Bavaria, Alcoholvrij, bier

Bavaria maakt comeback in tankstations met hippe 0,0%-bieren

Bierbrouwer Bavaria maakt na 15 jaar afwezigheid haar comeback in de tankstations. De soorten 0,0% Wit, Lemon en Original worden breed uitgerold binnen het petrol distributiekanaal en zijn vanaf dit voorjaar verkrijgbaar bij tankstations. De verkoop van alcoholvrij bier is immers wel toegestaan. In tegenstelling tot de alcoholhoudende variant.

Tot 1997 mochten tankstations bier verkopen. Sindsdien zijn alle soorten bier, inclusief alcoholvrij, verdwenen bij de pompstations. Bavaria maakt dit jaar zijn comeback. Bierbrouwer Bavaria wil de omzet van het alcoholvrije bier 0,0% in de komende vier jaar verdubbelen.

Verkopen

In de jaren 90 nam de consumptie van alcoholvrij bier sterk toe, maar na de eeuwwisseling zakten de verkopen in. Drie jaar geleden besloot Bavaria de categorie nieuw leven in te blazen. De naam werd veranderd van malt bier naar Bavaria 0,0%. Via de commercials met acteurs Mickey Rourke en Charlie Sheen is het segment op een spraakmakende manier onder de aandacht gebracht.

Inmiddels is de kopersgroep sterk verjongd en het assortiment drastisch uitgebreid met de smaken Wit, Rose, Lemon en de nieuwe vaandeldrager, de 0,0% Gold. Bavaria-directeur Peer Swinkels zegt ervan overtuigd te zijn dat alcoholvrij bier in deze tijd heel relevant kan zijn. Hij ziet breed kansen voor het witbier, zowel in de horeca als tankstations.

Groei

Een van de pijlers waarop Bavaria de groei wil bereiken, is het creëren van nieuwe gebruiksmomenten. Dat gebeurt onder het motto ‘Bier ook voor overdag’. Bavaria zal consumenten verder kennis laten maken met 0,0%. Tanksations krijgen hierbij extra aandacht, zodat bezoekers niet meer om de boodschap heen kunnen dat Bavaria 0,0% ook daar te koop is.

De bierbrouwer ziet vooral groeikansen via petrol. Driekwart van de bezoekers is man en veertig procent van de aankopen is niet gepland. Bavaria heeft POS-materiaal ontwikkeld, gebrande koelers voor het scond placement beschikbaar en blow-ups voor het voorterrein.

 

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bavaria maakt comeback in tankstations met hippe 0,0%-bieren | TankPro.nl
Bavaria, Alcoholvrij, bier

Bavaria maakt comeback in tankstations met hippe 0,0%-bieren

Bierbrouwer Bavaria maakt na 15 jaar afwezigheid haar comeback in de tankstations. De soorten 0,0% Wit, Lemon en Original worden breed uitgerold binnen het petrol distributiekanaal en zijn vanaf dit voorjaar verkrijgbaar bij tankstations. De verkoop van alcoholvrij bier is immers wel toegestaan. In tegenstelling tot de alcoholhoudende variant.

Tot 1997 mochten tankstations bier verkopen. Sindsdien zijn alle soorten bier, inclusief alcoholvrij, verdwenen bij de pompstations. Bavaria maakt dit jaar zijn comeback. Bierbrouwer Bavaria wil de omzet van het alcoholvrije bier 0,0% in de komende vier jaar verdubbelen.

Verkopen

In de jaren 90 nam de consumptie van alcoholvrij bier sterk toe, maar na de eeuwwisseling zakten de verkopen in. Drie jaar geleden besloot Bavaria de categorie nieuw leven in te blazen. De naam werd veranderd van malt bier naar Bavaria 0,0%. Via de commercials met acteurs Mickey Rourke en Charlie Sheen is het segment op een spraakmakende manier onder de aandacht gebracht.

Inmiddels is de kopersgroep sterk verjongd en het assortiment drastisch uitgebreid met de smaken Wit, Rose, Lemon en de nieuwe vaandeldrager, de 0,0% Gold. Bavaria-directeur Peer Swinkels zegt ervan overtuigd te zijn dat alcoholvrij bier in deze tijd heel relevant kan zijn. Hij ziet breed kansen voor het witbier, zowel in de horeca als tankstations.

Groei

Een van de pijlers waarop Bavaria de groei wil bereiken, is het creëren van nieuwe gebruiksmomenten. Dat gebeurt onder het motto ‘Bier ook voor overdag’. Bavaria zal consumenten verder kennis laten maken met 0,0%. Tanksations krijgen hierbij extra aandacht, zodat bezoekers niet meer om de boodschap heen kunnen dat Bavaria 0,0% ook daar te koop is.

De bierbrouwer ziet vooral groeikansen via petrol. Driekwart van de bezoekers is man en veertig procent van de aankopen is niet gepland. Bavaria heeft POS-materiaal ontwikkeld, gebrande koelers voor het scond placement beschikbaar en blow-ups voor het voorterrein.

 

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.