Texaco beste shopformule volgens onderzoek GfK

Texaco is als eerste geëindigd bij de GfK Out of Home Formule Awards. Daarbij worden onder meer tankshopformules beoordeeld door hun klanten op diverse factoren, bijvoorbeeld op de verhouding prijs/kwaliteit. BP eindigde als tweede, terwijl AVIA de derde podiumplek bemachtigde. Ook de in petrol actieve foodformule Délifrance viel in de prijzen, in de categorie ‘coffee en lunch’.

Bij de awards is gekeken naar 68 foodservice-formules, waarbij de eigen gasten/klanten een oordeel geven over beleving en gastvrijheid, prijs en kwaliteit, en loyaliteit. GfK onderscheidt binnen dit onderzoek vier segmenten, waarvan ‘on the move’ er een is. Tot die laatste categorie behoren tankshops.

Texaco

Texaco maakte dit jaar een flinke sprong ten opzichte van het vorige onderzoek en komt, met een score van 7,37, uit op de eerste plaats. Mede door zijn nieuwe Go Fresh-formule is een sterke stijging te zien op ‘kwaliteit & prijs’. BP eindigt op de tweede plaats en AVIA is een nieuwkomer op de derde plaats binnen dit segment.

Bas van Eekelen van het organiserende GfK licht toe: “Het onderzoek laat zien dat formules in ‘on the move’ de grootste uitdaging hebben op het gebied van formuleloyaliteit. Gemak blijft de primaire behoefte en daarmee is het de kunst een goede balans te vinden tussen snelheid en kwaliteit.”

GfK

Het onderzoeksbureau GfK wil betrouwbare markt- en consumenteninformatie bieden, waardoor zijn klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan dertienduizend marktonderzoek-experts hun kennis met de jarenlange ervaring van GfK. Hierdoor is de organisatie in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan honderd landen.

Onderwerpen: , , , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Texaco beste shopformule volgens onderzoek GfK | TankPro.nl