SWO De Splinter en Sligro ondertekening

De Splinter en Sligro gaan gezamenlijk shopconcepten opzetten

SWO De Splinter en Sligro Food Group gaan een strategische samenwerking aan. Het partnerschap werd maandag bekrachtigd door het zetten van de handtekeningen onder een meerjarenovereenkomst. Sligro zal de samenwerkingsorganisatie met bijna tweehonderd aangesloten tankstations onder andere voorzien van kennis over shopconcepten. 

Omdat de petrol- en retailmarkten volop in beweging zijn, is er volgens De Splinter genoeg reden om naar de toekomst van de shop te kijken en naar de kansen die daarin ontstaan. Na een ‘objectief proces, onder begeleiding van een externe partij’, werd besloten dat Sligro opnieuw de paste papieren heeft om daarin samen te werken.

Nieuw koffieconcept

“Wij zijn heel blij met deze uitkomst omdat we onze samenwerking kunnen continueren én bovendien een verdiepingsslag geven. Men heeft ons aangenaam verrast door de combinatie van hun kennis met ons businessmodel”, zegt Letteke van der Kruk over de keuze voor Sligro. “Sligro heeft haar eigen petrolshopconcept, inclusief category management, afgestoten. Met de samenwerking hebben we nu dus best of both worlds in handen. Een shopconcept met category management is ónze kracht en expertise, en zij hebben nog alle kennis in huis om ons hierbij adequaat te ondersteunen”, vervolgt de directeur van SWO De Splinter.

Sligro ontwikkelde al een koffieconcept voor De Splinter. Dat zal binnenkort gepresenteerd worden in ZIN, het inspiratie- en kookcentrum van de groothandel in Veghel. “Hierbij zie je al goed hoe we op deze wijze concepten kunnen creëren. Concepten die voor ieder een behoefte invullen. Zo is er een S-, M-, en L-module, afhankelijk van het soort koffiemachine. Deze gaat van een eenvoudig en functioneel apparaat naar een hoogwaardige baristamachine. Bovendien kan een ondernemer variëren in een drietal koffiekwaliteiten. Een soortgelijk systeem gaan we trouwens ook onderzoeken voor inzetbaarheid bij snacks en bakeries.”

Delen van kennis

Voor De Splinter spelen samenwerkingsverbanden een belangrijke rol. De visie van Sligro had bovendien een meerwaarde voor de aangesloten leden van de organisatie. Zo komen er tools beschikbaar, is er kennisdeling, zijn er opleidingen en worden er concepten gerealiseerd die de leden kunnen overnemen. Vanuit vakprofessionals worden bovendien recepturen en how to video’s en content voor in de shop ontwikkeld. Ook is er een budget beschikbaar gekomen waardoor leden opleidingen en trainingen kunnen volgen en events mogen bijwonen.

Van der Kruk hoopt met de samenwerking stappen te zetten na een moeilijk jaar waarin corona, chauffeurs- en grondstoftekorten en leveringsproblemen hun stempel drukten op het ondernemen. “Gelukkig zien wij wel dat onze toeleveranciers veerkrachtig en doortastend genoeg zijn om erop te anticiperen. Daarom kunnen wij erop vertrouwen dat die hobbels achter ons liggen. Ook wat dat betreft breekt er een heel mooie tijd aan.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De Splinter en Sligro gaan gezamenlijk shopconcepten opzetten | TankPro.nl
SWO De Splinter en Sligro ondertekening

De Splinter en Sligro gaan gezamenlijk shopconcepten opzetten

SWO De Splinter en Sligro Food Group gaan een strategische samenwerking aan. Het partnerschap werd maandag bekrachtigd door het zetten van de handtekeningen onder een meerjarenovereenkomst. Sligro zal de samenwerkingsorganisatie met bijna tweehonderd aangesloten tankstations onder andere voorzien van kennis over shopconcepten. 

Omdat de petrol- en retailmarkten volop in beweging zijn, is er volgens De Splinter genoeg reden om naar de toekomst van de shop te kijken en naar de kansen die daarin ontstaan. Na een ‘objectief proces, onder begeleiding van een externe partij’, werd besloten dat Sligro opnieuw de paste papieren heeft om daarin samen te werken.

Nieuw koffieconcept

“Wij zijn heel blij met deze uitkomst omdat we onze samenwerking kunnen continueren én bovendien een verdiepingsslag geven. Men heeft ons aangenaam verrast door de combinatie van hun kennis met ons businessmodel”, zegt Letteke van der Kruk over de keuze voor Sligro. “Sligro heeft haar eigen petrolshopconcept, inclusief category management, afgestoten. Met de samenwerking hebben we nu dus best of both worlds in handen. Een shopconcept met category management is ónze kracht en expertise, en zij hebben nog alle kennis in huis om ons hierbij adequaat te ondersteunen”, vervolgt de directeur van SWO De Splinter.

Sligro ontwikkelde al een koffieconcept voor De Splinter. Dat zal binnenkort gepresenteerd worden in ZIN, het inspiratie- en kookcentrum van de groothandel in Veghel. “Hierbij zie je al goed hoe we op deze wijze concepten kunnen creëren. Concepten die voor ieder een behoefte invullen. Zo is er een S-, M-, en L-module, afhankelijk van het soort koffiemachine. Deze gaat van een eenvoudig en functioneel apparaat naar een hoogwaardige baristamachine. Bovendien kan een ondernemer variëren in een drietal koffiekwaliteiten. Een soortgelijk systeem gaan we trouwens ook onderzoeken voor inzetbaarheid bij snacks en bakeries.”

Delen van kennis

Voor De Splinter spelen samenwerkingsverbanden een belangrijke rol. De visie van Sligro had bovendien een meerwaarde voor de aangesloten leden van de organisatie. Zo komen er tools beschikbaar, is er kennisdeling, zijn er opleidingen en worden er concepten gerealiseerd die de leden kunnen overnemen. Vanuit vakprofessionals worden bovendien recepturen en how to video’s en content voor in de shop ontwikkeld. Ook is er een budget beschikbaar gekomen waardoor leden opleidingen en trainingen kunnen volgen en events mogen bijwonen.

Van der Kruk hoopt met de samenwerking stappen te zetten na een moeilijk jaar waarin corona, chauffeurs- en grondstoftekorten en leveringsproblemen hun stempel drukten op het ondernemen. “Gelukkig zien wij wel dat onze toeleveranciers veerkrachtig en doortastend genoeg zijn om erop te anticiperen. Daarom kunnen wij erop vertrouwen dat die hobbels achter ons liggen. Ook wat dat betreft breekt er een heel mooie tijd aan.”

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is de vaste redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.