Texaco opent eerste twee Starbucks-shops in België

Texaco-moederbedrijf Intervias heeft twee Starbucks-vestigingen geopend in België. De openingen maken onderdeel uit van een uitgebreidere samenwerking tussen beide partijen. Er moeten de komende tijd nog meer locaties volgen bij de zuiderburen. Ook in Frankrijk zijn plannen om Starbucks-vestigingen te openen bij tankstations. De nieuwe shops in België zijn gerealiseerd bij Texaco Kruibeke langs de E17 bij Antwerpen. Het zijn de eerste verkooppunten van de Amerikaanse koffieketen langs een Belgische snelweg.

De Intervias Group ontstond vorig jaar toen Euro Garages en European Forecourt Retail Group (EFR) fuseerden. Momenteel beheert Intervias Group bijna 1.550 pompstations, waaronder meer dan honderd stations langs de snelweg in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Benelux.

BP

EFR Group gaat de vestigingen van de koffieketen bij Texaco-stations in België beheren, evenals de locaties bij BP-stations in Frankrijk. Klanten kunnen kiezen uit het volledige Starbucks-assortiment, inclusief koffie, dranken en eten en ze worden geholpen door deskundige barista’s. In het Verenigd Koninkrijk beheert Euro Garages 78 Starbucks-vestigingen.

Operationeel directeur Nabil Subuh van de Intervias Group vertelt: “De implementatie van de Starbucks-vestigingen bij onze stations in België en Frankrijk sluit naadloos aan bij onze missie om de transformatie van de servicesector bij Europese pompstations te versnellen, zodat consumenten een betere winkelbeleving krijgen met meer vooraanstaande, wereldwijde merken.”

In mei werd al duidelijk dat Intervias plannen had om Starbucks-locaties te openen bij hun tankstations in België. Toen werd ook bekend dat in Nederland een samenwerking is opgezocht met broodjesketen Subway. In ons land kan de tankstation-exploitant geen locaties van Starbucks openen. De koffieketen is namelijk al te vinden bij diverse Shell-stations.

Intervias

De Intervias Group is de holding achter Euro Garages en de EFR Group. Beide bedrijven bedienen samen meer dan zes miljoen klanten per week door het managen en beheren van vooraanstaande detailhandelsmerken zoals BP, Esso, Shell, Texaco, Carrefour, Delhaize, Starbucks en Subway.

De groep heeft een totale pro forma bruto jaarlijkse omzet van ongeveer zes miljard euro. In juni dit jaar bereikte het bedrijf een overeenkomst met ExxonMobil, voor de aankoop van 1.176 Esso-stations in verschillende Italiaanse regio’s.

Bekijk enkele foto’s van de nieuwe Starbucks:

Lees ook: Texaco wordt franchiser van Subway en Starbucks

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is hoofdredacteur van TankPro Magazine en volgt de petrolbranche al vele jaren.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.