‘Goede tankstation-medewerker betaalt zichzelf terug’

“Het mag een gedurfde stelling zijn maar een medewerker van Pompkracht moet beter zijn dan iemand van het eigen personeel.” De uitspraak is van directeur Hendrik Witteveen van Pompkracht. Het uitzendbureau voor medewerkers van tankstations gaat meer en meer meedenken over de personeelsplanning van tankstations. “Zaten we vroeger alleen maar in werving en selectie nu helpen we voor 95% mee met de planning voor het personeel.”

De inrichting van het kantoor van Pompkracht in hartje Amersfoort zegt meteen alles over de gedrevenheid van directeur Hendrik Witteveen. Het gangpad stelt een snelweg voor met aan weerskanten afbeeldingen van waterpartijen, bossen en velden en natuurlijk een pompstation.

En als het personeel aan de lunch gaat, doet het dat natuurlijk in de eigen ingerichte parkeerplaats compleet met parasol, kunstgras en picknick-tafel.

Uitzendorganisatie

Witteveen werkt dus als het ware in zijn eigen tankstation. Hier zet hij de lijnen uit van zijn uitzendorganisatie Pompkracht.  En die lijnen veranderen meer en meer, weet Witteveen.

In 2003 begonnen als pure uitzendorganisatie die de juiste man/vrouw op de juiste plaats weet te krijgen, houdt Pompkracht zich inmiddels ook bezig met het personeelsbeleid. Dat doet het voor meer dan 800 klanten.

“We kennen onze klanten zo goed dat we ze in een deel van hun personeelsplanning kunnen bijstaan. We weten waar de knelpunten liggen en hoe we deze moeten oplossen.”

Toelatingseisen

Pompkracht gaat daarbij nog steeds uit van strenge toelatingseisen voor potentiële medewerkers. Geïnteresseerden moeten zich online inschrijven waarbij ze verschillende vragenlijsten moeten invullen.

Daarna volgt een antecedenten-onderzoek; een telefonisch interview en uiteindelijk een persoonlijke ontmoeting en training. De strakke procedure is een must voor Witteveen.

Verantwoordelijk

“Tankstation-medewerker is zeer verantwoordelijk werk. Denk aan de veiligheid en de verantwoordelijkheid. Daar kunnen we ons geen misstappen in veroorloven. Vandaar dat we precies willen weten hoe onze uitzendkrachten te boek staan. Ze moeten simpelweg integer en te vertrouwen zijn.”

APP

De investering van de pomphouder betaalt zich uiteindelijk vanzelf terug, meent Witteveen. “Als klanten goed worden geholpen heeft dat op zich al een meerwaarde. Maar in tijden van Actieve Product Presentatie (APP) kan een goede medewerker het verschil betekenen. Wij kunnen die garantie geven.”

Vernieuwen

Pompkracht blijft zich vernieuwen. Zo heeft het uitzendbureau sinds enige tijd de spoed-service ‘PomkrachtPower’, waarbij beloofd wordt om binnen twee uur een medewerker paraat te hebben. Een uitkomst bij ziekte of plotselinge absentie.

“We hebben een aantal vliegende keepers dat meteen inzetbaar is. En ook hierbij geldt onze hoge standaard. De tankstationhouder moet tenslotte rustig kunnen slapen.”

Fred Kramer

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Goede tankstation-medewerker betaalt zichzelf terug’ | TankPro.nl

‘Goede tankstation-medewerker betaalt zichzelf terug’

“Het mag een gedurfde stelling zijn maar een medewerker van Pompkracht moet beter zijn dan iemand van het eigen personeel.” De uitspraak is van directeur Hendrik Witteveen van Pompkracht. Het uitzendbureau voor medewerkers van tankstations gaat meer en meer meedenken over de personeelsplanning van tankstations. “Zaten we vroeger alleen maar in werving en selectie nu helpen we voor 95% mee met de planning voor het personeel.”

De inrichting van het kantoor van Pompkracht in hartje Amersfoort zegt meteen alles over de gedrevenheid van directeur Hendrik Witteveen. Het gangpad stelt een snelweg voor met aan weerskanten afbeeldingen van waterpartijen, bossen en velden en natuurlijk een pompstation.

En als het personeel aan de lunch gaat, doet het dat natuurlijk in de eigen ingerichte parkeerplaats compleet met parasol, kunstgras en picknick-tafel.

Uitzendorganisatie

Witteveen werkt dus als het ware in zijn eigen tankstation. Hier zet hij de lijnen uit van zijn uitzendorganisatie Pompkracht.  En die lijnen veranderen meer en meer, weet Witteveen.

In 2003 begonnen als pure uitzendorganisatie die de juiste man/vrouw op de juiste plaats weet te krijgen, houdt Pompkracht zich inmiddels ook bezig met het personeelsbeleid. Dat doet het voor meer dan 800 klanten.

“We kennen onze klanten zo goed dat we ze in een deel van hun personeelsplanning kunnen bijstaan. We weten waar de knelpunten liggen en hoe we deze moeten oplossen.”

Toelatingseisen

Pompkracht gaat daarbij nog steeds uit van strenge toelatingseisen voor potentiële medewerkers. Geïnteresseerden moeten zich online inschrijven waarbij ze verschillende vragenlijsten moeten invullen.

Daarna volgt een antecedenten-onderzoek; een telefonisch interview en uiteindelijk een persoonlijke ontmoeting en training. De strakke procedure is een must voor Witteveen.

Verantwoordelijk

“Tankstation-medewerker is zeer verantwoordelijk werk. Denk aan de veiligheid en de verantwoordelijkheid. Daar kunnen we ons geen misstappen in veroorloven. Vandaar dat we precies willen weten hoe onze uitzendkrachten te boek staan. Ze moeten simpelweg integer en te vertrouwen zijn.”

APP

De investering van de pomphouder betaalt zich uiteindelijk vanzelf terug, meent Witteveen. “Als klanten goed worden geholpen heeft dat op zich al een meerwaarde. Maar in tijden van Actieve Product Presentatie (APP) kan een goede medewerker het verschil betekenen. Wij kunnen die garantie geven.”

Vernieuwen

Pompkracht blijft zich vernieuwen. Zo heeft het uitzendbureau sinds enige tijd de spoed-service ‘PomkrachtPower’, waarbij beloofd wordt om binnen twee uur een medewerker paraat te hebben. Een uitkomst bij ziekte of plotselinge absentie.

“We hebben een aantal vliegende keepers dat meteen inzetbaar is. En ook hierbij geldt onze hoge standaard. De tankstationhouder moet tenslotte rustig kunnen slapen.”

Fred Kramer

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.