2theloo neemt Franse toiletketen PointWC over

Het Nederlandse 2theloo heeft de in Parijs gevestigde toiletketen PointWC overgenomen. Daarmee krijgt de Nederlandse keten een leidende positie op de Franse markt. Hoeveel geld er met de transactie is gemoeid, hebben beide partijen niet bekendgemaakt.

2theloo-directeur Almar Holtz legt uit waarom zijn bedrijf deze stap heeft gezet. “Deze overname draagt bij aan onze missie om volgend jaar in Europa vierhonderd nieuwe toiletwinkels te realiseren. Wij zijn trots om samen met PointWC een leidende positie in Frankrijk en Europa te kunnen realiseren.” Op termijn wil het bedrijf toe naar ongeveer tweeduizend locaties in 2017.

Tankstations

PointWC heeft luxe publieke toiletwinkels, die zich bevinden A-locaties in Parijs, onder andere op de Champs Elysées, in Printemps op de boulevard Hausmann, in Carrousel du Louvre en op het metrostation Cluny la Sorbonne. De winkels gaan ‘PointWC by 2theloo’ heten.

Het Nederlandse bedrijf heeft ook vestigingen bij veel tankstations. Zo heeft het een deal gesloten met oliemaatschappij Shell. Die overeenkomst betekent niet alleen dat 2theloo bij veel Nederlandse Shell-locaties aanwezig is, maar dat de tankende klanten ook op veel stations in het buitenland de toiletten kunnen gebruiken.

2theloo

2theloo startte in 2011 in Amsterdam met de eerste vestiging. Die opening werd gevolgd door een explosieve groei van vestigingen. Momenteel heeft 2theloo bijna tweehonderd toiletwinkels in winkelcentra, benzine- en treinstations en op druk bezochte toeristische locaties in dertien landen. Jaarlijks maken meer dan veertig miljoen mensen gebruik van 2theloo. De eerste vestiging in Amsterdam is inmiddels gesloten, maar heeft de toiletketen wel de nodige bekendheid gegeven.

Lees ook: Shell begroet 1 miljoenste bezoeker bij 2theloo

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.