‘Met Count-it houd je altijd grip op het aantal klanten in je shop’

BigBrother heeft een nieuwe oplossing gepresenteerd genaamd Count-it. Count-it bewaakt real-time de bezettingsgraad in je tankshop en communiceert actief met je bezoekers. Dit gebeurt doordat klanten via een groen of rood scherm zien of ze de shop veilig kunnen binnengaan. “Deze oplossing helpt ondernemers om grip te krijgen op het aantal klanten”, benadrukt Aart van Rooijen, commercieel directeur bij de leverancier van beveiligingsoplossingen.

De impact van de coronamaatregelen op de sector is aanzienlijk. En dat zal niet snel veranderen, denkt Van Rooijen. “De situatie waarin wij nu zitten is plotseling gekomen. Ineens was alles anders. Het klantgedrag is door de maatregelen veranderd. De rode draad in dit verhaal is onzekerheid.” De maatregelen worden langzaam maar zeker weer versoepeld en mensen zijn meer onderweg. Hoewel thuiswerken gebruikelijker is geworden, is de kans tegelijkertijd groot dat mensen juist de auto vaker gaan pakken. Het openbaar vervoer staat onder druk, mondkapjes zijn verplicht en er geldt een maximum aantal reizigers. “De auto is op dit moment voor veel mensen een meer veilige omgeving. Het kan dus weer drukker gaan worden bij tankstations. Daarnaast is de onvoorspelbaarheid van het klantgedrag een nieuwe dimensie waarmee we moeten werken.”

Real-time oplossing

Afgelopen weken is er bij BigBrother hard gewerkt om een oplossing te vinden om met de nieuwe omstandigheden om te gaan. “We kregen hier heel veel vragen over vanuit de sector. Je wilt immers dat de bezoekers zicht prettig voelen in je shop met genoeg ruimte tussen iedereen in. Ook wil je naar klanten uitstralen dat je het probleem aanpakt. Een persoon per vierkante meter is op dit moment de leidraad. In een dynamische omgeving als een tankshop is dat toch lastig. Wij hebben een manier bedacht om dit op een veilige manier te beheren.”

“Met Count-it bewaak je realtime de bezettingsgraad in de shop en communiceer je actief met je bezoekers. We hebben veel getest en ontwikkeld. Een accurate manier van tellen en het real-time beschikbaar hebben van deze data is cruciaal voor het succes. De in- en uitgaande bezoekers worden anoniem geteld. Zodra het maximum aantal wordt overschreden, krijgt de klant een rode melding”, aldus Dennis Klarenbeek, account manager bij BigBrother.

Tijdperk ná corona

Het systeem is inmiddels te bestellen en zeker ook bedoeld voor het tijdperk ná corona. De plug-en-play-oplossing is volgens Klarenbeek een verrijking van bestaande analysetools op basis van kentekens. “Bezoekersinfo en klantdata zorgen voor een sprong in het verzamelen van marketinginfo. Je kunt het scherm – waar ook een buitenoplossing voor is – bovendien gebruiken voor een persoonlijke boodschap of voor directe marketing.”

“Wat corona ons geleerd heeft, is dat je abrupt een hele andere situatie kunt krijgen”, besluit Van Rooijen “Je business is afhankelijk van klantpatronen. In retail zijn dingen veranderd. Ook richting online. Er is een nieuw evenwicht. Wat vooral belangrijk is voor de ondernemer is wat de klant doet. Daar wil je inzicht in hebben. Dat blijft natuurlijk ook in het post-corona-tijdperk een hot item. Kortom, deze oplossing is er niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst.”

Met een reeks van webinars wil BigBrother tankstation-ondernemers juist in deze tijd helpen om te blijven ondernemen en in te spelen op de nieuwe wereld. De sessies zijn een aanvulling op het event FuelDay for Retail (voorheen Benzinedag).

Webinar 4: Dankzij een optimale prijsstrategie de crisis de baas
Datum: 4 juni
Tijdstip: 10.00
Duur: 45 minuten
Locatie: Zoom
Registratie: https://zoom.us/webinar/register/8615899568329/WN_7Wu5kxCuT0ChgZ0SVZoL4g

Lees ook:

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.