FoodCourt biedt foodconcepten voor elk moment van de dag

Een samenwerkingsverband van tien vooraanstaande bedrijven, FoodCourt, helpt tankstations bij het verbeteren van hun shoprendement. Door oplossingen te bieden voor elk eetmoment van de dag kunnen ze zorgen voor een omzetgroei bij elk bemand station. Ze ontwikkelden onder meer concepten voor tosti’s, flammkuchen en opvallende ontbijtproducten.

Zowel de petrolmarkt als de shopper onderweg maken de laatste jaren een sterke verandering door. Als gevolg van onder andere gewijzigde tabakswetgeving, zuinige auto’s, thuiswerkoplossingen en concurrentie vanuit andere segmenten verandert het business model van een tankstation.

Het is nog steeds een goed bereikbare plek waar dagelijks duizend potentiële shoppers stoppen en een veelvoud langskomt. Maar het verdienmodel rond brandstof, tabak en traditionele shopcategorieën is in de meeste gevallen niet toekomstbestendig.

Samenwerking

Om ondernemers hierbij te helpen, hebben tien bedrijven uit diverse sectoren de handen ineen geslagen, onder de naam FoodCourt. Het gaat hierbij om Ad van Geloven, Boboli, Borgesius Convenience, De Digitale, Juice Solutions, Paardekooper, Pandriks, Remia, Sligro en Unilever.

De tien bedrijven komen niet toevallig allemaal uit verschillende branches. ”We geloven heel sterk in samenwerking. Zo kunnen we elkaar juist versterken”, legt Ebe Bruinsma van Paardekooper uit. “Het ene bedrijf zorgt voor een goed product, de andere voor de goede verpakking en de derde voor het transport, enzovoort.”

“Dat is gemakkelijker voor de ondernemer. Die hoeft nu niet met alle leveranciers in gesprek, maar kan gewoon collectief met ons overleggen over concepten en producten die hij in zijn assortiment wil opnemen. Daardoor kunnen we goed met de ondernemer meedenken.”

Tankstation Vakbeurs

Tijdens de Tankstation Vakbeurs op dinsdag 14 november in Expo Houten laat FoodCourt de bezoekers kennismaken met diverse concepten, voor elk moment van de dag. Concepten die tankstations gemakkelijk in hun assortiment kunnen opnemen. Ook krijgen ze de recepten mee naar huis.

“Voor het ontbijt hebben we een chocoladebroodje met Calvé-pindakaas en een rozijnenbroodje met appelstroop. Tevens tonen we mogelijkheden om zelf sappen ter plekke te blenden”, legt Stefan Boom van Unilever uit. “Daarnaast presenteren we een groentebodem, bijvoorbeeld van bieten of bloemkool. Deze dient als basis voor een flammkuchen, waar je diverse toppings op kunt leggen.“

Tosti’s

De bezoekers kunnen ook kennismaken met een tosticoncept in drie verschillende variaties. Deze tosti’s zijn niet alleen voor directe consumptie, waarbij ze verkocht worden met luxe servetjes erbij, maar kunnen ook worden verkocht als meeneemgerecht.

“De tosti wordt aangeboden in een verpakking met luchtgaten, zodat deze toch knapperig blijft. Dat is een goed voorbeeld van hoe deze samenwerking kan zorgen voor versterking. De verpakking vergroot de kwaliteit en de beleving van het product”, legt Bruinsma uit.

Daarnaast is op de stand een The Bastard-barbecue aanwezig. “Dat is uiteraard niet voor elk station gemakkelijk om in de tankshop op te nemen. Maar we willen mensen wel op ideeën brengen en laten zien dat een barbecue wel degelijk kan in sommige locaties”, legt Boom uit. En op deze barbecue kun je bijvoorbeeld je hamburger grillen, of je tosti. Dat is leuk, dat is beleving en voegt echt iets toe voor je tankstation.”

Wil je meer weten over FoodCourt? Kom dan naar de Tankstation Vakbeurs op dinsdag 14 november in Expo Houten. Kijk voor meer informatie op www.tankstationvakbeurs.nl of meld je meteen aan via www.tankstationvakbeurs.nl/registratie/.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

FoodCourt biedt foodconcepten voor elk moment van de dag | TankPro.nl

FoodCourt biedt foodconcepten voor elk moment van de dag

Een samenwerkingsverband van tien vooraanstaande bedrijven, FoodCourt, helpt tankstations bij het verbeteren van hun shoprendement. Door oplossingen te bieden voor elk eetmoment van de dag kunnen ze zorgen voor een omzetgroei bij elk bemand station. Ze ontwikkelden onder meer concepten voor tosti’s, flammkuchen en opvallende ontbijtproducten.

Zowel de petrolmarkt als de shopper onderweg maken de laatste jaren een sterke verandering door. Als gevolg van onder andere gewijzigde tabakswetgeving, zuinige auto’s, thuiswerkoplossingen en concurrentie vanuit andere segmenten verandert het business model van een tankstation.

Het is nog steeds een goed bereikbare plek waar dagelijks duizend potentiële shoppers stoppen en een veelvoud langskomt. Maar het verdienmodel rond brandstof, tabak en traditionele shopcategorieën is in de meeste gevallen niet toekomstbestendig.

Samenwerking

Om ondernemers hierbij te helpen, hebben tien bedrijven uit diverse sectoren de handen ineen geslagen, onder de naam FoodCourt. Het gaat hierbij om Ad van Geloven, Boboli, Borgesius Convenience, De Digitale, Juice Solutions, Paardekooper, Pandriks, Remia, Sligro en Unilever.

De tien bedrijven komen niet toevallig allemaal uit verschillende branches. ”We geloven heel sterk in samenwerking. Zo kunnen we elkaar juist versterken”, legt Ebe Bruinsma van Paardekooper uit. “Het ene bedrijf zorgt voor een goed product, de andere voor de goede verpakking en de derde voor het transport, enzovoort.”

“Dat is gemakkelijker voor de ondernemer. Die hoeft nu niet met alle leveranciers in gesprek, maar kan gewoon collectief met ons overleggen over concepten en producten die hij in zijn assortiment wil opnemen. Daardoor kunnen we goed met de ondernemer meedenken.”

Tankstation Vakbeurs

Tijdens de Tankstation Vakbeurs op dinsdag 14 november in Expo Houten laat FoodCourt de bezoekers kennismaken met diverse concepten, voor elk moment van de dag. Concepten die tankstations gemakkelijk in hun assortiment kunnen opnemen. Ook krijgen ze de recepten mee naar huis.

“Voor het ontbijt hebben we een chocoladebroodje met Calvé-pindakaas en een rozijnenbroodje met appelstroop. Tevens tonen we mogelijkheden om zelf sappen ter plekke te blenden”, legt Stefan Boom van Unilever uit. “Daarnaast presenteren we een groentebodem, bijvoorbeeld van bieten of bloemkool. Deze dient als basis voor een flammkuchen, waar je diverse toppings op kunt leggen.“

Tosti’s

De bezoekers kunnen ook kennismaken met een tosticoncept in drie verschillende variaties. Deze tosti’s zijn niet alleen voor directe consumptie, waarbij ze verkocht worden met luxe servetjes erbij, maar kunnen ook worden verkocht als meeneemgerecht.

“De tosti wordt aangeboden in een verpakking met luchtgaten, zodat deze toch knapperig blijft. Dat is een goed voorbeeld van hoe deze samenwerking kan zorgen voor versterking. De verpakking vergroot de kwaliteit en de beleving van het product”, legt Bruinsma uit.

Daarnaast is op de stand een The Bastard-barbecue aanwezig. “Dat is uiteraard niet voor elk station gemakkelijk om in de tankshop op te nemen. Maar we willen mensen wel op ideeën brengen en laten zien dat een barbecue wel degelijk kan in sommige locaties”, legt Boom uit. En op deze barbecue kun je bijvoorbeeld je hamburger grillen, of je tosti. Dat is leuk, dat is beleving en voegt echt iets toe voor je tankstation.”

Wil je meer weten over FoodCourt? Kom dan naar de Tankstation Vakbeurs op dinsdag 14 november in Expo Houten. Kijk voor meer informatie op www.tankstationvakbeurs.nl of meld je meteen aan via www.tankstationvakbeurs.nl/registratie/.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.