Shell voegt tijdelijk nieuwe broodje toe aan shopassortiment

Tankstations van Shell hebben vanaf maandag een nieuwe broodje in het assortiment. Het gaat om een Italiaanse bol met oude kaas, ei, tomaat, mayonaise en ijsbergsla. Het nieuwe product kost 2,50 euro, is verkrijgbaar tot en met zondag 22 januari en is beschikbaar bij alle locaties met een Deli2go-bakery.

De derde maandag in januari wordt gezien als ‘blue monday’, de meest deprimerende dag van het jaar. Shell wil zijn klanten daarom vanaf maandag 16 januari een ‘opbeurend’ broodje aanbieden. De oliemaatschappij heeft in dit verband een onderzoek uit laten voeren naar de ideale ingrediënten van ‘het meest opbeurende broodje’. Daarbij kwam de Italiaanse bol met oude kaas als winnaar uit de bus rollen.

Blue monday

Blue monday is het moment waarop veel mensen zich realiseren dat ze hun goede voornemens voor het nieuwe jaar alweer hebben moeten laten varen. Tevens hebben mensen genoeg van de korte dagen en het winterse weer. Uit het onderzoek blijkt dat dergelijke externe factoren van invloed zijn op het soort eten waar consumenten de voorkeur aan geven.

“Mensen grijpen vaak naar comfort food om een bepaalde mate van psychologisch welbehagen te bereiken,” aldus voedingspsychologe Lieveke Goossens. “Bijvoorbeeld een warm saucijzenbroodje op een koude dag, chocolade als je verdrietig bent of een lekker broodje op een deprimerende maandag.”

Vette hap

De overheersende aanname is dat mensen voornamelijk zin hebben in een vette hap op dit soort dagen, maar niets is minder waar blijkt uit het onderzoek. “Het is inderdaad zo dat alle mensen een instinctieve voorkeur hebben voor zoet, zout en vet voedsel. Uit onderzoek blijkt echter ook dat een aanzienlijk deel de voorkeur geeft aan gezonde gerechten.”

Uit het onderzoek blijkt dat wanneer men gevraagd wordt naar de favoriete ingrediënten van een belegd broodje, de meeste mensen kiezen voor: een Italiaanse bol (47 procent), oude kaas (32 procent), ei (35 procent), tomaat (27 procent), mayonaise (24 procent) en ijsbergsla (22 procent).

“De keuze voor deze ingrediënten is begrijpelijk. Wit brood wint vaak van bruin en in het beleg zitten alle structuren: zacht, brokkelig, knapperig, vet, fris, sappig en stevig. Daarnaast bevat het verschillende smaken: zout (kaas), zoet (mayonaise heeft iets zoetigs), zuur (tomaat heeft iets zurigs) en umami (kaas) wat iedere hap anders maakt”, aldus Goossens.

Naast het opbeurende broodje, scoort ook een saucijzenbroodje goed op de lijst van favoriet comfort food (44 procent). En bij vooral mannen is de gehaktbal populair (31 procent).

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Shell voegt tijdelijk nieuwe broodje toe aan shopassortiment | TankPro.nl

Shell voegt tijdelijk nieuwe broodje toe aan shopassortiment

Tankstations van Shell hebben vanaf maandag een nieuwe broodje in het assortiment. Het gaat om een Italiaanse bol met oude kaas, ei, tomaat, mayonaise en ijsbergsla. Het nieuwe product kost 2,50 euro, is verkrijgbaar tot en met zondag 22 januari en is beschikbaar bij alle locaties met een Deli2go-bakery.

De derde maandag in januari wordt gezien als ‘blue monday’, de meest deprimerende dag van het jaar. Shell wil zijn klanten daarom vanaf maandag 16 januari een ‘opbeurend’ broodje aanbieden. De oliemaatschappij heeft in dit verband een onderzoek uit laten voeren naar de ideale ingrediënten van ‘het meest opbeurende broodje’. Daarbij kwam de Italiaanse bol met oude kaas als winnaar uit de bus rollen.

Blue monday

Blue monday is het moment waarop veel mensen zich realiseren dat ze hun goede voornemens voor het nieuwe jaar alweer hebben moeten laten varen. Tevens hebben mensen genoeg van de korte dagen en het winterse weer. Uit het onderzoek blijkt dat dergelijke externe factoren van invloed zijn op het soort eten waar consumenten de voorkeur aan geven.

“Mensen grijpen vaak naar comfort food om een bepaalde mate van psychologisch welbehagen te bereiken,” aldus voedingspsychologe Lieveke Goossens. “Bijvoorbeeld een warm saucijzenbroodje op een koude dag, chocolade als je verdrietig bent of een lekker broodje op een deprimerende maandag.”

Vette hap

De overheersende aanname is dat mensen voornamelijk zin hebben in een vette hap op dit soort dagen, maar niets is minder waar blijkt uit het onderzoek. “Het is inderdaad zo dat alle mensen een instinctieve voorkeur hebben voor zoet, zout en vet voedsel. Uit onderzoek blijkt echter ook dat een aanzienlijk deel de voorkeur geeft aan gezonde gerechten.”

Uit het onderzoek blijkt dat wanneer men gevraagd wordt naar de favoriete ingrediënten van een belegd broodje, de meeste mensen kiezen voor: een Italiaanse bol (47 procent), oude kaas (32 procent), ei (35 procent), tomaat (27 procent), mayonaise (24 procent) en ijsbergsla (22 procent).

“De keuze voor deze ingrediënten is begrijpelijk. Wit brood wint vaak van bruin en in het beleg zitten alle structuren: zacht, brokkelig, knapperig, vet, fris, sappig en stevig. Daarnaast bevat het verschillende smaken: zout (kaas), zoet (mayonaise heeft iets zoetigs), zuur (tomaat heeft iets zurigs) en umami (kaas) wat iedere hap anders maakt”, aldus Goossens.

Naast het opbeurende broodje, scoort ook een saucijzenbroodje goed op de lijst van favoriet comfort food (44 procent). En bij vooral mannen is de gehaktbal populair (31 procent).

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.