Grootschalige vloerrenovatie uitgevoerd bij Matz Carwash in Deventer

De vloer van Matz Carwash in Deventer moest gerenoveerd worden en daarvoor werd de hulp van Mesa Coatings ingeschakeld. Het vloersysteembedrijf uit het Brabantse Bladel pakte niet alleen de ondergrond met een oppervlakte van 205 vierkante meter aan, maar nam ook de plinten mee. Door de inzet van het MesaFast systeem, dat bestaat uit een aantal hoogwaardige harsen, is de vloer weer toekomstbestendig. Ondernemer Martin Kniest blikt terug op de werkzaamheden.

“We waren aan een nieuwe vloer toe. Wat veel vloerbedrijven niet beseffen is dat een ondergrond van een wasgelegenheid aan heel andere eisen moet voldoen dan een reguliere industriële vloer. Na met een paar partijen gesproken te hebben, kwamen we in aanraking met Mesa Coatings. Zij bekeken de oude vloer en hadden opmerkingen over de kitranden. Die zagen er niet goed uit. Het team van Mesa Coatings wilde onze oude vloer best aanpakken, mits we de kitranden dan ook zouden vervangen”, zegt Kniest.

Normaal gesproken stelt de klant eisen, maar in dit geval ging het net even anders. “Het credo van Mesa Coatings was om het goed of niet te doen. Dat vonden wij een krachtig statement. Het geeft aan dat ze voor kwaliteit staan. Mijn goede collega Borre den Hartog van Carwash&Go uit Hilversum was erg over de diensten van Mesa Coatings te spreken. Hij raadde deze partij dan ook aan. We hebben vervolgens Mesa Coatings uitgebreid gesproken en wat ons opviel was hun bevlogenheid. Toen hun team hier aan het werk was, viel direct op hoe snel en vakkundig er gewerkt werd. Er wordt goed meegedacht met hun opdrachtgevers en dat is erg prettig. Het is fijn om zulke sparringpartners te hebben. De werkzaamheden zijn vlot en vakkundig afgerond. Ik ben erg tevreden over dit bedrijf.”

Vieze auto

Dankzij de hoge chemische bestendigheid en de zware mechanische belastbaarheid is de ondergrond van Matz Carwash weer helemaal toegespitst op de werkzaamheden in de carwash. De vloer werd voorbehandeld door Arts Straalbedrijf. De plaatsing van de vloer werd door het team van Mesa Coatings uitgevoerd. “We zijn in totaal twee dagen dicht geweest”, vertelt Kniest. “Er werd goed de tijd genomen voor de projecten, zodat er kwaliteit geleverd wordt. Als we eerder van Mesa Coatings gehoord hadden, hadden we de vloer in onze vestiging in Zutphen ook door hen onder handen laten nemen.”

Ondanks de sluiting, besloten trouwe klanten van Kniest om toch nog een paar dagen langer met een vieze auto rond te rijden. “Zij hebben gewacht totdat ons filiaal weer openging. Dat is echt bijzonder”, zegt de ondernemer. Klantvriendelijkheid en service bieden zijn speerpunten van de bedrijfsvoering van Kniest. Er wordt steeds meer nadruk gelegd op het onthaal van klanten: “Er is een nieuwe generatie carwashes ontstaan. De moderne bezoeker verwacht veel meer van een bezoek aan een wasgelegenheid dan een schone auto. Dat was vroeger wel anders. Een wasstraat moet er anno 2019 spectaculair en brandschoon uitzien. Felle verlichting en schuim zijn bijvoorbeeld erg belangrijk geworden.”

Twee rijstroken

Beleving bieden lijkt het doel van een moderne carwash. Kniest zet ook sterk in op service en gemak: “We kijken welke onderdelen van onze bedrijfsvoering we kunnen verbeteren. Tijdens piektijden zijn de wachtrijen vaak te lang en dat kan je klanten kosten. Je wilt niet dat mensen achterin de rij omdraaien en hun heil elders zoeken. De vraag is hoe je kunt versnellen zonder aan kwaliteit in te boeten. Mensen weten dat we heel veel tijd in de voorwas steken. Daar staan we om bekend. We onderzoeken nu hoe we dit proces kunnen optimaliseren.”

“We willen het pand in Deventer uitbreiden met twee rijstroken en slagbomen met betaalsystemen. BOB Autowas Schiedam werkt ook met zo’n systeem, waarvoor Techno Data Systems de software verzorgde. Door de plaatsing van zo’n betaalautomaat wordt de doorstroom bevorderd. Als we een manier kunnen vinden om ook de voorwas efficiënter en sneller te maken, zou dat de wachttijd flink kunnen verkorten.”

VIPwash

Een andere ontwikkeling waar het team van Matz Carwash aan werkt, is de verdere uitrol van de carwashbutler, ook wel VIPwash genoemd. “We willen dit concept verder introduceren in de omgeving. We willen een parkeerplaats in de stad implementeren waar mensen hun auto kunnen stallen. Dit voertuig halen wij vervolgens op en maken we volledig schoon van binnen en buiten. Klanten die van deze VIPwash gebruikmaken, zijn eerder aan de beurt dan reguliere klanten. Denk dan aan de stadsbus die over de invoegstrook rijdt bij files en daardoor sneller op de plaats van bestemming is dan het overige verkeer. Zo werkt de VIPwash ook”, verduidelijkt Kniest.

De VIPwash is al beschikbaar bij Rog Vistraiteur. Een lokaal visrestaurant waar bezoekers hun auto door een medewerker van Matz Carwash op kunnen laten halen en schoon opgeleverd terugkrijgen.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Grootschalige vloerrenovatie uitgevoerd bij Matz Carwash in Deventer | TankPro.nl

Grootschalige vloerrenovatie uitgevoerd bij Matz Carwash in Deventer

De vloer van Matz Carwash in Deventer moest gerenoveerd worden en daarvoor werd de hulp van Mesa Coatings ingeschakeld. Het vloersysteembedrijf uit het Brabantse Bladel pakte niet alleen de ondergrond met een oppervlakte van 205 vierkante meter aan, maar nam ook de plinten mee. Door de inzet van het MesaFast systeem, dat bestaat uit een aantal hoogwaardige harsen, is de vloer weer toekomstbestendig. Ondernemer Martin Kniest blikt terug op de werkzaamheden.

“We waren aan een nieuwe vloer toe. Wat veel vloerbedrijven niet beseffen is dat een ondergrond van een wasgelegenheid aan heel andere eisen moet voldoen dan een reguliere industriële vloer. Na met een paar partijen gesproken te hebben, kwamen we in aanraking met Mesa Coatings. Zij bekeken de oude vloer en hadden opmerkingen over de kitranden. Die zagen er niet goed uit. Het team van Mesa Coatings wilde onze oude vloer best aanpakken, mits we de kitranden dan ook zouden vervangen”, zegt Kniest.

Normaal gesproken stelt de klant eisen, maar in dit geval ging het net even anders. “Het credo van Mesa Coatings was om het goed of niet te doen. Dat vonden wij een krachtig statement. Het geeft aan dat ze voor kwaliteit staan. Mijn goede collega Borre den Hartog van Carwash&Go uit Hilversum was erg over de diensten van Mesa Coatings te spreken. Hij raadde deze partij dan ook aan. We hebben vervolgens Mesa Coatings uitgebreid gesproken en wat ons opviel was hun bevlogenheid. Toen hun team hier aan het werk was, viel direct op hoe snel en vakkundig er gewerkt werd. Er wordt goed meegedacht met hun opdrachtgevers en dat is erg prettig. Het is fijn om zulke sparringpartners te hebben. De werkzaamheden zijn vlot en vakkundig afgerond. Ik ben erg tevreden over dit bedrijf.”

Vieze auto

Dankzij de hoge chemische bestendigheid en de zware mechanische belastbaarheid is de ondergrond van Matz Carwash weer helemaal toegespitst op de werkzaamheden in de carwash. De vloer werd voorbehandeld door Arts Straalbedrijf. De plaatsing van de vloer werd door het team van Mesa Coatings uitgevoerd. “We zijn in totaal twee dagen dicht geweest”, vertelt Kniest. “Er werd goed de tijd genomen voor de projecten, zodat er kwaliteit geleverd wordt. Als we eerder van Mesa Coatings gehoord hadden, hadden we de vloer in onze vestiging in Zutphen ook door hen onder handen laten nemen.”

Ondanks de sluiting, besloten trouwe klanten van Kniest om toch nog een paar dagen langer met een vieze auto rond te rijden. “Zij hebben gewacht totdat ons filiaal weer openging. Dat is echt bijzonder”, zegt de ondernemer. Klantvriendelijkheid en service bieden zijn speerpunten van de bedrijfsvoering van Kniest. Er wordt steeds meer nadruk gelegd op het onthaal van klanten: “Er is een nieuwe generatie carwashes ontstaan. De moderne bezoeker verwacht veel meer van een bezoek aan een wasgelegenheid dan een schone auto. Dat was vroeger wel anders. Een wasstraat moet er anno 2019 spectaculair en brandschoon uitzien. Felle verlichting en schuim zijn bijvoorbeeld erg belangrijk geworden.”

Twee rijstroken

Beleving bieden lijkt het doel van een moderne carwash. Kniest zet ook sterk in op service en gemak: “We kijken welke onderdelen van onze bedrijfsvoering we kunnen verbeteren. Tijdens piektijden zijn de wachtrijen vaak te lang en dat kan je klanten kosten. Je wilt niet dat mensen achterin de rij omdraaien en hun heil elders zoeken. De vraag is hoe je kunt versnellen zonder aan kwaliteit in te boeten. Mensen weten dat we heel veel tijd in de voorwas steken. Daar staan we om bekend. We onderzoeken nu hoe we dit proces kunnen optimaliseren.”

“We willen het pand in Deventer uitbreiden met twee rijstroken en slagbomen met betaalsystemen. BOB Autowas Schiedam werkt ook met zo’n systeem, waarvoor Techno Data Systems de software verzorgde. Door de plaatsing van zo’n betaalautomaat wordt de doorstroom bevorderd. Als we een manier kunnen vinden om ook de voorwas efficiënter en sneller te maken, zou dat de wachttijd flink kunnen verkorten.”

VIPwash

Een andere ontwikkeling waar het team van Matz Carwash aan werkt, is de verdere uitrol van de carwashbutler, ook wel VIPwash genoemd. “We willen dit concept verder introduceren in de omgeving. We willen een parkeerplaats in de stad implementeren waar mensen hun auto kunnen stallen. Dit voertuig halen wij vervolgens op en maken we volledig schoon van binnen en buiten. Klanten die van deze VIPwash gebruikmaken, zijn eerder aan de beurt dan reguliere klanten. Denk dan aan de stadsbus die over de invoegstrook rijdt bij files en daardoor sneller op de plaats van bestemming is dan het overige verkeer. Zo werkt de VIPwash ook”, verduidelijkt Kniest.

De VIPwash is al beschikbaar bij Rog Vistraiteur. Een lokaal visrestaurant waar bezoekers hun auto door een medewerker van Matz Carwash op kunnen laten halen en schoon opgeleverd terugkrijgen.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Frank van de Ven is journalist voor vakblad CarwashPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor vakblad TankPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.