en gaan we zeker vaker gebruiken. Het is nu afwachten wat deze vestiging gaat doen en wat voor rendement het ons oplevert. De investering in een kettingwasstraat is fors. Denk maar aan de huur van de locatie, het inhuren van bemanning en de aanschaf van de apparatuur. Je moet vele tienduizenden wassingen op jaarbasis doen om je investering eruit te halen.”

Via via

Het personeel is al deels gevonden. “We hebben twee mensen aangenomen die fulltime in de carwash gaan werken. Het zijn ervaren enthousiaste jongens die hun sporen in de branche verdiend hebben. We hebben weinig moeite met het vinden van personeel. Gelukkig maar. We zoeken in ons eigen netwerk naar nieuwe aanwas. Via via komen er ook vaak geschikte kandidaten aan”, besluit Buijk.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerste kettingwasstraat van Klik Exploitaties in april een feit | TankPro.nl

Eerste kettingwasstraat van Klik Exploitaties in april een feit

Het Gelderse Oosterhout is vanaf april een carwash rijker in de vorm van Klik Carewash Park 15. Deze wasgelegenheid ligt direct aan de A15 bij afslag 38 en is de eerste kettingwasstraat van Klik Exploitaties, dat ook een groot aantal shoplocaties bij tankstations exploiteert. Eigenaar Jappie Buijk vertelt er meer over. “We hopen de carwash tussen 4 en 5 april te openen. In eerste instantie wilden we een week eerder open, maar dat gaat door alle perikelen rond het coronavirus niet lukken.”

Het coronavirus heeft ook gevolgen voor Klik Exploitaties, maar de bouw van de wasgelegenheid kwam niet in gevaar. “Voordat het virus heel Nederland in de ban had, was het project al bouwklaar”, verduidelijkt Buijk. “De montage was in principe ook al klaar, In de aanloop naar de opening hebben we in de carwash weinig problemen ondervonden door deze bijzondere situatie. Dat is helaas wel anders in onze tankshops. Het is erg rustig en dat heeft alles te maken met het coronavirus. De impact is enorm voor de tankstationsector. Maar dat geldt voor talloze branches uiteraard.”

Klik Carewash Park 15 is een speciaal project voor Buijk, omdat het zijn eerste kettingwastraat is: “In het verleden hebben we in nauwe samenwerking met investeerders en partners een wasgelegenheid gehuurd. Het ging hier om wasboxen. De tijd was rijp om te kiezen voor iets nieuws en dat is dus een kettingwasstraat geworden. Nu er allerlei ontwikkelingen gaande zijn in de tankstationbranche moeten we namelijk nieuwe manieren vinden om omzet te genereren. Het verbod op de tabaksverkoop is zeer ingrijpend en daar moeten we ook op inspelen.”

Interessant verdienmodel

Inspelen op ontwikkelingen in de tankstationbranche kan volgens Buijk onder meer door een wasgelegenheid naast een tankstation te plaatsen. Zo voldoe je als ondernemer aan een behoefte stelt hij: “Steeds minder mensen wassen hun auto thuis. Gemak dient de mens en daarom besluiten steeds meer automobilisten om hun voertuig in een wasgelegenheid te laten wassen. Een carwash wordt steeds meer een publiekstrekker. De panden zijn groot en staan vaak op zichtlocaties. Daarnaast wordt er met veel schuim gewerkt en kunnen bezoekers zich vermaken met een lichtshow en profiteren van een stofzuigplein waar je gratis het interieur kunt reinigen. Je moet je auto goed onderhouden en daarom is een carwash voor veel ondernemers een interessant verdienmodel.”

(Het artikel gaat verder onder de foto)

Eigenaar Jappie Buijk (foto rechts) van Klik Exploitaties exploiteert ook een groot aantal shoplocaties bij tankstations.

Klik Carewash Park 15 is een echte blikvanger te noemen. Letterlijk. “De wasgelegenheid staat op een zichtlocatie en is vanaf de A15 goed te zien. Op het terrein zijn ook een Shell Express, Febo, Subway en McDonalds gevestigd. Dat is ideaal, want als mensen besluiten om de afslag te nemen om snel een hapje te eten, kunnen ze meteen hun wagen laten wassen. Fastfoodketens trekken een groot publiek. We zijn al gesprek met een aantal partijen om te kijken hoe we kunnen samenwerken. McDonalds is alvast erg enthousiast om de handen ineen te slaan. We kunnen elkaar versterken. Mensen vinden het geweldig om korting te krijgen en daar spelen we op in. Stel je voor dat je korting je auto kunt laten wassen als je een menu bestelt. Dat geldt ook omgekeerd en dat is een zeer gunstige kruisbestuiving.”

Investering

EenzetCarwash heeft de wasinstallatie geplaatst. “Er is voor een zeer uitgebreide Istobal T’Wash30 gekozen. We hebben goede ervaringen met deze partij en hebben al vaker samengewerkt. Een groot voordeel is dat dat bedrijf op ongeveer tien kilometer afstand van deze carwash ligt. Mocht er iets aan de hand zijn, kan men snel ter plaatse zijn. Dat is een erg prettige gedachte. Voor de plaatsing van de vloer, hebben we de hulp van Mesa Coatings ingeschakeld. Zij hebben de vloer gelegd van de wasstraat, het kantoor en de technische ruimte. We zijn zeer tevreden over het eindresultaat.”

Als de eerste kettingwasstraat onder de Klik naam een succes wordt, volgen er zeker meer zegt Buijk: “We willen op den duur meerdere carwashes exploiteren. De naam Carewash is in ons bezit en gaan we zeker vaker gebruiken. Het is nu afwachten wat deze vestiging gaat doen en wat voor rendement het ons oplevert. De investering in een kettingwasstraat is fors. Denk maar aan de huur van de locatie, het inhuren van bemanning en de aanschaf van de apparatuur. Je moet vele tienduizenden wassingen op jaarbasis doen om je investering eruit te halen.”

Via via

Het personeel is al deels gevonden. “We hebben twee mensen aangenomen die fulltime in de carwash gaan werken. Het zijn ervaren enthousiaste jongens die hun sporen in de branche verdiend hebben. We hebben weinig moeite met het vinden van personeel. Gelukkig maar. We zoeken in ons eigen netwerk naar nieuwe aanwas. Via via komen er ook vaak geschikte kandidaten aan”, besluit Buijk.

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.