BP

Volkswagen en BP willen in Europa groot aantal laadpalen plaatsen

Volkswagen en BP gaan samen hun Europese netwerk van snelladers uitbreiden. Dat maakten de bedrijven maandag bekend tijdens de ‘Power Day’. Voor 2030 wil Volkswagen ongeveer 18.000 snelladers in Europa hebben, een vervijfvoudiging van het huidige aantal. Volkswagen verwacht met de uitbreiding te kunnen voldoen aan een derde van de totale vraag naar snelladers in 2025. Ook BP zet fors in op laadmogelijkheden.

Samen met BP wil Volkswagen zo’n vierduizend snelladers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en andere Europese landen plaatsen. Beide bedrijven zien de laders als essentieel onderdeel van de transitie naar elektrische rijden. In de komende maanden worden de afspraken tussen de partijen officieel beklonken. In Duitsland worden de snelladers geplaatst op de Aral-tankstations, die onderdeel zijn van BP.

Ambities

“De snelle uitbreiding van het aantal elektrische voertuigen is de kern van de plannen van BP om ons gemaks- en mobiliteitsbedrijf te laten groeien, en ondersteunt onze netto nul-ambitie. Door samen te werken met Volkswagen Group – een van de grootste autobedrijven ter wereld – willen we een belangrijk punt van zorg aanpakken voor mensen die overwegen een elektrische auto te kopen: bezorgdheid over de actieradius”, zegt uitvoerend vicepresident Emma Delaney. 

”Samen kunnen we chauffeurs in het Verenigd Koninkrijk en Europa voorzien van snelle, betrouwbare en handige laadoplossingen die ze nodig hebben voor meer vertrouwen bij het maken van de overstap. Door ultrasnel opladen in te zetten op grote schaal, kunnen we een leidende positie innemen en de introductie van elektrische voertuigen helpen versnellen”, vervolgt ze. 

De vierduizend snelladers die de partijen gezamenlijk plaatsen hebben een vermogen van 150 kW. Daarmee kunnen auto’s binnen tien minuten geladen worden. BP verwacht dat 90 procent van de bevolking in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zich uiteindelijk binnen twintig minuten rijden van een BP-tankstation of Aral-locatie met laadopties bevindt.

Fabrieken

Ook maakte Volkswagen maandag bekend dat het bedrijf de accu’s voor elektrische auto’s verder gaat ontwikkelen. Het merk wil de kosten en complexiteit van een accu terugbrengen. Daarmee zouden elektrische auto’s voor een veel groter publiek beschikbaar moeten worden. Dat doel moet mede bereikt worden met de oplevering van zes accufabrieken voor 2030.

Het Europese programma van Volkswagen kost zo’n vierhonderdmiljoen euro. In Spanje werkt Volkswagen voor het plaatsen van snelladers samen met Iberdrola en in Italië met Enel. Ook in de Verenigde Staten en in China focust het bedrijf zich op de uitbreiding van het laadnetwerk. BP streeft ernaar om in 2030 zo’n 70.000 openbare laadpunten te hebben. Naar verwachting zullen er tegen het einde van dit jaar vijfhonderd ultrasnelladers in Duitsland op de Aral-locaties staan.

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Volkswagen en BP willen in Europa groot aantal laadpalen plaatsen | TankPro.nl
BP

Volkswagen en BP willen in Europa groot aantal laadpalen plaatsen

Volkswagen en BP gaan samen hun Europese netwerk van snelladers uitbreiden. Dat maakten de bedrijven maandag bekend tijdens de ‘Power Day’. Voor 2030 wil Volkswagen ongeveer 18.000 snelladers in Europa hebben, een vervijfvoudiging van het huidige aantal. Volkswagen verwacht met de uitbreiding te kunnen voldoen aan een derde van de totale vraag naar snelladers in 2025. Ook BP zet fors in op laadmogelijkheden.

Samen met BP wil Volkswagen zo’n vierduizend snelladers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en andere Europese landen plaatsen. Beide bedrijven zien de laders als essentieel onderdeel van de transitie naar elektrische rijden. In de komende maanden worden de afspraken tussen de partijen officieel beklonken. In Duitsland worden de snelladers geplaatst op de Aral-tankstations, die onderdeel zijn van BP.

Ambities

“De snelle uitbreiding van het aantal elektrische voertuigen is de kern van de plannen van BP om ons gemaks- en mobiliteitsbedrijf te laten groeien, en ondersteunt onze netto nul-ambitie. Door samen te werken met Volkswagen Group – een van de grootste autobedrijven ter wereld – willen we een belangrijk punt van zorg aanpakken voor mensen die overwegen een elektrische auto te kopen: bezorgdheid over de actieradius”, zegt uitvoerend vicepresident Emma Delaney. 

”Samen kunnen we chauffeurs in het Verenigd Koninkrijk en Europa voorzien van snelle, betrouwbare en handige laadoplossingen die ze nodig hebben voor meer vertrouwen bij het maken van de overstap. Door ultrasnel opladen in te zetten op grote schaal, kunnen we een leidende positie innemen en de introductie van elektrische voertuigen helpen versnellen”, vervolgt ze. 

De vierduizend snelladers die de partijen gezamenlijk plaatsen hebben een vermogen van 150 kW. Daarmee kunnen auto’s binnen tien minuten geladen worden. BP verwacht dat 90 procent van de bevolking in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zich uiteindelijk binnen twintig minuten rijden van een BP-tankstation of Aral-locatie met laadopties bevindt.

Fabrieken

Ook maakte Volkswagen maandag bekend dat het bedrijf de accu’s voor elektrische auto’s verder gaat ontwikkelen. Het merk wil de kosten en complexiteit van een accu terugbrengen. Daarmee zouden elektrische auto’s voor een veel groter publiek beschikbaar moeten worden. Dat doel moet mede bereikt worden met de oplevering van zes accufabrieken voor 2030.

Het Europese programma van Volkswagen kost zo’n vierhonderdmiljoen euro. In Spanje werkt Volkswagen voor het plaatsen van snelladers samen met Iberdrola en in Italië met Enel. Ook in de Verenigde Staten en in China focust het bedrijf zich op de uitbreiding van het laadnetwerk. BP streeft ernaar om in 2030 zo’n 70.000 openbare laadpunten te hebben. Naar verwachting zullen er tegen het einde van dit jaar vijfhonderd ultrasnelladers in Duitsland op de Aral-locaties staan.

Lees ook:

Auteur: Nico Schinkelshoek

Nico Schinkelshoek is redacteur van TankPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.