Newco Europe lanceert nieuwe oplossing voor voorraadbeheer

Veel tankstation-ondernemers zijn zo druk met hun dagelijkse werkzaamheden, dat de focus op non-food producten nog wel eens wordt vergeten. Toch kunnen goed gevulde schappen met het juiste assortiment wel degelijk voor mooie extra inkomsten zorgen. Producten als auto-accessoires, verlichting, luchtverfrissers en zonnebrillen hebben namelijk een hoge marge. Een nieuwe oplossing van Newco Europe moet tankstation-ondernemers helpen om hun voorraadbeheer in goede banen te leiden en meer omzet uit hun non-food producten te halen.

De All-in Stock Solution waarborgt dat er continu voldoende voorraad op het tankstation aanwezig is, zonder dat dit een extra investering in voorraden vraagt. “We gaan live volgen wat er daadwerkelijk wordt verkocht in de shop” legt Cor Fraanje, projectmanager bij Newco Europe en verantwoordelijk voor AiSS, uit. “Dit is mogelijk door een koppeling tussen enerzijds onze partner Slimstock en anderzijds de softwareleveranciers van kassa- en backoffice systemen binnen het petrolkanaal.”

Newco werkt daarvoor onder meer samen met softwareleverancier Extendas. “Dagelijks ontvangen wij afzet-updates en alleen voor daadwerkelijk verkochte producten ontvangt de klant een factuur. Op basis van deze informatie, gecombineerd met een forecasting-model van de verwachte vraag waarbij rekening is gehouden met trends en bijvoorbeeld het seizoen waarin we leven, zetten we de volgende bestelling klaar.”

Vullen van het schap

De klant hoeft daardoor volgens Fraanje niets meer te doen en ook geen voorraden meer aan te houden. “Hij hoeft alleen nog maar te zorgen dat het schap gevuld wordt. Dit maakt ons 100 procent voorraadverantwoordelijk. Dit gaat dus zo ver dat wij zelfs de voorraad financieren voor onze klanten.”

De oplossing is volgens Fraanje al jaren operationeel bij grote retailers buiten het petrolkanaal. “Het is dus proven technology, waar met name grote petrol partijen sterk in geïnteresseerd zijn. Maar omdat Slimstock op winkelniveau meet, is deze oplossing net zo interessant voor zelfstandige ondernemers en kleine clusters.”

Storecheck

AiSS maakt onderdeel uit van een model waarin de complete dienstverlening van Newco wordt toegelicht. “Elke potentiële nieuwe klant krijgt een storecheck aangeboden”, vertelt Renate Remie van de leverancier en distributeur van non-food artikelen. “We brengen de shop in kaart en geven een advies over de meest ideale invulling van de non-food schappen. Dit advies wordt gebaseerd op onze schappenplannen, die regelmatig worden geüpdate.”

Dat deze schappenplannen de juiste producten bevatten, weten de medewerkers van Newco Europe, omdat ze dagelijks data analyseren van zo’n drieduizend klanten. Remie: “Deze analyses worden vervolgens door onze category managers omgezet naar de best mogelijke schappenplannen. We bespreken het advies met onze klant, luisteren naar de wensen die hij of zij verder nog heeft en gaan dan aan de slag.”

Meer informatie is hier te verkrijgen. 

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Newco Europe lanceert nieuwe oplossing voor voorraadbeheer | TankPro.nl

Newco Europe lanceert nieuwe oplossing voor voorraadbeheer

Veel tankstation-ondernemers zijn zo druk met hun dagelijkse werkzaamheden, dat de focus op non-food producten nog wel eens wordt vergeten. Toch kunnen goed gevulde schappen met het juiste assortiment wel degelijk voor mooie extra inkomsten zorgen. Producten als auto-accessoires, verlichting, luchtverfrissers en zonnebrillen hebben namelijk een hoge marge. Een nieuwe oplossing van Newco Europe moet tankstation-ondernemers helpen om hun voorraadbeheer in goede banen te leiden en meer omzet uit hun non-food producten te halen.

De All-in Stock Solution waarborgt dat er continu voldoende voorraad op het tankstation aanwezig is, zonder dat dit een extra investering in voorraden vraagt. “We gaan live volgen wat er daadwerkelijk wordt verkocht in de shop” legt Cor Fraanje, projectmanager bij Newco Europe en verantwoordelijk voor AiSS, uit. “Dit is mogelijk door een koppeling tussen enerzijds onze partner Slimstock en anderzijds de softwareleveranciers van kassa- en backoffice systemen binnen het petrolkanaal.”

Newco werkt daarvoor onder meer samen met softwareleverancier Extendas. “Dagelijks ontvangen wij afzet-updates en alleen voor daadwerkelijk verkochte producten ontvangt de klant een factuur. Op basis van deze informatie, gecombineerd met een forecasting-model van de verwachte vraag waarbij rekening is gehouden met trends en bijvoorbeeld het seizoen waarin we leven, zetten we de volgende bestelling klaar.”

Vullen van het schap

De klant hoeft daardoor volgens Fraanje niets meer te doen en ook geen voorraden meer aan te houden. “Hij hoeft alleen nog maar te zorgen dat het schap gevuld wordt. Dit maakt ons 100 procent voorraadverantwoordelijk. Dit gaat dus zo ver dat wij zelfs de voorraad financieren voor onze klanten.”

De oplossing is volgens Fraanje al jaren operationeel bij grote retailers buiten het petrolkanaal. “Het is dus proven technology, waar met name grote petrol partijen sterk in geïnteresseerd zijn. Maar omdat Slimstock op winkelniveau meet, is deze oplossing net zo interessant voor zelfstandige ondernemers en kleine clusters.”

Storecheck

AiSS maakt onderdeel uit van een model waarin de complete dienstverlening van Newco wordt toegelicht. “Elke potentiële nieuwe klant krijgt een storecheck aangeboden”, vertelt Renate Remie van de leverancier en distributeur van non-food artikelen. “We brengen de shop in kaart en geven een advies over de meest ideale invulling van de non-food schappen. Dit advies wordt gebaseerd op onze schappenplannen, die regelmatig worden geüpdate.”

Dat deze schappenplannen de juiste producten bevatten, weten de medewerkers van Newco Europe, omdat ze dagelijks data analyseren van zo’n drieduizend klanten. Remie: “Deze analyses worden vervolgens door onze category managers omgezet naar de best mogelijke schappenplannen. We bespreken het advies met onze klant, luisteren naar de wensen die hij of zij verder nog heeft en gaan dan aan de slag.”

Meer informatie is hier te verkrijgen. 

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.