BigBrother, Benzinedag,

Klanten verleiden in de tankshop binnen 1,8 seconden

Een klant in een tankshop moet eigenlijk binnen 1,8 seconden worden verleid, anders ben je hem of haar kwijt. Dat is de overtuiging van Shop-strateeg Art Frickus van onderzoeksbureau Conspicuous. Hij is een van de sprekers op de derde Benelux Benzinedag. Ook Martin Alford van Bluecow Consulting gaat op deze dag dieper in op welk shopconcept het best past bij de klant maar ook bij de tankstationondernemer zelf. De Benzinedag wordt op 31 januari 2013 gehouden in Kinepolis te Antwerpen.

De derde Benelux Benzinedag staat in het teken van shopstrategie. Want daar liggen volgens organisator Aart van Rooijen van BigBrother nog steeds de meeste kansen voor de branche. “Een tijdje terug was de hamvraag hoe de verhouding tussen bemande en onbemande tankstations zou komen te liggen.

Nu is wel duidelijk dat een tankstation met een goed en divers shopconcept zeker toekomst heeft. Alleen lopen we wat convenience retail betreft in België en Nederland nog behoorlijk achter op landen zoals Groot-Brittannië. Positieve uitzonderingen daargelaten natuurlijk.”

Zwaargewichten

Van Rooijen is dan ook blij dat hij twee zwaargewichten in shopstrategie heeft weten te strikken. Zo heeft Art Frickus 25 jaar ervaring als Shopper Marketeer en daarbij voor tal van multinationals opdrachten uitgevoerd, waaronder Shell, BP en Esso.

Hij draagt pragmatische verbeteringen aan om het klantbezoek in de tankshop niet alleen te verhogen maar ook nog eens het aantal aankopen te vergroten. Op de Benzinedag verdedigt hij de stelling dat klanten binnen 1,8 seconden al moet weten of deze shop hen aanspreekt of niet.

Productverkoop kan met 44% omhoog

Op zijn beurt zal Martin Alford de stelling verdedigen dat de kans om producten in de shop te verkopen met 44% kan worden verhoogd.

Alford is een lopende databank als het gaat om het succesvol uitvoeren van shopconcepten. Hij stond aan de basis van de ‘Bonjour’-winkels van Total en heeft en heeft onlangs twee projecten met franchises van convenience stores in het Midden-Oosten afgerond. Hij heeft zijn kennis laten vastleggen in de titel’ Golden rules for profitable C-store retailing’.

Eyeopener

Volgens Aart van Rooijen is het juist in een markt die volop in beweging is van belang om de juiste paden te kiezen. “Ik geloof oprecht dat deze Benzinedag een eyeopener kan zijn voor veel ondernemers.”

Van Rooijen verwacht zo’n 200 pomphouders uit de Benelux op de  Benzinedag te mogen ontvangen. “De Benzinedag is  het uitgelezen moment om mede-ondernemers, ook uit België, te ontmoeten en samen geïnspireerd te worden om vindingrijk om te gaan met de kansen en uitdagingen die de tankstationmarkt biedt.” Deelname aan de Benzinedag is gratis.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Klanten verleiden in de tankshop binnen 1,8 seconden | TankPro.nl
BigBrother, Benzinedag,

Klanten verleiden in de tankshop binnen 1,8 seconden

Een klant in een tankshop moet eigenlijk binnen 1,8 seconden worden verleid, anders ben je hem of haar kwijt. Dat is de overtuiging van Shop-strateeg Art Frickus van onderzoeksbureau Conspicuous. Hij is een van de sprekers op de derde Benelux Benzinedag. Ook Martin Alford van Bluecow Consulting gaat op deze dag dieper in op welk shopconcept het best past bij de klant maar ook bij de tankstationondernemer zelf. De Benzinedag wordt op 31 januari 2013 gehouden in Kinepolis te Antwerpen.

De derde Benelux Benzinedag staat in het teken van shopstrategie. Want daar liggen volgens organisator Aart van Rooijen van BigBrother nog steeds de meeste kansen voor de branche. “Een tijdje terug was de hamvraag hoe de verhouding tussen bemande en onbemande tankstations zou komen te liggen.

Nu is wel duidelijk dat een tankstation met een goed en divers shopconcept zeker toekomst heeft. Alleen lopen we wat convenience retail betreft in België en Nederland nog behoorlijk achter op landen zoals Groot-Brittannië. Positieve uitzonderingen daargelaten natuurlijk.”

Zwaargewichten

Van Rooijen is dan ook blij dat hij twee zwaargewichten in shopstrategie heeft weten te strikken. Zo heeft Art Frickus 25 jaar ervaring als Shopper Marketeer en daarbij voor tal van multinationals opdrachten uitgevoerd, waaronder Shell, BP en Esso.

Hij draagt pragmatische verbeteringen aan om het klantbezoek in de tankshop niet alleen te verhogen maar ook nog eens het aantal aankopen te vergroten. Op de Benzinedag verdedigt hij de stelling dat klanten binnen 1,8 seconden al moet weten of deze shop hen aanspreekt of niet.

Productverkoop kan met 44% omhoog

Op zijn beurt zal Martin Alford de stelling verdedigen dat de kans om producten in de shop te verkopen met 44% kan worden verhoogd.

Alford is een lopende databank als het gaat om het succesvol uitvoeren van shopconcepten. Hij stond aan de basis van de ‘Bonjour’-winkels van Total en heeft en heeft onlangs twee projecten met franchises van convenience stores in het Midden-Oosten afgerond. Hij heeft zijn kennis laten vastleggen in de titel’ Golden rules for profitable C-store retailing’.

Eyeopener

Volgens Aart van Rooijen is het juist in een markt die volop in beweging is van belang om de juiste paden te kiezen. “Ik geloof oprecht dat deze Benzinedag een eyeopener kan zijn voor veel ondernemers.”

Van Rooijen verwacht zo’n 200 pomphouders uit de Benelux op de  Benzinedag te mogen ontvangen. “De Benzinedag is  het uitgelezen moment om mede-ondernemers, ook uit België, te ontmoeten en samen geïnspireerd te worden om vindingrijk om te gaan met de kansen en uitdagingen die de tankstationmarkt biedt.” Deelname aan de Benzinedag is gratis.

Auteur: Steven Don

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.