sigaretten, tankshop, accijns, Marlboro, prijsverhoging

`Marges op tabak moeten beter`

De marges op tabak moeten verbeterd worden. Dat schrijven de brancheorganisatie voor de tabaksdetailhandel NSO, de belangenvereniging voor tankstations Beta en BOVAG in een gezamenlijke brief aan de tabaksfabrikanten.

De drie organisaties vallen vooral over de prijsaanpassingen die de fabrikanten hebben gedaan naar aanleiding van de nieuwe MPPC-prijzen. Die zijn gebaseerd op de overheidsbesluiten voor accijnzen.

Tabak

Volgens NSO, Beta en BOVAG leek het er eerst op dat de marges voor de verkopers van tabak zouden verbeteren, maar die verbetering werd juist negatief door de publicatie van de prijzen van British American Tobacco.

Deze tabaksfabrikant kwam met prijzen waarop Imperial en Philip Morris besloten hun prijzen ook aan te passen. De marge die daarvoor, op basis van de lijsten van Philip Morris en Imperial, positief beïnvloed leek te worden, werd daarop negatief.

Accijns

De drie partijen spreken de fabrikanten aan op hun gedrag en wijzen er op dat zij bij het bepalen van de prijzen alleen uit zijn gegaan van het eigen belang en niet die van de verkopende partijen.

Beta, NSO en BOVAG vinden dat de fabrikanten de accijnsverhoging nu compleet op de verkopers afwentelen. Zij melden de fabrikanten dan ook dat de betrokken ministeries, autoriteiten en politici ingelicht worden over het feit dat verkopers van tabak door de prijzen en de slechte marge in de problemen kunnen komen.

Volgens Beta, NSO en BOVAG nemen de fabrikanten daarmee niet hun verantwoordelijkheid op maatschappelijk vlak.

Auteur: Steven Don

1 reactie op “`Marges op tabak moeten beter`”

texaco van haandel bv|14.04.11|16:28

Een belachelijke zaak dat een geschil tussen twee fabrikanten wordt uitgevochten op conto van de detaillist.

Wij gaan in ieder geval de verpakkingen met minder marge uit de schappen halen.

Hopelijk krijgt dit navolging

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

`Marges op tabak moeten beter` | TankPro.nl
sigaretten, tankshop, accijns, Marlboro, prijsverhoging

`Marges op tabak moeten beter`

De marges op tabak moeten verbeterd worden. Dat schrijven de brancheorganisatie voor de tabaksdetailhandel NSO, de belangenvereniging voor tankstations Beta en BOVAG in een gezamenlijke brief aan de tabaksfabrikanten.

De drie organisaties vallen vooral over de prijsaanpassingen die de fabrikanten hebben gedaan naar aanleiding van de nieuwe MPPC-prijzen. Die zijn gebaseerd op de overheidsbesluiten voor accijnzen.

Tabak

Volgens NSO, Beta en BOVAG leek het er eerst op dat de marges voor de verkopers van tabak zouden verbeteren, maar die verbetering werd juist negatief door de publicatie van de prijzen van British American Tobacco.

Deze tabaksfabrikant kwam met prijzen waarop Imperial en Philip Morris besloten hun prijzen ook aan te passen. De marge die daarvoor, op basis van de lijsten van Philip Morris en Imperial, positief beïnvloed leek te worden, werd daarop negatief.

Accijns

De drie partijen spreken de fabrikanten aan op hun gedrag en wijzen er op dat zij bij het bepalen van de prijzen alleen uit zijn gegaan van het eigen belang en niet die van de verkopende partijen.

Beta, NSO en BOVAG vinden dat de fabrikanten de accijnsverhoging nu compleet op de verkopers afwentelen. Zij melden de fabrikanten dan ook dat de betrokken ministeries, autoriteiten en politici ingelicht worden over het feit dat verkopers van tabak door de prijzen en de slechte marge in de problemen kunnen komen.

Volgens Beta, NSO en BOVAG nemen de fabrikanten daarmee niet hun verantwoordelijkheid op maatschappelijk vlak.

Auteur: Steven Don

1 reactie op “`Marges op tabak moeten beter`”

texaco van haandel bv|14.04.11|16:28

Een belachelijke zaak dat een geschil tussen twee fabrikanten wordt uitgevochten op conto van de detaillist.

Wij gaan in ieder geval de verpakkingen met minder marge uit de schappen halen.

Hopelijk krijgt dit navolging

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.