Schade door pinstoring niet voor pomphouders

Klanten van tankstations die door de landelijke pinstoring financiële schade hebben opgelopen, kunnen deze niet verhalen op de pomphouder maar moeten bij hun bank aankloppen. Dat zegt T. Schoenmakers van de BETA.

Zaterdag 17 september was er aan het eind van de middag een grote storing in het landelijke betalingsverkeer. Dit had tot direct gevolg dat klanten niet konden pinnen. Dus ook niet bij tankstations

Afgeschreven

Naar nu blijkt is bij een aantal klanten het transactiebedrag meerder keren van de rekening afgeschreven omdat er tijdens de pinstoring verscheidene malen geprobeerd is de transactie te voltooien.

Dat heeft weer geleid tot verschillende boze klanten die verhaal zijn komen halen bij de pomphouder.

Terugvinden

Volgens Schoenmakers is het vrijwel onmogelijk om de bedragen terug te vinden in de boekhouding van de pomphouder. “Pintransacties worden als één pakket op een vast tijdstip verwerkt waardoor losse transacties niet zijn terug te vinden. Het staat ook niet in de Fuel POS.”

Omvang

Schoenmakers roept nu pomphouders op die met een dergelijk probleem te kampen hebben gehad te reageren. “Zo kunnen we het probleem en de omvang inzichtelijk krijgen en gebruiken bij het volgende betalingsoverleg.”

Pomphouders kunnen reageren op beta.schoenmakers@sde-bv.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie

1 reactie op “Schade door pinstoring niet voor pomphouders”

BP van Gennep|04.10.11|12:57

Ook wij hebben met dit probleem te maken gehad, het betreft 1 transactie € 28,27,
deze blijkt inderdaad 2x geincasseerd te zijn. Wij hebben dit uitgezocht en via Equens een brief gekregen om het bedrag terug te storten. aan dit verzoek hebben wij voldaan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.