BOVAG Nationale Autowasdag brengt 21.912 euro op

De BOVAG Nationale Autowasdag heeft dit jaar bijna 22.000 euro opgebracht. Het evenement is uitgegroeid tot een jaarlijkse traditie op de laatste zaterdag voor de start van de zomervakantie. Sinds vorig jaar staat de dag in het teken van een goed doel. Na Villa Pardoes in 2018 werd er dit jaar geld ingezameld voor de stichting Muziekids.

Deze organisatie maakt het met hun muziekstudio’s mogelijk om ernstig zieke kinderen even te laten vergeten dat ze ziek zijn. De kinderen kunnen er muziek maken, zingen en spelen. Op zaterdag 29 juni werd door zo’n 60 deelnemende BOVAG-leden van de afdeling Autowas- en Poetsbedrijven 1 euro per wasbeurt of 10 procent van een poetsbeurt afgedragen aan Muziekids. Dat heeft geresulteerd in een bedrag van 21.912 euro voor de stichting en dat bedrag is onlangs door branchemanager Erik Stern met een symbolische cheque overgedragen aan Muziekids.

De cheque werd uitgereikt in de Muziekids-studio in het Prinses Maxima Centrum (Utrecht). Jordan de Vos, een van de initiatiefnemers van Muziekids, was blij verrast dat er zijn stichting werd gekozen als goed doel. “We bestaan nog niet zo lang in vergelijking met andere goede doelen, pas tien jaar, en kunnen de hulp goed gebruiken. We zijn warm onthaald door BOVAG en hebben veel positieve reacties gekregen van autowas- en poetsbedrijven. We hadden geen idee dat er zóveel auto’s gewassen zouden worden. Het resultaat is echt geweldig.”

Wassen in Cijfers

Branchemanager Erik Stern van BOVAG Autowas- en Poetsbedrijven vult aan: “De deelnemende leden waren stuk voor stuk enthousiast over Muziekids als goed doel voor de BOVAG Nationale Autowasdag. Ik ben trots dat zoveel autowas- en poetsbedrijven deelnamen aan de actie. We dragen de stichting Muziekids een warm hart toe en ik ben blij dat we dit mooie bedrag mochten doneren.”

De aandacht voor de BOVAG Nationale Autowasdag werd richting de landelijke media omlijst met de resultaten van het periodiek onderzoek Wassen in Cijfers. Daaruit bleek onder andere dat het zelf wassen aan huis aan populariteit inboet en de wasstraat voor de meeste automobilisten inmiddels de voorkeur heeft voor het wassen van de auto.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

BOVAG Nationale Autowasdag brengt 21.912 euro op | TankPro.nl

BOVAG Nationale Autowasdag brengt 21.912 euro op

De BOVAG Nationale Autowasdag heeft dit jaar bijna 22.000 euro opgebracht. Het evenement is uitgegroeid tot een jaarlijkse traditie op de laatste zaterdag voor de start van de zomervakantie. Sinds vorig jaar staat de dag in het teken van een goed doel. Na Villa Pardoes in 2018 werd er dit jaar geld ingezameld voor de stichting Muziekids.

Deze organisatie maakt het met hun muziekstudio’s mogelijk om ernstig zieke kinderen even te laten vergeten dat ze ziek zijn. De kinderen kunnen er muziek maken, zingen en spelen. Op zaterdag 29 juni werd door zo’n 60 deelnemende BOVAG-leden van de afdeling Autowas- en Poetsbedrijven 1 euro per wasbeurt of 10 procent van een poetsbeurt afgedragen aan Muziekids. Dat heeft geresulteerd in een bedrag van 21.912 euro voor de stichting en dat bedrag is onlangs door branchemanager Erik Stern met een symbolische cheque overgedragen aan Muziekids.

De cheque werd uitgereikt in de Muziekids-studio in het Prinses Maxima Centrum (Utrecht). Jordan de Vos, een van de initiatiefnemers van Muziekids, was blij verrast dat er zijn stichting werd gekozen als goed doel. “We bestaan nog niet zo lang in vergelijking met andere goede doelen, pas tien jaar, en kunnen de hulp goed gebruiken. We zijn warm onthaald door BOVAG en hebben veel positieve reacties gekregen van autowas- en poetsbedrijven. We hadden geen idee dat er zóveel auto’s gewassen zouden worden. Het resultaat is echt geweldig.”

Wassen in Cijfers

Branchemanager Erik Stern van BOVAG Autowas- en Poetsbedrijven vult aan: “De deelnemende leden waren stuk voor stuk enthousiast over Muziekids als goed doel voor de BOVAG Nationale Autowasdag. Ik ben trots dat zoveel autowas- en poetsbedrijven deelnamen aan de actie. We dragen de stichting Muziekids een warm hart toe en ik ben blij dat we dit mooie bedrag mochten doneren.”

De aandacht voor de BOVAG Nationale Autowasdag werd richting de landelijke media omlijst met de resultaten van het periodiek onderzoek Wassen in Cijfers. Daaruit bleek onder andere dat het zelf wassen aan huis aan populariteit inboet en de wasstraat voor de meeste automobilisten inmiddels de voorkeur heeft voor het wassen van de auto.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.