tamoil libië vlag

Tamoil wijzigt shopconcept van eigen tankstations

De shops van oliemaatschappij Tamoil gaan op de schop. In de winkels worden de bakeries gewijzigd naar het Punto Panino-concept. De koffiemodule verandert naar het concept van Piacetto Koffie. Niet op alle bemande locaties vindt de ombouw plaats, maar waar mogelijk wordt voor de nieuwe onderdelen gekozen. Ook de ongeveer veertig Tamoil-dealers kunnen gebruikmaken van de door Lekkerland ontwikkelde concepten.

De oliemaatschappij neemt ook deel aan het ‘Lekker Op Weg’-programma van de groothandel. Dit retailconcept bestaat uit een analyse en herinrichting van de winkel, met op maat gemaakte schappenplannen, hardware en promotieprogramma’s.

Retailconcept

Naast afspraken over de shop heeft Tamoil ook overeenstemming bereikt over levering van het foodassortiment voor alle 32 company owned-vestigingen van de oliemaatschappij. De nieuwe deal betreft onder meer de levering van vers-, bakery- en diepvriesproducten en e-vouchers.

Lekkerland geeft aan dat de overeenkomst met Tamoil van strategisch belang is voor het van oorsprong Duitse bedrijf. Het is niet alleen een versterking van hun core business, maar ook een belangrijke uitbreiding met op maat gemaakte foodservice-oplossingen en retailconcepten. Met de ombouw van de stations is inmiddels gestart.

Tankstations

Tamoil heeft in Nederland ruim 150 tankstations. Daarbij zitten zowel bemande als onbemande vestigingen. Het bedrijf is ook actief in Italië, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Hongarije en heeft in totaal ongeveer drieduizend locaties.

Lees ook: Tamoil Nederland neemt alle 50 tankstations van HaCe over

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Tom van Gurp

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.