Carwash Blijdorp: Liefde voor schoonmaken

Dave van Akkeren is een echte schoonmaker. Na eerst bedrijfspanden te hebben gereinigd, wast hij nu zo’n 25.000 auto’s per jaar. Dat aantal moet de komende jaren verdubbelen, onder meer door zelfgebouwde wasboxen. Carwash Blijdorp zit, zoals de naam al doet vermoeden, op een steenworp afstand van de Rotterdamse dierentuin. De 34-jarige Van Akkeren had al eerder een bedrijf, waarmee hij schoonmaakdiensten verzorgde voor grote bedrijven. 

In de avond ging hij met zijn team in de regio van Rotterdam op pad om bedrijfspanden weer netjes op te leveren. Nu heeft hij de overstap gemaakt naar de autowasmarkt. Uit liefde voor het schoonmaken ontstond uiteindelijk het idee dat auto’s ook wel door hem schoongemaakt zouden kunnen worden. “Ik zag een gat in de markt. In Rotterdam zijn niet echt veel wasstraten.” Daar kon er nog wel eentje bij, dacht de ondernemer. Zodoende begon hij zijn zoektocht naar een geschikte waslocatie in de omgeving van de Maasstad.

Veel potentieel

De ondernemer wilde zich in eerste instantie graag vestigen in een Rotterdamse randgemeente, namelijk Maassluis. “Ik ben met EenzetCarwash daar een paar keer geweest, maar uiteindelijk bleek er telkens iets te zijn waardoor het niet door kon gaan. Uiteindelijk was ik het wel beu en ben ik helemaal opnieuw begonnen. Met een frisse blik ben ik gaan kijken hoe en waar ik iets moois zou kunnen opbouwen.”

Uiteindelijk pakte de ondernemer simpelweg een kaart van de gemeente. “Ik zette een grote cirkel om waar ik zelf woon en tekende in waar de overige wasstraten zaten. Zodoende kwam ik bij deze plek uit. Hier in de omgeving miste ik echt een plek. In mijn directe omgeving wonen nu zo’n 100.000 inwoners. Er is dus veel potentieel”, zegt Van Akkeren. De naam van de nieuwe wasgelegenheid was snel gekozen: Carwash Blijdorp. “Het is een Rotterdamse deelgemeente die iedereen kent. Bovendien zit hier om de hoek de dierentuin. Dat maakte het kiezen van de naam niet moeilijk.”

Wil je het volledige verhaal lezen? Vraag dan nu een gratis proefexemplaar van ons nieuwe blad TankPro Magazine aan. Aankomende editie staat een speciaal nummer met als thema carwash gepland.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwash Blijdorp: Liefde voor schoonmaken | TankPro.nl

Carwash Blijdorp: Liefde voor schoonmaken

Dave van Akkeren is een echte schoonmaker. Na eerst bedrijfspanden te hebben gereinigd, wast hij nu zo’n 25.000 auto’s per jaar. Dat aantal moet de komende jaren verdubbelen, onder meer door zelfgebouwde wasboxen. Carwash Blijdorp zit, zoals de naam al doet vermoeden, op een steenworp afstand van de Rotterdamse dierentuin. De 34-jarige Van Akkeren had al eerder een bedrijf, waarmee hij schoonmaakdiensten verzorgde voor grote bedrijven. 

In de avond ging hij met zijn team in de regio van Rotterdam op pad om bedrijfspanden weer netjes op te leveren. Nu heeft hij de overstap gemaakt naar de autowasmarkt. Uit liefde voor het schoonmaken ontstond uiteindelijk het idee dat auto’s ook wel door hem schoongemaakt zouden kunnen worden. “Ik zag een gat in de markt. In Rotterdam zijn niet echt veel wasstraten.” Daar kon er nog wel eentje bij, dacht de ondernemer. Zodoende begon hij zijn zoektocht naar een geschikte waslocatie in de omgeving van de Maasstad.

Veel potentieel

De ondernemer wilde zich in eerste instantie graag vestigen in een Rotterdamse randgemeente, namelijk Maassluis. “Ik ben met EenzetCarwash daar een paar keer geweest, maar uiteindelijk bleek er telkens iets te zijn waardoor het niet door kon gaan. Uiteindelijk was ik het wel beu en ben ik helemaal opnieuw begonnen. Met een frisse blik ben ik gaan kijken hoe en waar ik iets moois zou kunnen opbouwen.”

Uiteindelijk pakte de ondernemer simpelweg een kaart van de gemeente. “Ik zette een grote cirkel om waar ik zelf woon en tekende in waar de overige wasstraten zaten. Zodoende kwam ik bij deze plek uit. Hier in de omgeving miste ik echt een plek. In mijn directe omgeving wonen nu zo’n 100.000 inwoners. Er is dus veel potentieel”, zegt Van Akkeren. De naam van de nieuwe wasgelegenheid was snel gekozen: Carwash Blijdorp. “Het is een Rotterdamse deelgemeente die iedereen kent. Bovendien zit hier om de hoek de dierentuin. Dat maakte het kiezen van de naam niet moeilijk.”

Wil je het volledige verhaal lezen? Vraag dan nu een gratis proefexemplaar van ons nieuwe blad TankPro Magazine aan. Aankomende editie staat een speciaal nummer met als thema carwash gepland.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.