Vissers Energy Group ziet kansen voor drive-in bij Moments & More-locaties

Klanten van Moments & More kunnen hun burger, frites of ander gerecht bij twee locaties voortaan online bestellen en direct laten afleveren bij hun auto. Met Drive In Moments wil Vissers Energy Group het leven voor de klant eenvoudiger en veiliger maken in deze coronatijd. We vragen formulemanager Rick Teeuwen hoe het nieuwe concept precies werkt en hoe de reacties zijn.

Na een bijzonder roerige periode lijkt het normale leven langzaam maar zeker weer terug te keren op en rondom het tankstation. Toch blijft het voor klanten en medewerkers belangrijk om op hun hoede te blijven, benadrukt Teeuwen. “Het is fijn dat het weer drukker begint te worden op het voorterrein en in de shop, maar de gevolgen van deze coronacrisis blijven nog wel even nadreunen. Dit kan zeker nog een tijd duren.”

Bij de locaties van Vissers Energy Group zijn afgelopen tijd volop maatregelen genomen om zo goed en kwaad als het kan toch door te kunnen blijven gaan met ondernemen. Ook in de shop. Zo werden schermen bij de kassa’s geplaatst en zijn de zitgelegenheden gesloten. Moments & More, een van de drie formules van Vissers, is inmiddels al te vinden op twaalf locaties in Nederland. Bij twee vestigingen, die in het Limburgse Horst en bij Zevenbergschenhoek (A16), is het sinds een aantal weken mogelijk om bestellingen vanuit de auto te plaatsen en online af te rekenen. Het gerecht wordt vervolgens bij de juiste auto op de parkeerplaats afgeleverd.

Geen fysiek contact

“Afhalen deden we natuurlijk al en vanuit een aantal locaties zijn we ook al bezig met bezorgen. Doel van Drive In Moments is om klanten zo snel mogelijk en zo veilig mogelijk te helpen. Ze hoeven voor het plaatsen van hun bestelling de shop niet binnen te stappen. En het is niet nodig om bij een kassa af te rekenen. Kortom, er is geen fysiek contact nodig. Betalen gaat via iDeal. Klanten toetsen hun kenteken in en de bestelling wordt afgeleverd bij de juiste auto.”

(Het artikel gaat verder onder de foto)

Volgens Teeuwen zijn klanten vandaag de dag alert en willen ze niet te veel andere mensen om zich heen hebben. “Je kunt rustig in je auto wachten. Een belletje plegen, muziek luisteren of je email controleren.” Een groot voordeel ten opzichte van de al bekende drive throughs is dat je niet achter in een rij hoeft aan te sluiten. “Je kunt in alle rust je bestelling online plaatsen zonder dat je je druk hoeft te maken over de persoon in de auto achter je.”

Avondmaaltijden

De focus van tankstations ligt op dit moment vooral op de lunch en de snelle hap. “Avondmaaltijden blijven een lastige categorie. We denken zeker dat dit een manier is om ook op dit tijdstip meer klanten te kunnen bedienen. Het werkt ook bij fastfoodrestaurants, waarom zou het dan niet bij ons kunnen?”

Uitdaging is vooral om ervoor te zorgen dat klanten snel hun bestelling krijgen. “Je wilt niet dat mensen te lang moeten wachten. Ze zien geen rij voor zich, dus verwachten dat ze niet lang hoeven te wachten. Kortom, je wilt ze snel helpen, anders rijden ze de volgende keer door. Dat hebben we goed onder controle.”

De reacties zijn volgens Teeuwen heel positief. “We zijn begonnen op onze thuislocatie in Horst, de week erna zijn we ook langs de A16 bij Zevenbergschenhoek gestart. Het is heel interessant om te kijken wat het verschil is tussen een snelweglocatie en niet-snelweglocatie. Ik denk zeker dat ons concept mét deze Drive In erg succesvol kan worden. Niet alleen nu, maar ook ná corona. Het is veilig, snel en – vooral – erg lekker.”

Bekijk hieronder de video:

Lees ook: 

Auteur: Remco Nieuwenbroek

Remco Nieuwenbroek is de vaste journalist voor vakblad TankPro en hoofdredacteur van het TankPro Magazine.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.