Foodspecialisten ontwikkelen Food Court voor tankstations

Diverse foodspecialisten hebben gezamenlijk een nieuw foodconcept ontwikkeld voor de tankstationbranche. Food Court, zoals het nieuwe concept heet, is ontwikkeld door onder meer Sligro, FrieslandCampina, Ad van Geloven en Remia. Tijdens de Tankstation Vakbeurs op dinsdag 15 november 2016 in Expo Houten wordt de innovatie voor het eerst getoond.

“Alleen benzine biedt geen perspectief”, luidt één van de conclusies op basis van het Nationaal Petrol Onderzoek van kennisinstituut Foodstep. Stoppen bij de pomp draait niet langer alleen om tanken. Er is sprake van een toenemend belang van aankopen en servicediensten binnen tankshops. Het advies van de onderzoekers luidt dan ook: “Houd op met brandstof verkopen en word horecaondernemer, retailer of vervoersspecialist”.

Samenwerking

Om op deze trend in te spelen, is het Food Court ontwikkeld. Het gaat hierbij om een samenwerking tussen diverse foodgerelateerde bedrijven. Van levensmiddelenfabrikanten met elk zijn eigen specifieke producten, tot een verpakkingsbedrijf en een allround horecagrossier. Gezamenlijk vormen zij een bijzonder partnerschap voor ondernemers in de petrolbranche.

“De specialisten binnen het Food Court hebben veel ervaring met foodconcepten binnen de tankstationbranche, zowel in het algemeen als afgestemd op specifieke outlets”, licht Arend-Jan Diephuis van Sligro toe. “Hierbij wordt onder meer gekeken naar de locatie, de ruimte in de shop, de piektijden en de concurrentie. Ondernemers zijn verzekerd van maatwerk en deskundig advies met als resultaat een foodconcept dat werkt.”

The Upperdog

Onderdeel van het Food Court is bijvoorbeeld het premium hotdogconcept ‘The Upperdog’. In antwoord op de toenemende vraag naar verse, ambachtelijke producten en de opmars van streetfood ontstond deze luxe variant van het standaard ‘broodje worst’. De hotdog wordt ter plaatste bereid, voor het oog van de klant. “Het is een compleet en kant-en-klaar foodconcept, dat petrollocaties de mogelijkheid biedt om direct aan de slag te gaan met ‘the next level hotdog’.”

Ondernemers die meer over dit nieuwe concept willen weten, kunnen een bezoek brengen aan de Tankstation Vakbeurs. Dit jaarlijkse beursevenement voor de petrolbranche vindt plaats op dinsdag 15 november in Expo Houten. Het Food Court is gelegen vlakbij de entree van de beurs. Hier kunnen bezoekers terecht voor al hun vragen omtrent food binnen het petrolsegment. Tevens worden er diverse ‘smaakmakende’ concepten gepresenteerd.

Wie niet kan wachten tot de beurs, kan contact opnemen met één van de deelnemende bedrijven: Sligro, Lantmännen Unibake, Paardekooper, Remia, LambWeston, Ad van Geloven, FrieslandCampina, De Digitale en Enkco.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Foodspecialisten ontwikkelen Food Court voor tankstations | TankPro.nl

Foodspecialisten ontwikkelen Food Court voor tankstations

Diverse foodspecialisten hebben gezamenlijk een nieuw foodconcept ontwikkeld voor de tankstationbranche. Food Court, zoals het nieuwe concept heet, is ontwikkeld door onder meer Sligro, FrieslandCampina, Ad van Geloven en Remia. Tijdens de Tankstation Vakbeurs op dinsdag 15 november 2016 in Expo Houten wordt de innovatie voor het eerst getoond.

“Alleen benzine biedt geen perspectief”, luidt één van de conclusies op basis van het Nationaal Petrol Onderzoek van kennisinstituut Foodstep. Stoppen bij de pomp draait niet langer alleen om tanken. Er is sprake van een toenemend belang van aankopen en servicediensten binnen tankshops. Het advies van de onderzoekers luidt dan ook: “Houd op met brandstof verkopen en word horecaondernemer, retailer of vervoersspecialist”.

Samenwerking

Om op deze trend in te spelen, is het Food Court ontwikkeld. Het gaat hierbij om een samenwerking tussen diverse foodgerelateerde bedrijven. Van levensmiddelenfabrikanten met elk zijn eigen specifieke producten, tot een verpakkingsbedrijf en een allround horecagrossier. Gezamenlijk vormen zij een bijzonder partnerschap voor ondernemers in de petrolbranche.

“De specialisten binnen het Food Court hebben veel ervaring met foodconcepten binnen de tankstationbranche, zowel in het algemeen als afgestemd op specifieke outlets”, licht Arend-Jan Diephuis van Sligro toe. “Hierbij wordt onder meer gekeken naar de locatie, de ruimte in de shop, de piektijden en de concurrentie. Ondernemers zijn verzekerd van maatwerk en deskundig advies met als resultaat een foodconcept dat werkt.”

The Upperdog

Onderdeel van het Food Court is bijvoorbeeld het premium hotdogconcept ‘The Upperdog’. In antwoord op de toenemende vraag naar verse, ambachtelijke producten en de opmars van streetfood ontstond deze luxe variant van het standaard ‘broodje worst’. De hotdog wordt ter plaatste bereid, voor het oog van de klant. “Het is een compleet en kant-en-klaar foodconcept, dat petrollocaties de mogelijkheid biedt om direct aan de slag te gaan met ‘the next level hotdog’.”

Ondernemers die meer over dit nieuwe concept willen weten, kunnen een bezoek brengen aan de Tankstation Vakbeurs. Dit jaarlijkse beursevenement voor de petrolbranche vindt plaats op dinsdag 15 november in Expo Houten. Het Food Court is gelegen vlakbij de entree van de beurs. Hier kunnen bezoekers terecht voor al hun vragen omtrent food binnen het petrolsegment. Tevens worden er diverse ‘smaakmakende’ concepten gepresenteerd.

Wie niet kan wachten tot de beurs, kan contact opnemen met één van de deelnemende bedrijven: Sligro, Lantmännen Unibake, Paardekooper, Remia, LambWeston, Ad van Geloven, FrieslandCampina, De Digitale en Enkco.

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.