Nestlé ontwikkelt chocoladereep met 30 procent minder suiker

Nestlé heeft een nieuwe chocoladereep gepresenteerd die 30 procent minder suiker bevat dan vergelijkbare repen. De suikerreductie in deze nieuwe chocoreep met de naam Milkybar Wowsomes is bereikt door uitsluitend gebruik te maken van natuurlijke ingrediënten, laat het bedrijf weten. Het nieuwe product wordt komende weken in Groot-Brittannië en Ierland geïntroduceerd.

De projectontwikkelaars van Nestlé hebben een luchtige, poreuze suiker gecreëerd, die sneller in de mond oplost. Daardoor neemt iemand dezelfde zoetigheid waar als bij producten met conventionele suiker, terwijl hij of zij minder suiker consumeert. De reep bevat bovendien geen zoetstoffen en heeft melk als belangrijkste ingrediënt. Ook zijn er havergranen in verwerkt.

Verminderen hoeveelheid suiker

De innovatie sluit aan bij de doelstelling van de fabrikant om de hoeveelheid suikers in producten te verminderen. In 2017 heeft Nestlé beloofd om de hoeveelheid suikers in haar producten verder terug te dringen met gemiddeld 5% als onderdeel van een reeks doelstellingen voor 2020. Wanneer de gestructureerde suiker-innovatie in een Nederlands Nestlé-product wordt toegepast, is nog niet bekend. Het bedrijf is bij ons onder meer bekend van de chocorepen van Bros en Kitkat en van de koffiemerken Nescafé en Nespresso.

Milkybar werd gelanceerd in 1936. In 2017 stapte het merk over op het gebruik van volledig natuurlijke ingrediënten. In 2017 werd melk het belangrijkste ingrediënt in het recept. In 2018, met de lancering van Milkybar Wowsomes, biedt het merk een nieuw alternatief met 30% suiker.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro. Daarnaast schrijft hij regelmatig over ontwikkelingen in de autowasbranche voor vakblad CarwashPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.