Tankshop, tankstation

Meerderheid stationsmanagers verdient te weinig

59,1% van de managers van tankstations vindt dat ze te weinig verdienen in verhouding met de verantwoordelijkheid die ze moeten dragen. 31% zegt wel tevreden te zijn over het salaris. Dat blijkt uit de grote personeelsenquête van TankPro waaraan 740 personen uit de branche hebben deelgenomen. Hiervan vulde 202 stationsmanagers de enquête in.

Ondanks de scheefgroei in verantwoordelijkheid en salaris is de stationsmanager over het algemeen tevreden over zijn/haar baan. 92% geeft zichzelf een cijfer boven de 7 als het om tevredenheid gaat. Ook is de manager niet bang dat hij op termijn zijn baan zal gaan verliezen. Slechts 1,8% is onzeker over de voortzetting van de werkzaamheden.

Fysiek en psychisch

Tussen de fysieke en psychische belasting van de werkzaamheden ligt volgens de managers een groot verschil. Zo zegt 39,8 % zijn/haar werk psychisch belastend tot zeer belastend te vinden. Op het lichamelijke vlak liggen die cijfers op 18,3%.

De werkdruk wordt gezien als een groot negatief (36%) aspect van de werkzaamheden.. Daarentegen doen de werksfeer (85,7%), de omgang met collega’s (73,1%) en vooral de omgang met klanten (89,1%) de manager elke dag fluitend naar het werk gaan.

Calamiteiten

Ook de stationsmanager wordt met de regelmaat van de klok geconfronteerd met calamiteiten op het tankstation. Slecht 5,8% heeft nog nooit iets meegemaakt. Maar een overval (28,6%) of inbraak (57,7%) dan wel agressief gedrag van klanten (58,7%) behoort bijna tot de orde van de dag.

Doorrijders staan als calamiteit met stip bovenaan. 85,2% van de managers is er wel eens mee geconfronteerd. Als na een calamiteit de politie wordt ingeschakeld beoordeelt 67,8% dat optreden als goed tot zeer goed. Een geruststelling daarbij is dat alle stationsmangers (100%) weten  wat ze moeten doen als er sprake is van een calamiteit.

Bekijk hier de overige uitslagen van stationsmanagers

Lees ook: Pomphouder denkt helemaal niet aan stoppen

Lees ook: Medewerkers tankstation kritisch maar ook trots op hun werk

Auteur: Steven Don

1 reactie op “Meerderheid stationsmanagers verdient te weinig”

wereld44@hotmail.com|17.01.13|12:10

Verantwoordelijkheid: welke sancties staan er tegenover als er iets mis gaat…. Kost altijd de werkgever geld, niet de werknemer. En een aantal van de voorbeelden in het artikel waar managers mee te maken krijgen komen in 1e instantie via de shopmedewerker.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Meerderheid stationsmanagers verdient te weinig | TankPro.nl
Tankshop, tankstation

Meerderheid stationsmanagers verdient te weinig

59,1% van de managers van tankstations vindt dat ze te weinig verdienen in verhouding met de verantwoordelijkheid die ze moeten dragen. 31% zegt wel tevreden te zijn over het salaris. Dat blijkt uit de grote personeelsenquête van TankPro waaraan 740 personen uit de branche hebben deelgenomen. Hiervan vulde 202 stationsmanagers de enquête in.

Ondanks de scheefgroei in verantwoordelijkheid en salaris is de stationsmanager over het algemeen tevreden over zijn/haar baan. 92% geeft zichzelf een cijfer boven de 7 als het om tevredenheid gaat. Ook is de manager niet bang dat hij op termijn zijn baan zal gaan verliezen. Slechts 1,8% is onzeker over de voortzetting van de werkzaamheden.

Fysiek en psychisch

Tussen de fysieke en psychische belasting van de werkzaamheden ligt volgens de managers een groot verschil. Zo zegt 39,8 % zijn/haar werk psychisch belastend tot zeer belastend te vinden. Op het lichamelijke vlak liggen die cijfers op 18,3%.

De werkdruk wordt gezien als een groot negatief (36%) aspect van de werkzaamheden.. Daarentegen doen de werksfeer (85,7%), de omgang met collega’s (73,1%) en vooral de omgang met klanten (89,1%) de manager elke dag fluitend naar het werk gaan.

Calamiteiten

Ook de stationsmanager wordt met de regelmaat van de klok geconfronteerd met calamiteiten op het tankstation. Slecht 5,8% heeft nog nooit iets meegemaakt. Maar een overval (28,6%) of inbraak (57,7%) dan wel agressief gedrag van klanten (58,7%) behoort bijna tot de orde van de dag.

Doorrijders staan als calamiteit met stip bovenaan. 85,2% van de managers is er wel eens mee geconfronteerd. Als na een calamiteit de politie wordt ingeschakeld beoordeelt 67,8% dat optreden als goed tot zeer goed. Een geruststelling daarbij is dat alle stationsmangers (100%) weten  wat ze moeten doen als er sprake is van een calamiteit.

Bekijk hier de overige uitslagen van stationsmanagers

Lees ook: Pomphouder denkt helemaal niet aan stoppen

Lees ook: Medewerkers tankstation kritisch maar ook trots op hun werk

Auteur: Steven Don

1 reactie op “Meerderheid stationsmanagers verdient te weinig”

wereld44@hotmail.com|17.01.13|12:10

Verantwoordelijkheid: welke sancties staan er tegenover als er iets mis gaat…. Kost altijd de werkgever geld, niet de werknemer. En een aantal van de voorbeelden in het artikel waar managers mee te maken krijgen komen in 1e instantie via de shopmedewerker.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.