Offensief voor imago tankstationmedewerkers

Het Opleidings-en Ontwikkelingsfonds voor Tankstations en Wasbedrijven (OOTW) wil het imago van medewerkers van tankstations en wasbedrijven verbeteren. Het doet dit door het geven van cursussen en opleidingen. Ook heeft het OOTW een heuse promotiefim gemaakt waarin pompmedewerkers uitleggen hoe veelzijdig hun baan is en welke verantwoordelijkheden ermee gepaard gaan. Pomphouders kunnen de film gebruiken om nieuwe medewerkers aan te trekken of als promotie naar de klanten toe.

De tijd dat een ‘pompbediende’ alleen maar achter de kassa stond om een paar knoppen in te drukken en af te rekenen is allang voorbij. Van een pompmedewerker wordt in deze tijd veel meer verwacht.

Duizendpoot

Paola Franquinet van het OOTW: ” Medewerkers van een tankstation hebben veel meer verantwoordelijkheid dan menigeen denkt. Kijk naar veiligheid, hygiëne, klantvriendelijkheid, technische en administratieve kwaliteiten. Het moeten echte duizendpoten zijn.”

Opleidingen

Het OOTW geeft opleidingen om al deze kwaliteiten aan te scherpen en medewerkers nog   beter op nieuwe ontwikkelingen in te laten spelen. Zo zijn er e-learning pakketten over het nieuwe pinnen of de verkoop van tabak.

Masterclass

Ook worden er trainingen op locatie gegeven over veiligheid of hoe te reageren tijdens een overval. Pomphouders zelf kunnen eveneens  bij het OOTW terecht voor bijvoorbeeld een masterclass leiderschap. De tankstationbranche telt 16.600 werknemers en 1388 werkgevers.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.