Tankstation Challenge: op zoek naar de beste tankshop van Nederland

Welk tankstation schenkt de beste koffie, maakt het allerlekkerste broodje bal, heeft de vriendelijkste bediening en de beste ambiance? Samen met FoodCourt gaat TankPro op zoek naar de beste tankshop van Nederland. De winnaar van de Tankstation Challenge wordt tijdens de Tankstation Vakbeurs in november bekendgemaakt.

De gast in de shop wordt steeds veeleisender en de lat ligt hoger dan ooit. Daar wordt door oliemaatschappijen, tankstation-exploitaties en ondernemers flink op ingespeeld. “Er zijn afgelopen jaren grote stappen gezet”, vindt Peter van Gemert, National Account Manager bij Sligro, een van de partijen achter FoodCourt. “Maar het kan nóg beter. Met deze prijs willen we de branche uitdagen, de beste shops in het zonnetje zetten en ondernemers helpen om stappen te zetten.”

Oliemaatschappijen, dealers en tankstations die zich aanmelden voor de Challenge, worden beoordeeld op basis van een aantal vooraf vastgestelde criteria. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onafhankelijke shoppers om een zo goed mogelijk beeld te krijgen. Tijdens het bezoek aan de shops worden onder meer de koffie, het broodje bal, de vriendelijkheid van het personeel, de netheid van de locatie – voorterrein en shop – en de sfeer en ambiance beoordeeld. “Daarnaast kijken we uiteraard ook naar andere belangrijke zaken. Speelt het station voldoende in op de veranderende klant en markt? Is het assortiment uitgebreid genoeg? Is er ruimte voor lokale wensen en eisen?”

Aan de slag

Deelnemende tankstations krijgen een duidelijk inzicht in hun eigen prestaties en kunnen daar vervolgens mee aan de slag, vertelt Van Gemert. “Wat gaat goed en wat kan er eventueel beter? Deelnemers die minimaal een 8 scoren, vallen sowieso in de prijzen. Zij zijn een voorbeeld voor de markt. De andere deelnemers willen we – samen met onze partners binnen FoodCourt – gaan helpen om hun prestaties naar een nog hoger plan te tillen. We willen ze tools, tips en tricks geven om meer uit hun shop te halen en de klant nog meer kwaliteit te kunnen bieden.”

Na de regionale voorrondes worden de uiteindelijke finalisten beoordeeld door een selecte groep vakidioten, vertelt Van Gemert. “De absolute toppers blijven over. Die gaan de strijd met elkaar aan en doen een gooi naar de overwinning. De uiteindelijke winnaar wordt tijdens de Tankstation Vakbeurs bekendgemaakt en gekroond.”

Inspelen op wensen klant

FoodCourt is een samenwerking tussen verschillende bedrijven, die elk hun eigen expertise hebben. “Van de lekkerste warme snacks tot horecabenodigdheden, van digitale presentatie in de shop tot foodverpakking. Niet de behoefte van de auto, maar die van de bezoeker staat hierbij centraal. Met onze concepten helpen wij tankstation-ondernemers om nog beter in te spelen op de gast van vandaag en die van de toekomst.”

Het doel van de Tankstation Challenge is om er een jaarlijks terugkerende award van te maken. “De verkiezing is bedoeld voor full service shops, dat wil zeggen shops met koffie, een bakery en carwashvoorzieningen. Zowel zelfstandige ondernemers, clusters als maatschappijlocaties kunnen deelnemen. De uitreiking van de prijs vindt plaats op donderdag 22 november tijdens de Tankstation Vakbeurs. Ik daag iedereen uit om mee te doen!”

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tankstation Challenge: op zoek naar de beste tankshop van Nederland | TankPro.nl

Tankstation Challenge: op zoek naar de beste tankshop van Nederland

Welk tankstation schenkt de beste koffie, maakt het allerlekkerste broodje bal, heeft de vriendelijkste bediening en de beste ambiance? Samen met FoodCourt gaat TankPro op zoek naar de beste tankshop van Nederland. De winnaar van de Tankstation Challenge wordt tijdens de Tankstation Vakbeurs in november bekendgemaakt.

De gast in de shop wordt steeds veeleisender en de lat ligt hoger dan ooit. Daar wordt door oliemaatschappijen, tankstation-exploitaties en ondernemers flink op ingespeeld. “Er zijn afgelopen jaren grote stappen gezet”, vindt Peter van Gemert, National Account Manager bij Sligro, een van de partijen achter FoodCourt. “Maar het kan nóg beter. Met deze prijs willen we de branche uitdagen, de beste shops in het zonnetje zetten en ondernemers helpen om stappen te zetten.”

Oliemaatschappijen, dealers en tankstations die zich aanmelden voor de Challenge, worden beoordeeld op basis van een aantal vooraf vastgestelde criteria. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onafhankelijke shoppers om een zo goed mogelijk beeld te krijgen. Tijdens het bezoek aan de shops worden onder meer de koffie, het broodje bal, de vriendelijkheid van het personeel, de netheid van de locatie – voorterrein en shop – en de sfeer en ambiance beoordeeld. “Daarnaast kijken we uiteraard ook naar andere belangrijke zaken. Speelt het station voldoende in op de veranderende klant en markt? Is het assortiment uitgebreid genoeg? Is er ruimte voor lokale wensen en eisen?”

Aan de slag

Deelnemende tankstations krijgen een duidelijk inzicht in hun eigen prestaties en kunnen daar vervolgens mee aan de slag, vertelt Van Gemert. “Wat gaat goed en wat kan er eventueel beter? Deelnemers die minimaal een 8 scoren, vallen sowieso in de prijzen. Zij zijn een voorbeeld voor de markt. De andere deelnemers willen we – samen met onze partners binnen FoodCourt – gaan helpen om hun prestaties naar een nog hoger plan te tillen. We willen ze tools, tips en tricks geven om meer uit hun shop te halen en de klant nog meer kwaliteit te kunnen bieden.”

Na de regionale voorrondes worden de uiteindelijke finalisten beoordeeld door een selecte groep vakidioten, vertelt Van Gemert. “De absolute toppers blijven over. Die gaan de strijd met elkaar aan en doen een gooi naar de overwinning. De uiteindelijke winnaar wordt tijdens de Tankstation Vakbeurs bekendgemaakt en gekroond.”

Inspelen op wensen klant

FoodCourt is een samenwerking tussen verschillende bedrijven, die elk hun eigen expertise hebben. “Van de lekkerste warme snacks tot horecabenodigdheden, van digitale presentatie in de shop tot foodverpakking. Niet de behoefte van de auto, maar die van de bezoeker staat hierbij centraal. Met onze concepten helpen wij tankstation-ondernemers om nog beter in te spelen op de gast van vandaag en die van de toekomst.”

Het doel van de Tankstation Challenge is om er een jaarlijks terugkerende award van te maken. “De verkiezing is bedoeld voor full service shops, dat wil zeggen shops met koffie, een bakery en carwashvoorzieningen. Zowel zelfstandige ondernemers, clusters als maatschappijlocaties kunnen deelnemen. De uitreiking van de prijs vindt plaats op donderdag 22 november tijdens de Tankstation Vakbeurs. Ik daag iedereen uit om mee te doen!”

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.