‘Een trucker wil gewoon een lekkere, stevige hap’

Serveer ‘m met een broodje en een saus naar keuze, of met een plukje zuurkool: er is niet veel voor nodig om je klanten een lekkere bockworst aan te bieden. Inmiddels hebben zo’n vijftig tankstations het Duitse product op hun menu staan. We spreken met Robin Ganguly, de kracht achter Bockworst.nl.

“Vier jaar geleden ben ik deze onderneming samen met een goede vriend gestart. Wij vonden het vreemd dat veel producten die elders in Europa een groot succes zijn, nog niet zijn doorgebroken op de Nederlandse markt. We kwamen door toeval in contact met een Duitse producent die als enige bockworsten levert in gepatenteerde kunststof emmers. In deze speciale emmers met coating zijn de bockworsten minstens zes maanden ongekoeld houdbaar, zonder een overdaad aan conserveringsmiddelen. Dat scheelt dus een hoop kosten aan transport en er is ook geen opslagruimte nodig in de koeling. Dit leek ons een uniek en interessant concept.”

Hoe ziet jullie samenwerking met tankstations er nu uit?
“Momenteel hebben vijftig tankstations in Nederland onze bockworst in hun assortiment. Ik hoor van sommige tankstation-ondernemers dat klanten zelfs omrijden om bij hen een bockworst te halen. Een andere ondernemer vertelde dat zijn bockworst-poster steeds wordt gestolen van het herentoilet. Geen idee waarom iemand dat doet, maar het zijn wel hele leuke verhalen.

Tot voor kort leverden wij uitsluitend zelf aan tankstations, maar inmiddels werken we met twee groothandels samen: Foox en Lekkerland. Ook in dit samenwerkingsverband zullen wij nog steeds tankstations rechtstreeks ondersteunen. Bij ons Bockworst-concept is promotiemateriaal, zoals posters, belangrijk. Dit klinkt misschien logisch, maar wij merken dat dit binnen de tankshop-branche nog weleens op onbegrip stuit: ‘ja, elke leverancier wil zijn product wel in de spotlight zetten’. Dat klopt, maar het gaat hier om een nieuw product dat nog niet zo’n naamsbekendheid heeft als bijvoorbeeld de frikandel. Daarom adviseren wij ook bij de introductie van ons bockworst-concept om klanten te laten proeven, want proeven is vaak geloven.”

Maakt de locatie van een tankstation nog uit voor de verkoop?
“Het gaat erom of jouw tankstation een goede snacklocatie is. We hebben eerder experimenten gedraaid, waaronder bij kleinere locaties naast een woonwijk. Dat was geen goede match. Klanten zijn al bijna thuis en kopen dan geen hartige snack meer. De beste locaties zijn dus langs de snelweg, provinciale wegen of bedrijventerreinen.”

Benieuwd naar het complete verhaal? In TankPro Magazine nummer 2 2019 vind je het uitgebreide interview. Interesse in TankPro Magazine? Sluit dan direct een abonnement af.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Nadine Kieboom

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.