Haan vol zelfvertrouwen over nieuw foodconcept Tony’s Street Food

Een tankshop met de uitstraling van een Amerikaanse diner. Dat is het idee achter Tony’s Street Food. De eerste locatie waar de nieuwe shopformule in de praktijk wordt gebracht, is inmiddels een feit. Samen met Nicole in ‘t Veld van De Haan Minerale Oliën nemen we een kijkje bij dit hagelnieuwe tankstation in Hendrik-Ido-Ambacht.

Zodra je het voorterrein verlaat en door de schuifdeuren de shop binnentreedt, begeef je je in een andere wereld. Op de borden staan teksten als ‘Have a nice day’ en ‘Grab your all day breakfast or lunch’. Op de achtergrond klinkt Jailhouse Rock van Elvis Presley. Alsof je een road trip maakt door het zuiden van de VS. Maar niets is minder waar. De eerste vestiging van Tony’s Street Food ligt niet in Mississippi of Alabama, maar gewoon in Zuid-Holland, vlakbij de N915 in Hendrik-Ido-Ambacht.

Bekijk hier de foto’s van het nieuwe shopconcept.

Het nieuwe tankstation van Haan aan het Noordeinde 11, op een steenworp afstand van de A15, is pas enkele weken open. “We hadden al een andere locatie in de buurt. Daar moesten we vanwege een wegomlegging weg. Op deze nieuwe plek konden we onze perfecte eerste vestiging realiseren”, vertelt In ‘t Veld, formule manager bij De Haan Minerale Oliën.

Het verhaal achter Tony

Wie is Tony eigenlijk? Bestaat hij echt? “Jazeker, Tony is een van de zoons van directeur Arnold de Haan. De tekening bij het logo is ook echt gebaseerd op zijn foto. De naam paste in onze ogen perfect bij de uitstraling van dit nieuwe shopconcept.” Voor het neerzetten van de nieuwe shopformule werd nauw samengewerkt met Sligro. Ook andere partijen als Lavazza werden bij het nieuwe project betrokken. Daarbij was volgens In ’t Veld een belangrijke rol weggelegd voor Harm Vermeulen, food service manager bij De Haan Minerale Oliën.

De centrale open keuken met rondom een bar zijn het hart van Tony’s Street Food. “Dat is echt een bewuste keuze geweest. We willen een gezellige sfeer neerzetten, waar de gasten kunnen genieten van hun ontbijt, lunch of avondmaaltijd. Zoals je ziet zijn er ook veel mensen die in hun eentje komen. Je kan zelf muziek uitkiezen op de digitale jukebox en op twee schermen komt entertainment voorbij. Of je gaat lekker een krantje lezen. Op de andere twee televisies laten we de gerechten zien die passen bij dat moment van de dag.”

Burgers en ‘loaded fries’

De shop is doordeweeks geopend van 06.00 tot 21.00 uur (op zaterdag en zondag vanaf 07.00 en 09.00 uur). “Tot 20.00 uur is de keuken open voor het bestellen van burgers, ‘loaded fries’ en tosti’s.” Die kunnen overigens de hele dag besteld worden. “Ook voor luxe broodjes en snacks kunnen klanten natuurlijk bij ons terecht. En uiteraard verkopen we verse sappen en binnenkort starten we met salades. Zin in een gebakken eitje ‘s morgens vroeg? Ook dat is binnenkort mogelijk.”

Tony is een van de zoons van directeur Arnold de Haan. De tekening bij het logo is ook echt gebaseerd op zijn foto.

Het bestellen van de gerechten kan bij de kassa die bij de centrale open keuken zit. “Daar kan alleen gepind worden. Dat vinden we wel zo hygiënisch, aangezien er met verse ingrediënten gewerkt wordt. Bij de tweede kassa, waar klanten hun brandstof snel kunnen afrekenen (buiten openingstijden kan betaald worden bij de pomp) en waar sigaretten verkrijgbaar zijn, kan overigens wel contant betaald worden.”

Voor gebruik van de toiletten wordt geen geld gevraagd. “Op deze locatie vinden wij dat niet nodig. Wellicht dat we in de toekomst langs de snelweg kiezen voor een andere constructie, bijvoorbeeld dat je een kortingsbon krijgt die ingeleverd kan worden in de shop.”

Tweede locatie in Den Haag

Het concept bevat zo’n twintig foodservicemodules, die wisselen per locatie. Voorbeelden daarvan zijn de bakery, de koffiehoek, de corner met snacks, de frites en burgers en de pizzahoek. “Eind december openen we aan de Meppelweg in Den Haag onze tweede vestiging van Tony’s Street Food. Daar zullen we ook pizza gaan serveren. Zo kan het menu per plek afgestemd worden op de wensen van de gasten.”

Na Den Haag staat nog een derde locatie in de planning, bij Esso Tolnegen in Stroe. Dit is een vestiging langs de snelweg A1. “Op termijn willen we onze nieuwe formule uitrollen over circa veertig locaties.” De Haan heeft in totaal zo’n 150 tankstations in ons land, waarvan een tiental dealerlocaties. Een groot deel van de 150 tankstations draagt het Haan-logo, maar er zijn ook een flink aantal Shell-, BP- en Esso-locaties. “Het realiseren van Tony’s Street Food kan inderdaad ook bij tankstations die niet onze eigen kleuren dragen. Het is zo ontwikkeld dat je het prima los kunt koppelen van het voorterrein.”

Gewaagde stap

Het shopconcept is zonder meer gewaagd te noemen. “Er worden op dit moment best veel concepten gelanceerd in de markt. Wat wij doen is echt anders dan wat je bij veel andere tankstations ziet. Je moet keuzes durven maken om je van de concurrentie te onderscheiden. Dat doen we hier absoluut.”

Hans Snoeijen, de man achter onder meer de foodhall DownTown Gourmet Market in Eindhoven, was nauw betrokken bij de totstandkoming. Ook Sligro werd stap voor stap meegenomen in het proces. “Hun expertise kwam perfect van pas. Een chef van Sligro heeft ons hier de eerste week geholpen om onze medewerkers op weg te helpen.” Naast een horecatraining wordt verder een koffie-/baristatraining en een gastvrijheidstraining aangeboden.

Klantengroep

De eerste weken liep het in de shop als een trein, vertelt In ‘t Veld. Ook vandaag rond lunchtijd is het lekker druk. “We zitten hier op een groot industrieterrein. Veel mensen van bedrijven die hier in de buurt zitten komen een hapje eten. Voordeel is ook dat we op een goede locatie langs een doorgaande weg zitten. Dat levert ook behoorlijk wat gasten op. En we krijgen veel mensen uit de buurt die hier al regelmatig komen.”

De A15 ligt ook relatief dicht in de buurt, maar daar wordt niet zoveel van verwacht. “Vanaf de snelweg zie je ons niet liggen.” Voor de nieuwe carwash is het inmiddels een drukte vanjewelste. Er staat inmiddels een tiental mensen te wachten. “We hebben een openingsactie, waarbij we klanten een gratis wasbeurt cadeau geven. Zoals je ziet, valt dat in de smaak.” Naast de carwash zijn er drie wasboxen en twee stofzuigplekken.

Inspelen op de toekomst

Hoe de toekomst van tankstations er precies uitziet? Op die vraag kan In ’t Veld geen antwoord geven, maar een ding is volgens haar zeker. “De shop wordt belangrijker dan ooit. Mensen hebben vaker honger dan dat ze moeten tanken. En onderweg relaxen en even een pauze nemen, is ook van groot belang. Met dit nieuwe shopconcept zie ik de toekomst in elk geval vol vertrouwen tegemoet.”

Bekijk hier de foto’s van het nieuwe shopconcept.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Haan vol zelfvertrouwen over nieuw foodconcept Tony’s Street Food | TankPro.nl

Haan vol zelfvertrouwen over nieuw foodconcept Tony’s Street Food

Een tankshop met de uitstraling van een Amerikaanse diner. Dat is het idee achter Tony’s Street Food. De eerste locatie waar de nieuwe shopformule in de praktijk wordt gebracht, is inmiddels een feit. Samen met Nicole in ‘t Veld van De Haan Minerale Oliën nemen we een kijkje bij dit hagelnieuwe tankstation in Hendrik-Ido-Ambacht.

Zodra je het voorterrein verlaat en door de schuifdeuren de shop binnentreedt, begeef je je in een andere wereld. Op de borden staan teksten als ‘Have a nice day’ en ‘Grab your all day breakfast or lunch’. Op de achtergrond klinkt Jailhouse Rock van Elvis Presley. Alsof je een road trip maakt door het zuiden van de VS. Maar niets is minder waar. De eerste vestiging van Tony’s Street Food ligt niet in Mississippi of Alabama, maar gewoon in Zuid-Holland, vlakbij de N915 in Hendrik-Ido-Ambacht.

Bekijk hier de foto’s van het nieuwe shopconcept.

Het nieuwe tankstation van Haan aan het Noordeinde 11, op een steenworp afstand van de A15, is pas enkele weken open. “We hadden al een andere locatie in de buurt. Daar moesten we vanwege een wegomlegging weg. Op deze nieuwe plek konden we onze perfecte eerste vestiging realiseren”, vertelt In ‘t Veld, formule manager bij De Haan Minerale Oliën.

Het verhaal achter Tony

Wie is Tony eigenlijk? Bestaat hij echt? “Jazeker, Tony is een van de zoons van directeur Arnold de Haan. De tekening bij het logo is ook echt gebaseerd op zijn foto. De naam paste in onze ogen perfect bij de uitstraling van dit nieuwe shopconcept.” Voor het neerzetten van de nieuwe shopformule werd nauw samengewerkt met Sligro. Ook andere partijen als Lavazza werden bij het nieuwe project betrokken. Daarbij was volgens In ’t Veld een belangrijke rol weggelegd voor Harm Vermeulen, food service manager bij De Haan Minerale Oliën.

De centrale open keuken met rondom een bar zijn het hart van Tony’s Street Food. “Dat is echt een bewuste keuze geweest. We willen een gezellige sfeer neerzetten, waar de gasten kunnen genieten van hun ontbijt, lunch of avondmaaltijd. Zoals je ziet zijn er ook veel mensen die in hun eentje komen. Je kan zelf muziek uitkiezen op de digitale jukebox en op twee schermen komt entertainment voorbij. Of je gaat lekker een krantje lezen. Op de andere twee televisies laten we de gerechten zien die passen bij dat moment van de dag.”

Burgers en ‘loaded fries’

De shop is doordeweeks geopend van 06.00 tot 21.00 uur (op zaterdag en zondag vanaf 07.00 en 09.00 uur). “Tot 20.00 uur is de keuken open voor het bestellen van burgers, ‘loaded fries’ en tosti’s.” Die kunnen overigens de hele dag besteld worden. “Ook voor luxe broodjes en snacks kunnen klanten natuurlijk bij ons terecht. En uiteraard verkopen we verse sappen en binnenkort starten we met salades. Zin in een gebakken eitje ‘s morgens vroeg? Ook dat is binnenkort mogelijk.”

Tony is een van de zoons van directeur Arnold de Haan. De tekening bij het logo is ook echt gebaseerd op zijn foto.

Het bestellen van de gerechten kan bij de kassa die bij de centrale open keuken zit. “Daar kan alleen gepind worden. Dat vinden we wel zo hygiënisch, aangezien er met verse ingrediënten gewerkt wordt. Bij de tweede kassa, waar klanten hun brandstof snel kunnen afrekenen (buiten openingstijden kan betaald worden bij de pomp) en waar sigaretten verkrijgbaar zijn, kan overigens wel contant betaald worden.”

Voor gebruik van de toiletten wordt geen geld gevraagd. “Op deze locatie vinden wij dat niet nodig. Wellicht dat we in de toekomst langs de snelweg kiezen voor een andere constructie, bijvoorbeeld dat je een kortingsbon krijgt die ingeleverd kan worden in de shop.”

Tweede locatie in Den Haag

Het concept bevat zo’n twintig foodservicemodules, die wisselen per locatie. Voorbeelden daarvan zijn de bakery, de koffiehoek, de corner met snacks, de frites en burgers en de pizzahoek. “Eind december openen we aan de Meppelweg in Den Haag onze tweede vestiging van Tony’s Street Food. Daar zullen we ook pizza gaan serveren. Zo kan het menu per plek afgestemd worden op de wensen van de gasten.”

Na Den Haag staat nog een derde locatie in de planning, bij Esso Tolnegen in Stroe. Dit is een vestiging langs de snelweg A1. “Op termijn willen we onze nieuwe formule uitrollen over circa veertig locaties.” De Haan heeft in totaal zo’n 150 tankstations in ons land, waarvan een tiental dealerlocaties. Een groot deel van de 150 tankstations draagt het Haan-logo, maar er zijn ook een flink aantal Shell-, BP- en Esso-locaties. “Het realiseren van Tony’s Street Food kan inderdaad ook bij tankstations die niet onze eigen kleuren dragen. Het is zo ontwikkeld dat je het prima los kunt koppelen van het voorterrein.”

Gewaagde stap

Het shopconcept is zonder meer gewaagd te noemen. “Er worden op dit moment best veel concepten gelanceerd in de markt. Wat wij doen is echt anders dan wat je bij veel andere tankstations ziet. Je moet keuzes durven maken om je van de concurrentie te onderscheiden. Dat doen we hier absoluut.”

Hans Snoeijen, de man achter onder meer de foodhall DownTown Gourmet Market in Eindhoven, was nauw betrokken bij de totstandkoming. Ook Sligro werd stap voor stap meegenomen in het proces. “Hun expertise kwam perfect van pas. Een chef van Sligro heeft ons hier de eerste week geholpen om onze medewerkers op weg te helpen.” Naast een horecatraining wordt verder een koffie-/baristatraining en een gastvrijheidstraining aangeboden.

Klantengroep

De eerste weken liep het in de shop als een trein, vertelt In ‘t Veld. Ook vandaag rond lunchtijd is het lekker druk. “We zitten hier op een groot industrieterrein. Veel mensen van bedrijven die hier in de buurt zitten komen een hapje eten. Voordeel is ook dat we op een goede locatie langs een doorgaande weg zitten. Dat levert ook behoorlijk wat gasten op. En we krijgen veel mensen uit de buurt die hier al regelmatig komen.”

De A15 ligt ook relatief dicht in de buurt, maar daar wordt niet zoveel van verwacht. “Vanaf de snelweg zie je ons niet liggen.” Voor de nieuwe carwash is het inmiddels een drukte vanjewelste. Er staat inmiddels een tiental mensen te wachten. “We hebben een openingsactie, waarbij we klanten een gratis wasbeurt cadeau geven. Zoals je ziet, valt dat in de smaak.” Naast de carwash zijn er drie wasboxen en twee stofzuigplekken.

Inspelen op de toekomst

Hoe de toekomst van tankstations er precies uitziet? Op die vraag kan In ’t Veld geen antwoord geven, maar een ding is volgens haar zeker. “De shop wordt belangrijker dan ooit. Mensen hebben vaker honger dan dat ze moeten tanken. En onderweg relaxen en even een pauze nemen, is ook van groot belang. Met dit nieuwe shopconcept zie ik de toekomst in elk geval vol vertrouwen tegemoet.”

Bekijk hier de foto’s van het nieuwe shopconcept.

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.